mw schreef:Sorry Spons, je bent echt verschrikkelijk aan het generaliseren, daarnaast ook nog eens offtopic.
Ik snap Jeewee wel. Ik kan niet na een preek gelijk met iets bezig zijn wat mij ook bezit kan nemen van mijn gedachten. Een tv-programma/film/computerspel e.d. kunnen mijn hele gedachte in bezit in nemen, en merk dat het door de weeks dan moeilijker wordt om het naar boven te halen. Na de kerk moet ik het eerst even laten bezinken, 'parkeren' en door de weeks denk ik er over na en laat ik het goed doorwerken.
Opzich ben ik er niet op tegen om gelijk na de kerk iets anders te gaan doen, maar ik denk dat heel veel mensen niet door hebben dat het de preek ver weg dringt.
En ja, ik kijk BzV. Zondagavond net voor het slapen of op maandag.

gereformeerde gemeente
d. de Synode spreekt uit de besluiten ten aanzien van het gebruik van televisie te handhaven en ziet in dezelfde lijn het gebruik voor werelds vermaak van moderne media waaronder open internet en speelfilm;
gereformeerde gemeente in nederland
Voor privé-doeleinden wordt in het algemeen gebruik van Internet dringend ontraden.
- Om te kunnen beschikken over e-mail of internetbankieren is een abonnement dat hoofdzakelijk deze faciliteiten biedt, de aangewezen vorm (momenteel is dat Kliksafe Basis).
- Voor onvermijdbaar gebruik van internet (zakelijk en voor studie) dient gekozen te worden voor gesloten Internet (de enige beschikbare mogelijkheid hiervoor is momenteel Kliksafe Basis en Plus).
- Indien gesloten internet niet toereikend is, dient gekozen te worden voor gefilterd Internet en dan wel met het filter dat de beste bescherming biedt tegen ongewenste sites (momenteel is dat Kliksafe Pro).
- Vanwege de zondige verleidingen en nutteloze tijdsbesteding is uit zorg voor onze gemeenten de aansluiting van media -zoals computers en mobiele telefoons- op open internet censurabel.
- Ook wordt ernstig vermaand tegen het gebruik van media voor allerlei vermaak, zoals spelletjes, videofilms en dergelijke.
- Het gebruik van een ander filter dan Kliksafe (op dit moment het meest betrouwbare) is geen acceptabel alternatief, omdat deze filters toch nog te veel informatie door laten van twijfelachtige of verwerpelijke inhoud.
lol, mij hoor je niet over boer zoekt vrouw ! maar generaliseren ? dacht het niet , feit is dat tv en internet ongewild zijn bij zwaardere kerken, als je hier op het forum kijkt zijn er zat mensen die films kijken , tv kijken, of in ieder geval internet hebben , gebruiken al dan niet met behulp van filternet wat ook niet al te veel voorstelt want daar zijn ze toch zo om heen
Of wil jij beweren dat refo's helemaal geen tv hebben, geen internet of wil je beweren dat het wel toegestaan wordt door de kerk ?
even een opmerking van mijn kant zijnde ! persoonlijk ben ik het absoluut niet eens met die regels en persoonlijk vindt ik het gewoon een verwerpelijk iets dat een kerkbestuur gaat bepalen welk media je wel / niet mag gebruiken... nog even en ze bepalen de kleur van je kleren !
Met Internet, Tv en andere media is het hoe je er zelf mee omgaat het is een stuk gereedschap dat je kan gebruiken !
dat was even een zijsprong die er wel mee te maken had !
Ik denk dat het wel goed is als je na een kerkdienst even de boel kan laten bezinken, je eigen gedachten ergens aan toetsen of feiten op eern rijtje zetten voor jezelf zodat je een overzicht hebt en daar later je mening over kan vormen, het je kan voeden voor de rest van de week !