Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 09 feb 2011 09:19

Alsof het volgen van je homoseksuele geaardheid meer 'wandelen naar het lichaam' is dan het volgen van je heteroseksuele geaardheid...
Beetje een kul-argument...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 09 feb 2011 09:28

Mortlach schreef:Zonde betekent eigenlijk 'het doel missen'. En als je in de scheppingsorde leest dat de man voor de vrouw is gemaakt en andersom, dan is een homo-relatie inderdaad het doel missen.

er zullen er weinig zijn die het hierin niet met je eens zijn.
Maar door de zondeval zijn we allemaal even grote doelmissers geworden.
De dood was ons doel niet. En ook ziekte, invaliditeit, verdriet en pijn waren ons doel niet. En om toch weer tot ons doel, tot Zijn doel te komen heeft God Zijn Zoon gezonden om dat doel te bereiken. En Die kwam voor allen die in Hem hun doel mogen vinden, homo's en hetero's, hoeren en dominees, forumleden en invaliden...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 09 feb 2011 09:47

esli schreef:Bij ons in de gemeente is de officiele lijn als volgt: Liefde voor de persoon in kwestie staat centraal. Daarnaast zal er zeker gewezen worden op de weg van het celibaat. Als de persoon er van overtuigd is dat God een relatie met iemand van hetzelfde geslacht niet afkeurd wordt deze persoon niet de kerk uitgezet of whatever. Deze persoon is welkom aan het H.A. en er wordt dus niet getwijfeld of hij/zij kind van God is. Ambten staan niet open voor homo's met relatie.

Als een homo ervan overtuigd is dat een relatie wel kan, dan is hij/zij welkom aan het Avondmaal. Maar waarom dan niet welkom in het ambt? Als er Avondmaal gevierd mag worden is er dus geen reden tot censuur, en dus ook geen reden om zo iemand te weigeren voor het ambt.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 09 feb 2011 10:10

Race406 schreef:
esli schreef:Bij ons in de gemeente is de officiele lijn als volgt: Liefde voor de persoon in kwestie staat centraal. Daarnaast zal er zeker gewezen worden op de weg van het celibaat. Als de persoon er van overtuigd is dat God een relatie met iemand van hetzelfde geslacht niet afkeurd wordt deze persoon niet de kerk uitgezet of whatever. Deze persoon is welkom aan het H.A. en er wordt dus niet getwijfeld of hij/zij kind van God is. Ambten staan niet open voor homo's met relatie.

Als een homo ervan overtuigd is dat een relatie wel kan, dan is hij/zij welkom aan het Avondmaal. Maar waarom dan niet welkom in het ambt? Als er Avondmaal gevierd mag worden is er dus geen reden tot censuur, en dus ook geen reden om zo iemand te weigeren voor het ambt.

Ik kreeg vanmorgen onder het bijlezen dezelfde vraag als Race406.

h.g. Learsi

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 09 feb 2011 10:17

Zelf denk ik dat zo iemand ook in het ambt kan staan en zelfs predikant kan worden.
Maar ik denk dat wer de gemeente ook ni9et moeten overvragen en ons hierin een beetje moeten voegen naar de zwakken.

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 09 feb 2011 10:26

JeeWee schreef:
Mortlach schreef:Zonde betekent eigenlijk 'het doel missen'. En als je in de scheppingsorde leest dat de man voor de vrouw is gemaakt en andersom, dan is een homo-relatie inderdaad het doel missen.

De dood was ons doel niet. En ook ziekte, invaliditeit, verdriet en pijn waren ons doel niet. En om toch weer tot ons doel, tot Zijn doel te komen heeft God Zijn Zoon gezonden om dat doel te bereiken. En Die kwam voor allen die in Hem hun doel mogen vinden, homo's en hetero's, hoeren en dominees, forumleden en invaliden...

Bedoel je nu te zeggen dat een hoer die tot geloof in de Heere Jezus komt (en door Hem zalig gemaakt wordt), zich de rest van haar leven blijft prostitueren? (vergelijk bijv.: Joh 8: 1-11 en Efeze 4: 28)

h.g. Learsi

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 09 feb 2011 10:45

learsi schreef:
Race406 schreef:

Ik kreeg vanmorgen onder het bijlezen dezelfde vraag als Race406.

h.g. Learsi

Toen ik de documenten van onze kerk las kreeg ik idd. dezelfde vragen. Ik heb daar dan ook geen antwoord op en uiteindelijk is het theoretisch ook onjuist denk ik. Maar in de praktijk werkt dit op het moment het beste en iedereen kan hier in ieder geval achter staan. Het is zoals JW zegt: de gemeente zou overvraagd worden als ambten ook open zouden staan.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 09 feb 2011 10:55

learsi schreef:
JeeWee schreef:

Bedoel je nu te zeggen dat een hoer die tot geloof in de Heere Jezus komt (en door Hem zalig gemaakt wordt), zich de rest van haar leven blijft prostitueren? (vergelijk bijv.: Joh 8: 1-11 en Efeze 4: 28)

h.g. Learsi

Natuurlijk niet. Ik geef slechts aan dat we allemaal doelmissers zijn. En dat voor ons allemaal het Doel in Jezus Christus de Verlosser is te vinden.
En dan zullen we ons wellicht allemaal verschillend gedragen maar het doel missen is voor ons allemaal gelijk

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 09 feb 2011 10:58

JeeWee schreef:

biologisch en naar de door God ingestelde orde, mist de combi van 2 mannen natuurlijk wel degelijk doel.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 09 feb 2011 11:07

Bastiaan30 schreef:
JeeWee schreef:

biologisch en naar de door God ingestelde orde, mist de combi van 2 mannen natuurlijk wel degelijk doel.

Seks is niet alleen maar om kinderen te krijgen hoor. Anders zouden er velen weinig gemeenschap hebben...
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 09 feb 2011 11:09

esli schreef:Toen ik de documenten van onze kerk las kreeg ik idd. dezelfde vragen. Ik heb daar dan ook geen antwoord op en uiteindelijk is het theoretisch ook onjuist denk ik. Maar in de praktijk werkt dit op het moment het beste en iedereen kan hier in ieder geval achter staan. Het is zoals JW zegt: de gemeente zou overvraagd worden als ambten ook open zouden staan.

Als de gemeente het besluit heeft genomen (en niet is opgelegd door de kerkenraad) dan is de weg naar ambten voor homo's ook open. Of je neemt een goed besluit of je neemt het niet. Halve besluiten zijn typisch iets kerkelijks.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 feb 2011 11:10

Race406 schreef:Seks is niet alleen maar om kinderen te krijgen hoor. Anders zouden er velen weinig gemeenschap hebben...

Sterker nog, dan zou single blijven ook zondig zijn... Het doel is immers kinderen verwekken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 feb 2011 11:13

Bastiaan30 schreef: Het juiste antwoord, en dat nog wel van een "ongelovige".

Ik hang hier dan ook al heel lang rond, en lees zo nu en dan ook wel eens een boek. :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

leonooy
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor leonooy » 09 feb 2011 12:09

soms ben ik zo alleen en opstandig... zo intens eenzaam... wanhopig.. moe van het vechten. iedereen weet hoe het moet maar ik weet niets weet niet hoe ik moet denken. en hoe ik van de ene dag in de andere moet komen... alleen dit meedragend. en onbegrepen zijn in het leven... moe moe moe

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 09 feb 2011 12:13

JeeWee schreef:Zelf denk ik dat zo iemand ook in het ambt kan staan en zelfs predikant kan worden.
Maar ik denk dat wer de gemeente ook ni9et moeten overvragen en ons hierin een beetje moeten voegen naar de zwakken.

Het zit er natuurlijk dik in dat de door jou bedoelde ¨zwakken¨ al bij het toelaten tot het Avondmaal overvraagd zijn. En als dat het kriterium is (overvraagd zijn) lijkt me ook de toelating tot het Avondmaal een onjuiste beslissing.

Verder refereer je met de term ¨zwakken¨ volgens mij aan het 14de hoofdstuk van de Romeinenbrief...?
Echter is dit hoofdstuk juist(!) gericht tot de ¨sterken¨, om zich te onthouden van dat wat op zichzelf wel geoorloofd mag zijn, om zo niet door liefdeloos en hoogmoedig handelen, het werk van God (in de zwakken!) te verderven (vers 15), want God is machtig om van deze ¨zwakke¨ een ¨sterke¨ te maken (vers 4)
Paulus heeft het hier niet over ¨overvragen¨, de liefde hoort bij de ¨sterken¨ te leiden tot onthouding van dat wat op zich niet zondig is.
Daarnaast heeft Paulus het hier over ¨spijzen en dagen¨.
¨Een beetje voegen naar de zwakken¨ vind ik in dit verband een onduidelijke uitspraak. Paulus bedoelt te zeggen:....¨voeg u, naar de eis van de liefde, in handelen en spreken (geen twistige samensprekingen) naar de ¨zwakken¨.....
Maar het kan best zijn, dat je niet op dit stuk uit Rom. doelt

h.g. Learsi

Terug naar “Archief”