Kijk jij naar 'Boer zoekt vrouw'?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Kijk jij naar 'Boer zoekt vrouw'?

Berichtdoor Schipje » 08 feb 2011 13:29

ajl schreef:
Schipje schreef: Helemaal tijd voor elkaar zonder de media in huis. 1 dag rust is dat voor ons.

Niets ten nadele van je standpunt en zeker geen aanval ofzo, maar volgens mij ben je niet helemaal consequent op dit punt. Ik zie namelijk regelmatig dat je op zondag post in verschillende topics of valt dit niet onder mediagebruik :wink: En daarbij lees je op zondag ook geen krant?

Komt niet over als een aanval hoor. Ik begrijp je vraag. Wij vinden alleen dat ned. zingt en refoweb uitzonderingen zijn. Maar dat doe ik dan ook alleen als de rest slaapt omdat ik anders weer voor mezelf alleen bezig ben. Ik denk dat als onze kind(eren) groter zijn en niet meer slapen we ook niet meer refowebben om één duidelijke grens te trekken. Ik vind refoweb goed tijdverdrijf voor de zondag maar ja, onze kids zullen dan andere site's ook weer goed vinden en om een duidelijke grens te trekken is het dan ws gewoon pc uit. We zien wel hoe het dan loopt.
In ieder geval hebben wij er vrede mee zoals het nu gaat.
Laatst gewijzigd door Schipje op 08 feb 2011 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 feb 2011 13:42

Dat kan ik mij voorstellen. Wij kijken wel tv op zondag. Ik ben het van huis uit niet gewend, maar mijn man wel. Wat wij wel hebben afgesproken is dat de tv overdag niet/zo min mogelijk aangaat. Door de weeks kijken wij wel het journaal 's morgens en rond etenstijd mag sesamstraat aan. In het weekend
( ook op zondag) als de kids heel vroeg wakker zijn ( rond 6.30) dan mogen ze vanuit ons bed even tv kijken, kabouter plop, dip en dap, barbapappa en sesamstraat. Dan kunnen wij nog een half uur slapen en dan gaan wij eruit.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 feb 2011 13:56

Schipje schreef:
ajl schreef:
Schipje schreef: Helemaal tijd voor elkaar zonder de media in huis. 1 dag rust is dat voor ons.

Niets ten nadele van je standpunt en zeker geen aanval ofzo, maar volgens mij ben je niet helemaal consequent op dit punt. Ik zie namelijk regelmatig dat je op zondag post in verschillende topics of valt dit niet onder mediagebruik :wink: En daarbij lees je op zondag ook geen krant?

Komt niet over als een aanval hoor. Ik begrijp je vraag. Wij vinden alleen dat ned. zingt en refoweb uitzonderingen zijn. Maar dat doe ik dan ook alleen als de rest slaapt omdat ik anders weer voor mezelf alleen bezig ben. Ik denk dat als onze kind(eren) groter zijn en niet meer slapen we ook niet meer refowebben om één duidelijke grens te trekken. Ik vind refoweb goed tijdverdrijf voor de zondag maar ja, onze kids zullen dan andere site's ook weer goed vinden en om een duidelijke grens te trekken is het dan ws gewoon pc uit. We zien wel hoe het dan loopt.
In ieder geval hebben wij er vrede mee zoals het nu gaat.

Wij hebben vanaf het begin dat wij een computer hadden, deze evenals de tv, op zondag uitgelaten. En daar ben ik achteraf bezien erg blij om. Als je dat tegen opgroeiende kinderen moet gaan zeggen, lukt dat niet meer. Ze weten dus dat het huiswerk voor maandag op zaterdag klaar moet zijn, het enige wat SOMS gebeurt is op zondagavond, voor het naar bed gaan kijken, of de 1e uren uitgevallen zijn.
1 van onze kinderen studeert op de uni en daar zetten ze rustig op zondagavond iets op, voor de maandagochtend bestemd.
Als ik via internet een preek beluister, check ik mijn mail niet. Niet omdat dat opeens niet mag, maar ik wil niet in de verleiding komen om te antwoorden. Van het 1 kom je dan toch in het ander. Ik probeer zelf het voorbeeld te geven en consequent te zijn. :D

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 08 feb 2011 14:08

Schelpje,
duidelijk is dat je je hier aangevallen voelt om verschillende onderwerpen. Het ligt niet altijd aan anderen! Het is ook je eigen manier van communiceren wat bepaalde reacties uit kan lokken.

Je hebt het regelmatig ook over dat dingen op refoweb vanzelfsprekend zouden zijn. Dat is dus juist het grote waar ik hier zo van leer! Alles wat je vanzelfsprekend vond word je in een discussie toe gedwongen om te overdenken of dat vanzelfsprekende ook het enige juiste is! Je dient alles aan God's Woord te toetsen. Ook alle gewoontes die we hebben. Jij bent het bijvoorbeeld niet gewend om op zondag tussen de diensten door naar het strand te gaan. Je noemt dat zelfs zonde. Ik denk dat je dat zonde noemt omdat dat jou zo altijd geleerd is. Maar, niet alles wat jij niet gewend bent is zonde. Ik ben het ook niet gewend van huis uit, maar ik denk niet dat het zondigen is, ik zou het wel weten als ik vlakbij het strand zou wonen!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 08 feb 2011 14:12

Ik denk dat als onze kind(eren) groter zijn en niet meer slapen

Dan beseffen ze nog niet eens wat internet is, laat staan dat ze op de uni zitten.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 08 feb 2011 14:20

Kan dit topic op slot ofzo....

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 feb 2011 14:45

Schipje schreef:Schelpje,
duidelijk is dat je je hier aangevallen voelt om verschillende onderwerpen. Het ligt niet altijd aan anderen! Het is ook je eigen manier van communiceren wat bepaalde reacties uit kan lokken.

Je hebt het regelmatig ook over dat dingen op refoweb vanzelfsprekend zouden zijn. Dat is dus juist het grote waar ik hier zo van leer! Alles wat je vanzelfsprekend vond word je in een discussie toe gedwongen om te overdenken of dat vanzelfsprekende ook het enige juiste is! Je dient alles aan God's Woord te toetsen. Ook alle gewoontes die we hebben. Jij bent het bijvoorbeeld niet gewend om op zondag tussen de diensten door naar het strand te gaan. Je noemt dat zelfs zonde. Ik denk dat je dat zonde noemt omdat dat jou zo altijd geleerd is. Maar, niet alles wat jij niet gewend bent is zonde. Ik ben het ook niet gewend van huis uit, maar ik denk niet dat het zondigen is, ik zou het wel weten als ik vlakbij het strand zou wonen!

Nee stel je voor, dat je de zonde zou mogen benoemen :(
Dus jij vindt het normaal dat je naar de kerk gaat in je strandkloffie, meteen doorrijdt met emmertje en schepje, de hele dag op het strand verblijft tussen de (half)blote mensen, schreeuwende radio's, bierdrinkende kerels ???
Dat is iets anders dan een strandwandeling als je op steenworp afstand woont en je doet een ommetje.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 08 feb 2011 14:47

wat kunnen jullie een topic enorm verzieken!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 08 feb 2011 15:25

schelpje3 schreef:
Schipje schreef:Schelpje,

Nee stel je voor, dat je de zonde zou mogen benoemen :(
Dus jij vindt het normaal dat je naar de kerk gaat in je strandkloffie, meteen doorrijdt met emmertje en schepje, de hele dag op het strand verblijft tussen de (half)blote mensen, schreeuwende radio's, bierdrinkende kerels ???
Dat is iets anders dan een strandwandeling als je op steenworp afstand woont en je doet een ommetje.

En doordeweeks zou dit een kleiner probleem zijn?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 08 feb 2011 15:30

Misschien kunnen we op dat strand wel iemand bereiken met het evangelie,
of mag dat niet op het strand verteld worden ?
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 feb 2011 15:31

We moesten weer terug naar boer zoekt vrouw. :wink:

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 08 feb 2011 17:51

Laatste waarschuwing: we gaan terug naar het onderwerp anders zal er gesnoeid worden.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 08 feb 2011 20:00

Dank u collega, ik had het niet mooier kunnen zeggen ;) Alleen Boer zoekt vrouw nu

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 08 feb 2011 21:40

Om wellus/nietus is er dus al weer geknipt.

arjan1984
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor arjan1984 » 08 feb 2011 22:43

ja, ik vroeg me af of ik wel op t juiste topic zat:D

blijkbaar zijn we uitgepraat over BZV?

laten we het eens over Richard gaan hebben:D Lol

Terug naar “Archief”