Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Mortlach » 07 feb 2011 17:47

Het is nog maar de vraag of de oplossing voor pragmatische hypocrisie is dat je degene die zich daaraan schuldig maakt verder het extremistische hoek in te drukken. Het is slechts heel zelden dat iemand die op hypocrisie wordt gewezen roept: 'O, je hebt helemaal gelijk! We veranderen meteen!'
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 07 feb 2011 17:50

Het huwelijk wordt in de bijbel als heilig en zeer intiem beschreven tussen man en vrouw, als Christus, de Bruidegom en Zijn Bruid, en dat huweliijk is dus het enige verbond waarbinnen ook de seksualiteit rein genoten wordt.
In Christus.
Een ieder die toevoegt of afdoet aan het Woord van God met menselijke overleggingen maken zich schuldig aan Schriftvervalsing en ontvangen een kracht der dwaling, die door de Boze wordt geinspireerd en door God wordt toegelaten in dergelijke leraars actief te zijn.
De leugen liefhebben en doen wordt dan verdedigd met verdraaiing van teksten en eigenmachtige Schriftuitleg.
Afkeren van hen die de leer van Christus listig vervalsen

Geen ander Evangelie
2 Kor.11
1 Verdroeg u mij maar enigszins in mijn dwaasheid; ja, verdraag mij toch!
2 Want ik beijver mij voor u met een ijver van God. Ik heb u immers ten huwelijk gegeven aan één Man om u als een reine maagd aan Christus voor te stellen.3 Maar ik vrees dat, zoals de slang met zijn sluwheid Eva verleid heeft, zo misschien ook uw gedachten bedorven worden, weg van de eenvoud die in Christus is.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 feb 2011 17:56

Heb jij zelf ooit een relatie gehad met een vleselijk mens?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 07 feb 2011 18:00

Optimatus schreef:Heb jij zelf ooit een relatie gehad met een vleselijk mens?

Ik ben gehuwd en weet wat dat betreft ook waarover ik getuig.
De zonde verdedigen of het nu over relaties gaat of over andere zaken is uit den Boze en Christus heeft nooit zo onderwezen en gedaan, Hij is De Waarheid en Die Hem liefhebben en volgen zijn uit de Waarheid geboren en die haten de leugen...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 feb 2011 18:08

JeeWee schreef:
TheKeimpe schreef:Het enige wat ik daar nu over kan zeggen is dat ik mij kan voorstellen dat je een plezierig gevoel kreeg bij het lezen van deze woorden, daar je dit standpunt al meerdere malen hier hebt verdedigd. En nu heb je niet de minste aan je zijde...

Een 'plezierig gevoel' is misschien niet de juiste bewoording. Het is wel een stuk herkenning, zo van "zie je wel dat ik niet de enige refo ben die met deze teksten niet uit de voeten kan om een homorelatie in liefde en trouw te veroordelen".

Wat ik steeds probeer, is om net als Hoek door te geven dat een voor-of-tegen-opstelling hier niet werkt. Het past niet in een hokje dat we met 'de 7 bijbelteksten' kunnen dichttimmeren.

Overigens houdt Hoek persoonlijk wel vast aan de klassiek christelijke visie op homoseksualiteit, namelijk dat homoseksuele relaties zondig zijn. Hij baseert die opvatting niet zozeer op Bijbelteksten waarin homoseksualiteit wordt verboden, als wel op Schriftpassages waarin God zelf het huwelijk tussen man en vrouw instelt. Hij citeerde met instemming de in 2004 overleden theoloog C. Graafland, die schreef: ,,Menselijk gevoeld zou ik dolgraag willen dat de Bijbel mij de mogelijkheid zou geven om de homoseksuele relatie te legitimeren. Maar voor zover ik het kan zien, is dat niet zo.''

Kijk, in zo'n benadering ontbreekt de stelligheid maar niet de stellingname. Je proeft de liefde en bewogenheid voor de homoseksuele naaste. Hier wordt niet met de botte bijl gehakt, waarmee al zoveel christelijk homo's zijn bejegend.
Als ik zo'n uitspraak lees als van dr. Graafland, dan raakt me dat heel veel meer dan alle botte afwijzingen die ik hier vaak lees.

Misschien lees jij die botte afwijzingen wel verkeerd ! Zou zomaar kunnen. Ik lees dat velen de zondige uitwerking homofilie afwijzen, maar eigenlijk nooit de jongen of het meisje ! Als mijn zoon (of dochter, maakt niet uit) met deze boodschap thuis zou komen, zou ik zijn handelwijze afkeuren, maar hemzelf niet ! Ik houd nog net zoveel van hem, maar hij zal wel weten dat ik hierin niet mee kan gaan.
Ik weet niet of jij kinderen hebt jeewee ? Ik wel en een paar zijn wat ouder. Zij maken hun keuzes, waar wij als ouders niet altijd achter kunnen EN mogen staan. Dat weten zij heel goed ! Maar.... wij houden nog net zo veel van ze als tevoren, we dragen ze op aan de Heere in het gebed, zeggen tegen Hem dat wij hier smart over hebben en dat wij dit niet goedkeuren. En blijven ook in gesprek, dat is belangrijk.
Maar wat dhr Graafland bedoelde (ik ken hem niet) is toch zeker niet dat hij het goed keurt, integendeel, hij KAN HET NIET. Misschien zou hij in zn hart willen, maar op grond van de Bijbel niet. En dat is toch ons criterium ?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 feb 2011 18:10

discipel2011 schreef:
Optimatus schreef:Heb jij zelf ooit een relatie gehad met een vleselijk mens?

Ik ben gehuwd en weet wat dat betreft ook waarover ik getuig.
De zonde verdedigen of het nu over relaties gaat of over andere zaken is uit den Boze en Christus heeft nooit zo onderwezen en gedaan, Hij is De Waarheid en Die Hem liefhebben en volgen zijn uit de Waarheid geboren en die haten de leugen...

Ik hoop voor je partner dat je thuis iets ontspannender bent dan hier op dit forum.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 feb 2011 18:13

Niets is hier wat het lijkt Optimatus :wink:

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 07 feb 2011 18:20

discipel2011 schreef:Het huwelijk wordt in de bijbel als heilig en zeer intiem beschreven tussen man en vrouw

Ach kom nou toch. Wou je de relatie van Jakob met vier vrouwen als zeer intiem omschrijven? En al die anderen die er meerdere hadden?
Laten we nou toch eens gaan zien dat we zondig ZIJN, van top tot teen, allemaal en in alles.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 07 feb 2011 18:25

JeeWee schreef:
discipel2011 schreef:Het huwelijk wordt in de bijbel als heilig en zeer intiem beschreven tussen man en vrouw

Ach kom nou toch. Wou je de relatie van Jakob met vier vrouwen als zeer intiem omschrijven? En al die anderen die er meerdere hadden?
Laten we nou toch eens gaan zien dat we zondig ZIJN, van top tot teen, allemaal en in alles.

Dus...alle remmen los, mensen!

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 07 feb 2011 18:30

Dat ze vroeger meerdere vrouwen hadden, wil niet zeggen dat dat goedgekeurd werd door de Heere!
Dat David overspel en moord pleegde, is ook gestraft, en vraag niet hoe!
Denk aan psalm 51 waar David zijn zonde belijd!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 07 feb 2011 19:09

J.A. schreef:
JeeWee schreef:

Dus...alle remmen los, mensen!

Wat is dat nou voor lompe reactie!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 07 feb 2011 20:07

zo komt jou antwoord op mij over!

in de andere reactie geef ik uitleg!
jij probeert het nog steeds goed te praten, terwijl het niet goed te praten is!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 07 feb 2011 20:34

J.A. schreef:zo komt jou antwoord op mij over!

in de andere reactie geef ik uitleg!
jij probeert het nog steeds goed te praten, terwijl het niet goed te praten is!

Ik probeer niks goed te praten. Het lijkt volledig onnodig om überhaupt iemands 'goedkeuring' hier te krijgen. Dit zijn zaken die tussen God en een mens spelen.
Het enige wat ik probeer, is uit te leggen hoe er mensen zijn die de Bijbel omarmen en door God omarmd worden en toch ruimte zien om een relatie aan te gaan met iemand van het gelijke geslacht.

Nergens, maar dan ook echt nergens heb ik gezegd dat mensen die dat anders zien het fout zien. Dat is een oordeel dat ik aan God overlaat.
Wel zeg ik hier dat ik tot andere conclusies ben gekomen.

Velen hier daarentegen vertellen mij keer op keer dat mijn visie verkeerd is en nemen dus het recht op het oordeel van God over.

En iedere keer wordt me dan verweten dat voor mezelf het kromme recht wil praten.
Maar ook dat is niet het geval: ik heb geen relatie en ben ook niet van plan om die aan te gaan.

Maar dat betekent niet dat ik dat anderen wil ontzeggen...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 feb 2011 21:15

schelpje3 schreef:Niets is hier wat het lijkt Optimatus :wink:

Ik heb het gemerkt.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 07 feb 2011 22:28

Excuus JeeWee: voor m'n akelige reactie, het was niet goed van me... :oops:

Terug naar “Archief”