Kijk jij naar 'Boer zoekt vrouw'?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Re: Kijk jij naar 'Boer zoekt vrouw'?

Berichtdoor Optimatus » 07 feb 2011 22:37

meribel schreef:@optimatus; dank voor de link, ik had de term trol had een paar keer gelezen, maar vroeg me telkens af wat het was.

Graag gedaan.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 feb 2011 22:37

Nou het gaat er in dit topic om of de boer zijn bed opmaakt geloof ik :wink: op zondag dan.
je mag wel kijken, volgens de meerderheid, doe je dat niet, word je om de oren geslagen dat je wellicht andere dingen doet die op zondag gemaakt zijn #-o
Refo zijn is knap ingewikkeld. :wink:

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 07 feb 2011 22:40

schelpje3 schreef:Jouw boer heeft immers al een vrouw gevonden :lol: :mrgreen:

=D>
Ja en niemand keek mee
kenne de boeren van het tv programma niet zeggen.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 07 feb 2011 22:42

Als je maar niet het boer zoekt vrouw thema gaat spelen zondag Opti :wink:

eigenlijk is het wel mooi om te zien hoe mensen met dit soort dilema's omgaan, gevoelens, en dan zeker in deze situatie. Van frank dacht ik dat het een ijskoude was in het begin.. maar gaandweg zie je hem echt worstelen met zijn emotie's en zijn twijfel tussen genegenheid / liefde en verstand.

van alle boeren denk ik dat Gijsbert het meest oprecht is geweest alles wat hij niet wou .. heeft hij :) grappig (niet ver weg, geen kind )

Annemarie is enigzins overrompeld , vindt het prima zo gezellig maar moet een keuze maken en heeft het dus wel lastig... ze laat haar echte aard moeilijk zien en verschuilt zich achter haar werk

Marcel .. heeft in zijn hart al de keuze gemaakt tijdens de speeddate !

en Richard.... is gewoonweg heel stom geweest en had eerlijk moeten zijn zodat ze een andere boer konden kiezen om te volgen , maar misschien komt het wel goed, al is het niet de schoonste manier om aan een vrouw te komen

Zo als dat niet ON topic is mag je mij kielhalen

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 07 feb 2011 22:45

schelpje3 schreef:Nou het gaat er in dit topic om of de boer zijn bed opmaakt geloof ik :wink: op zondag dan.
je mag wel kijken, volgens de meerderheid, doe je dat niet, word je om de oren geslagen dat je wellicht andere dingen doet die op zondag gemaakt zijn #-o
Refo zijn is knap ingewikkeld. :wink:

nee hoor schepje als jij niet wilt kijken is dat jou goed recht en respecteer ik dat , maar eigenlijk vloeide uit de vraag onbewust door !

Dat Refo's aardig op de hoogte zijn van programma's al dan niet via tv of Internet

en de vraag tussen de bedrijven door hoe je de zondag invult, en daaruit voortvloeiend dat de preek ook later op je in kan werken , en dat een ieder dat anders invult , de een wandelt wat, de ander borduurt, en de ander kijkt tv of leest een goed boek :)

als ik wat vergeet vul me dan maar aan :)

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 07 feb 2011 22:47

Optimatus schreef:
JeeWee schreef:
Schipje schreef:...zodat we de zondag echt voor het gezin hebben. Helemaal tijd voor elkaar zonder de media in huis. 1 dag rust is dat voor ons.

Hier kan ik me wel heel erg in vinden...

Ik kan niet zeggen dat zondag een rust(ige) dag is - het begeleiden van gemeentezang is intensief.

daarom heb ik een stukje taak in de gemeente neergelegd
Ik was organiste.
Man ook een taak in de kerk,
en thuis nog aan het werk.

Wat rustdag??
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 07 feb 2011 22:49

tsja .... hoe moet je rustdag opvatten ...maar dat is een ander vraagstuk :)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 feb 2011 23:05

pannenkoek schreef:
daarom heb ik een stukje taak in de gemeente neergelegd
Ik was organiste.
Man ook een taak in de kerk,
en thuis nog aan het werk.

Wat rustdag??

Toch ervaar ik het orgelspelen wel als een mooie wijze om een talent voor God in te zetten.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 07 feb 2011 23:08

Optimatus schreef:Toch ervaar ik het orgelspelen wel als een mooie wijze om een talent voor God in te zetten.

daar ben ik het geheel mee eens.
Maar is kijken naar Boper zoekt Vrouw dat ook?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 feb 2011 23:10

De boog kan niet altijd gespannen zijn.

Maar ik ben meestal met andere dingen bezig als mijn vrouw naar BzV kijkt. Ik naai op dit moment een kazuifel in elkaar en ik ploeter nu door twee keer twee keer 8 meter biasband.

Kris
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kris » 08 feb 2011 07:06

schelpje3 schreef:Je leest maar zoals je het leest, volgens mij heb ik het voldoende uitgelegd.
Wij doen onbewust dingen die op zondag voorbereid zijn, wij proberen dat te voorkomen, nou thats all !
We doen bepaalde dingen (ACTIEF) niet op zondag, nou, is dat nu zo moeilijk te respecteren, HIER ?

Dit is een stuk duidelijker dan je vorige berichten. Nu snap ik tenminste wat je bedoelt.

Prima dat je er zo over denkt. Ik vroeg me alleen af wat het verschil is tussen het op een andere dag in de week kijken van een programma dat op zondag wordt uitgezonden en het kijken van een tv programma dat op - bijvoorbeeld - de woensdag wordt uitgezonden, maar wel op zondag is gemaakt. Volgens mij bestaat dat verschil niet echt.

Kris
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kris » 08 feb 2011 07:08

Optimatus schreef:Schelpje moet gewoon geloven wat zij nu gelooft en daar uit leven. Zij dient God op wellicht klassiek reformatorische wijze. Daar kun je kritiek op hebben, maar ze komt in elk geval voor haar geloof uit en tracht daar naar te leven. Me dunkt dat dat goed is.

Dat is prima. Dat moet ze helemaal zelf weten en ik heb er best respect voor. Alleen zie ik graag duidelijke argumenten voor beweringen. Haar bericht waar ik hierboven op in ben gegaan vind ik een stuk duidelijker dan wat ze ervoor zei. Dan kan aan mijn beperkte leesvermogen liggen of aan haar beperkte uitlegkunsten. Allebei prima, maar ik vraag hoe dan ook om opheldering.

Verder zou ik het op prijs stellen als je mij niet als een anti-christelijke troll weg zou willen zetten. Dat is een degradatie van je discussiepartner die je niet siert, zeker niet gezien het feit dat je zelf ook regelmatig mensen aanspreekt op hun argumentatietechnieken - en je daarbij niet zelden eveneens beroept op goed fatsoen.

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 08 feb 2011 07:24

Ik kijk ook boer zoekt vrouw op zichzelf genomen is er niets mis mee.
Alles is ge-oorloofd, maar ik zal mij er niet aan overgeven en beproevende of het niet vijandig is t.o.v. het Evangelie...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 08 feb 2011 08:01

discipel2011 schreef:Ik kijk ook boer zoekt vrouw...

Nu sta ik echt perplex.
Uitgerekend op de dag die God ons gegeven heeft om met Hem en met de dingen van Zijn Koninkrijk bezig te zijn, en waarop Hij zo intensief met ons bezig wil zijn, ga jij een uur besteden aan koekeloeren naar een paar boeren?

Jij komt zo graag met bijbelteksten aan, maar wat moet ik dan met 'alles wat gij doet, doe dat tot eer van God'...

Nogmaals: ik oordeel niet, maar zet wel vraagtekens omdat jij in vrijwel ieder ander topic van die stellige uitroeptekens zet...
"Leer mij naar Uw wil te hand'len"...
Zou het de wil van de Heere zijn?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 08 feb 2011 08:23

JeeWee schreef:
discipel2011 schreef:Ik kijk ook boer zoekt vrouw...

Nu sta ik echt perplex.
Uitgerekend op de dag die God ons gegeven heeft om met Hem en met de dingen van Zijn Koninkrijk bezig te zijn, en waarop Hij zo intensief met ons bezig wil zijn, ga jij een uur besteden aan koekeloeren naar een paar boeren?

Jij komt zo graag met bijbelteksten aan, maar wat moet ik dan met 'alles wat gij doet, doe dat tot eer van God'...

Nogmaals: ik oordeel niet, maar zet wel vraagtekens omdat jij in vrijwel ieder ander topic van die stellige uitroeptekens zet...
"Leer mij naar Uw wil te hand'len"...
Zou het de wil van de Heere zijn?

de zondag zou door de Heere gegeven zijn...
dat is een foutje, de zondag is ons helemaal niet als rustdag gegeven, maar de zaterdag, luister maar wat iedere zondag voorgelezen wordt in je kerk.
de sabbat, niet de zondag.destijds, nadat het volbracht was, is de rust voor een christen elke dag ipv alleen sabbat.
bovendien staat er dat je NIET toegestaan bent te oordelen over een (feest)dag, sabbath etc. (col2;16)
Discipel 2011 heeft de bedeling juist begrepen en de werking der voorafschaduwing, denk ik.

Terug naar “Archief”