Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor jeepeecee » 07 feb 2011 13:52

haha ik zit elke keer te kijken of er al wat bij em is, maar nee hoor :P

em succes met de laatste loodjes!

elvira. voor jouw vrijdag ook spannende dag, jij ook succes he!
Afbeelding

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 07 feb 2011 18:36

Wat fijn dat er zoveel zijn die het herkennen! Ajl, ik ken toch wel wat moeders die echt op een roze wolk lopen en echt kunnen genieten van hun zwangerschap. Maar ik denk dat dat er inderdaad wat minder zijn dan het misschien soms lijkt.

Over na de bevalling: ik heb heel erg getobt met spruw, dat was voor mij echt slopend omdat niks hielp en ik echt veel pijn had. En ook de koemelkallergie van dochterlief is niet makkelijk geweest. Maar voor de rest zat ik toen echt op een roze wolk! Hoop dat nu ook weer te krijgen. Zeker als ik hier zo die verhalen lees besef ik dat ik echt heb geboft.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 feb 2011 19:46

Er is weer veel geschreven vandaag alleen geen puf om overal op te reageren ben ruim 9,5 uur aan het werk/vergaderen geweest heb 2 uur op een houten stoel gezeten en nu echt mega last van mijn stuitje.
Voor de rest gaat alles eigenlijk goed slapen gaat met vlagen niet echt goed maar dat komt meer omdat ik veel droom en veel last heb van lekkende borsten wordt alleen maar erger (zoogcompressen moet ik 's nachts gewoon vervangen :shock: )

@Em ik dacht eigenlijk dat je afgelopen weekend wel zou bevallen :wink: Sterkte met de laatste loodjes!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 feb 2011 19:51

Spannend Elvira!
En Em, pff, zo blijf je wachten he ;) succes nog eventjes hoor!

De roze wolk ken ik ook niet zo. En dat is niet omdat alles wat lastiger gaat deze zwangerschap, maar gewoon, ik heb dat niet. Ik geniet niet van die dikke buik, en vind soms dat getrappel van binnen een beetje irritant.
Natuurlijk zijn er wel roze wolk momentjes. Gister voelde mijn man ons kindje voor het eerst, en daar geniet ik zo van! En nu ik weer iets meer op mijn eetpatroon let, wordt mijn buik wat mooier, en dij ik wat minder uit, en kan ik best trots zijn op mijn werk bij vlagen.
Maar over het algemeen beval ik liever dat die 9 maanden zwangerschap. Ook bij Jurian had ik dat gevoel niet zo. Ik herken het overigens ook niet echt uit mijn omgeving.

hier gaat het dus goed :D Ik heb vandaag naast mijn werk alleen even gestreken en een wasje erin gestopt. Die moet zo nog even opgehangen worden, maar eigenlijk wilde ik ook nog even het huis poetsen beneden, vanmiddag na mijn werk, maar heb ik het wijselijk niet gedaan :mrgreen: Komt morgen wel weer.
En mijn man voelt dus het kindje. Gistermorgen voelde ik het zelf opeens ook echt in mijn hand, toen ik op de bank zat met mijn hand op mijn buik. En 's avonds was mijn man net op tijd om het ook te voelen :D Leuk hoor!

Morgen hebben we de 20 weken echo. Ik merk wel dat ik me nu toch wel bezig hou met 'wat als er iets niet goed is?' Tjaa, dan zij dat natuurlijk gewoon zo, we kunnen er weinig meer aan veranderen. Maar toch wel een beetje spannend.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 07 feb 2011 19:57

@Liefie: Bij ernstige lekkage deed ik gewoon een handdoek paar keer dubbelgevouwen onder mijn shirt en 's morgens heel de mikmak in de was.
ja, dat is mijn mening dan he.....

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 feb 2011 20:00

*Annet* schreef:@Liefie: Bij ernstige lekkage deed ik gewoon een handdoek paar keer dubbelgevouwen onder mijn shirt en 's morgens heel de mikmak in de was.

Dat ga ik vannacht eens proberen want dit is echt niet handig op deze manier. Hield je dan ook je bh aan 'snachts? Of gewoon een strakker shirt?
Bedankt voor de tip!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 feb 2011 20:24

hier een hydrofielluier dubbel en daaronder die zoogcompressen in drievoud, dus half overlappend

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 feb 2011 20:24

daarover gewoon bh trouwens...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 07 feb 2011 20:37

Tjonge! Vervelend liefie! Je hebt er nog eventjes niks aan! :wink: succes met de compressen en handoeken e.d.!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 feb 2011 20:38

Schipje schreef:Tjonge! Vervelend liefie! Je hebt er nog eventjes niks aan! :wink: succes met de compressen en handoeken e.d.!

Dat is het ergste juist en het is al vanaf de 14 weken zo :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 feb 2011 20:44

Ik heb er geen last van gehad voor de bevalling, maar een paar dagen erna wel wat, maar ik had geen zoogcompressen omdat ik toch geen bv gaf. Dus raadde de kraamverzorgster mij een strakke BH aan (maar dat was tegen het zwellen) met een stuk maandverband. Dat werkte ook prima :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 07 feb 2011 21:10

@ Elvira, succes en sterkte met alles as vrijdag
@ M, hopelijk ben je al bevallen geniet je van jullie kindje!

alle andere zwangeren ook veel sterkte met alles.

De zwangerschap van M & N vond ik echt leuk en kvond het bij N zelfs 'jammer' dat hij eerder dan uitgerekende datum kwam :roll:
maar de ontzwangerperiode bij N heeft heeeel lang geduurd, nu begin ik mezelf weer een beetje terug te krijgen. ik vind dat voor mezelf heel moeilijk. als ik bedenk dat ze allebei heel makkelijk zijn en alles goed verliep, achteraf denk ik dat ik naar de ha had moeten gaan om het te bespreken, misschien toch beginnende post.dep? kweet het niet. maar tis iets wat ik bij een eventuele volgende zwangerschap voor mezelf toch heel goed in de gaten ga houden!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 07 feb 2011 21:34

Nou, Em. het schiet ook niet op bij jullie zeg! Hopelijk kun je hier snel goed nieuws melden.

Spannend, Elvira! Alvast sterkte toegewenst voor vrijdag!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 07 feb 2011 21:35

ach Em, lang zal het nu vast niet meer duren :wink: . Zet 'em op en hopelijk houden jullie snel je kindje in jullie armen!

jij ook succes elvira! het lijkt me zo gek om te weten 'vrijdag komt het', maar toch ivm allerlei voorbereidingen ook wel weer handig. heel veel sterkte!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 07 feb 2011 22:32

kamille1984 schreef:@ Elvira, succes en sterkte met alles as vrijdag
@ M, hopelijk ben je al bevallen geniet je van jullie kindje!

alle andere zwangeren ook veel sterkte met alles.

De zwangerschap van M & N vond ik echt leuk en kvond het bij N zelfs 'jammer' dat hij eerder dan uitgerekende datum kwam :roll:
maar de ontzwangerperiode bij N heeft heeeel lang geduurd, nu begin ik mezelf weer een beetje terug te krijgen. ik vind dat voor mezelf heel moeilijk. als ik bedenk dat ze allebei heel makkelijk zijn en alles goed verliep, achteraf denk ik dat ik naar de ha had moeten gaan om het te bespreken, misschien toch beginnende post.dep? kweet het niet. maar tis iets wat ik bij een eventuele volgende zwangerschap voor mezelf toch heel goed in de gaten ga houden!

Kamille, dat herken ik wel dat je zegt dat je misschien een post.dep hebt gehad!
Ik denk achteraf ook weleens dat dat het is geweest, maar ach...daar wil je eigenlijk niet aan he,
ik tenminste niet :oops: als ik dan zie hoe het nu gaat, dan ben ik blij dat ik dat gevoel nu iig niet heb.. :oops:

Hopelijk valt het straks mee en kan je heerlijk genieten ondanks de up en downs die baby's in het begin hebben :wink:

Terug naar “Archief”