Kijk jij naar 'Boer zoekt vrouw'?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Re: Kijk jij naar 'Boer zoekt vrouw'?

Berichtdoor Jo'tje » 07 feb 2011 11:58

Ja, ik kijk naar Boer zoekt Vrouw. Soms op zondag, soms op maandag.
Ja, wij praten regelmatig na over een preek.
Na de dienst tijdens het koffiedrinken, op de fiets naar huis of tijdens het eten o.i.d.
Ik schrijf ook -bijna- altijd mee, dus lees het later nog wel eens terug.
We gaan ook wel eens bij vrienden of familie op bezoek op zondag.
We doen wel eens een spelletje. We lezen wel eens een boek.
We slapen 's middags wel eens een uurtje als het zaterdagavond laat was.
In de zomer fietsen we nogal eens een rondje.

En nu?
pobody's nerfect

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 07 feb 2011 13:39

mw schreef:Sorry Spons, je bent echt verschrikkelijk aan het generaliseren, daarnaast ook nog eens offtopic.

Ik snap Jeewee wel. Ik kan niet na een preek gelijk met iets bezig zijn wat mij ook bezit kan nemen van mijn gedachten. Een tv-programma/film/computerspel e.d. kunnen mijn hele gedachte in bezit in nemen, en merk dat het door de weeks dan moeilijker wordt om het naar boven te halen. Na de kerk moet ik het eerst even laten bezinken, 'parkeren' en door de weeks denk ik er over na en laat ik het goed doorwerken.

Opzich ben ik er niet op tegen om gelijk na de kerk iets anders te gaan doen, maar ik denk dat heel veel mensen niet door hebben dat het de preek ver weg dringt.

En ja, ik kijk BzV. Zondagavond net voor het slapen of op maandag. :mrgreen:

gereformeerde gemeente

d. de Synode spreekt uit de besluiten ten aanzien van het gebruik van televisie te handhaven en ziet in dezelfde lijn het gebruik voor werelds vermaak van moderne media waaronder open internet en speelfilm;

gereformeerde gemeente in nederland

Voor privé-doeleinden wordt in het algemeen gebruik van Internet dringend ontraden.

- Om te kunnen beschikken over e-mail of internetbankieren is een abonnement dat hoofdzakelijk deze faciliteiten biedt, de aangewezen vorm (momenteel is dat Kliksafe Basis).

- Voor onvermijdbaar gebruik van internet (zakelijk en voor studie) dient gekozen te worden voor gesloten Internet (de enige beschikbare mogelijkheid hiervoor is momenteel Kliksafe Basis en Plus).

- Indien gesloten internet niet toereikend is, dient gekozen te worden voor gefilterd Internet en dan wel met het filter dat de beste bescherming biedt tegen ongewenste sites (momenteel is dat Kliksafe Pro).

- Vanwege de zondige verleidingen en nutteloze tijdsbesteding is uit zorg voor onze gemeenten de aansluiting van media -zoals computers en mobiele telefoons- op open internet censurabel.

- Ook wordt ernstig vermaand tegen het gebruik van media voor allerlei vermaak, zoals spelletjes, videofilms en dergelijke.

- Het gebruik van een ander filter dan Kliksafe (op dit moment het meest betrouwbare) is geen acceptabel alternatief, omdat deze filters toch nog te veel informatie door laten van twijfelachtige of verwerpelijke inhoud.

lol, mij hoor je niet over boer zoekt vrouw ! maar generaliseren ? dacht het niet , feit is dat tv en internet ongewild zijn bij zwaardere kerken, als je hier op het forum kijkt zijn er zat mensen die films kijken , tv kijken, of in ieder geval internet hebben , gebruiken al dan niet met behulp van filternet wat ook niet al te veel voorstelt want daar zijn ze toch zo om heen

Of wil jij beweren dat refo's helemaal geen tv hebben, geen internet of wil je beweren dat het wel toegestaan wordt door de kerk ?

even een opmerking van mijn kant zijnde ! persoonlijk ben ik het absoluut niet eens met die regels en persoonlijk vindt ik het gewoon een verwerpelijk iets dat een kerkbestuur gaat bepalen welk media je wel / niet mag gebruiken... nog even en ze bepalen de kleur van je kleren !

Met Internet, Tv en andere media is het hoe je er zelf mee omgaat het is een stuk gereedschap dat je kan gebruiken !

dat was even een zijsprong die er wel mee te maken had !

Ik denk dat het wel goed is als je na een kerkdienst even de boel kan laten bezinken, je eigen gedachten ergens aan toetsen of feiten op eern rijtje zetten voor jezelf zodat je een overzicht hebt en daar later je mening over kan vormen, het je kan voeden voor de rest van de week !

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 07 feb 2011 13:55

Ik hoorde gister een vloek bij BzV........

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 feb 2011 14:02

Ik kijk ook BzV. Of ik kijk het op het werk en kom dan niet uit de kerk en gisterenavond hadeden wij ook geen kerkdienst.
Ik zou anders ook wel even meoten omschakelen als het gelijk uit de kerk zou beginnen.
Verder vind ik het wel grappig maar ook niet onmisbaar.

Over wat een synode besluit lijtk mij niet helemaal hier aan de orde. Omdat niet iedereen hier lid is van die kerk.
Daarbij vind ik het kop in het zandsteken, want vele refogezinnen kijken uitzending gemist of kijken ned 1,2, 3 via een apparaatje aan de pc. Dan nog maar te zwijgen over de films die er op de pc's gekeken worden. Dan nog maar te zwijgen over de grote aantallen die een tv in een kast of op zolder hebben staan.

Het valt mij steeds weer op hoeveel refo's die tegen tv zijn toch veel van tv-programma's afweten.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 feb 2011 15:04

Gerdien B. schreef:Ik kijk ook BzV. Of ik kijk het op het werk en kom dan niet uit de kerk en gisterenavond hadeden wij ook geen kerkdienst.
Ik zou anders ook wel even meoten omschakelen als het gelijk uit de kerk zou beginnen.
Verder vind ik het wel grappig maar ook niet onmisbaar.

Over wat een synode besluit lijtk mij niet helemaal hier aan de orde. Omdat niet iedereen hier lid is van die kerk.
Daarbij vind ik het kop in het zandsteken, want vele refogezinnen kijken uitzending gemist of kijken ned 1,2, 3 via een apparaatje aan de pc. Dan nog maar te zwijgen over de films die er op de pc's gekeken worden. Dan nog maar te zwijgen over de grote aantallen die een tv in een kast of op zolder hebben staan.

Het valt mij steeds weer op hoeveel refo's die tegen tv zijn toch veel van tv-programma's afweten.

Nou Gerdien, wij niet hoor.
Als er op zondag iets komt, dan is dat vette pech. Maar eigenlijk komt dat zelden voor. Ja, de voetbalfinale, maar onze zoons vinden dat vanzelfsprekend om dan niet te kijken, hoezeer ze van voetbal houden. Maar ze zien dit al aankomen, een finale is heel vaak op een zondag.
En achteraf gaan ze niet bekijken, omdat ze de stand dan inmiddels wel weten :wink:
Maar wij hebben niet het gevoel iets te missen. Trouwens, als BzV op dinsdag zou komen, zou ik ook niet kijken, ik vind het helemaal niks, zoals zoveel programma's eigenlijk :-oo

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 07 feb 2011 15:08

De voetbalfinale luisteren ze dan zeker via de radio :D

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 feb 2011 15:10

blijblij schreef:De voetbalfinale luisteren ze dan zeker via de radio :D

Nope.
Maar dit jaar was het buiten te horen :mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 feb 2011 15:40

Jo'tje schreef:Ja, ik kijk naar Boer zoekt Vrouw. Soms op zondag, soms op maandag.
Na de dienst tijdens het koffiedrinken, op de fiets naar huis of tijdens het eten o.i.d.

En nu?

Vooral de laatste opmerking vind ik wel een juiste. Inderdaad 'en nu?'

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 feb 2011 15:44

Jo'tje schreef:Ja, ik kijk naar Boer zoekt Vrouw. Soms op zondag, soms op maandag.

En nu?

Ik kan wel zien dat jullie geen kindjes hebben, slapen op zondagmiddag :mrgreen:
Bij ons nooit mogelijk (geweest) :D

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 07 feb 2011 16:12

Wij hebben geen TV, en boer zoekt vrouw interesseert ons niet.

Wij praten in de auto of thuis, net of het ter sprake komt.
Doen ook wel eens een spelletje
Gaan wel eens een stukje lopen, alleen als het lekker weer is of als er sneeuw ligt
Niet fietsen dan moet ik gelijk een heel rondje, is te groot :lol:
Man ligt op bed tussen de diensten
Ik borduur of schilder, dochter ook, de andere spelen
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 feb 2011 16:15

Jouw boer heeft immers al een vrouw gevonden :lol: :mrgreen:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 feb 2011 16:34

Wanneer komt er eens een programma à la Graaf zoekt Gravin? Met een kasteel ipv een boerderij en zo.

(Ik doe dan niet mee, ik ben geen graaf en ik ben gelukkig getrouwd met mijn edelvrouw waar geen adellijke titel tegenop kan)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 feb 2011 16:39

Optimatus schreef:Wanneer komt er eens een programma à la Graaf zoekt Gravin? Met een kasteel ipv een boerderij en zo.

(Ik doe dan niet mee, ik ben geen graaf en ik ben gelukkig getrouwd met mijn edelvrouw waar geen adellijke titel tegenop kan)

Je had toch die bagger van een prinsje die vrouw zoekt ??? Of is dat klok/klepel verhaal, ik heb geen interesse in dat soort verprutste tijd zooi.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 07 feb 2011 16:42

schelpje3 schreef:

En nu?

Ik kan wel zien dat jullie geen kindjes hebben, slapen op zondagmiddag :mrgreen:
Bij ons nooit mogelijk (geweest) :D

Kwestie van goed regelen, wij hebben 3 kleine kindjes en kunnen zondagsmiddags allebei toch nog even slapen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 feb 2011 16:44

schelpje3 schreef:
Optimatus schreef:Wanneer komt er eens een programma à la Graaf zoekt Gravin? Met een kasteel ipv een boerderij en zo.

Je had toch die bagger van een prinsje die vrouw zoekt ??? Of is dat klok/klepel verhaal, ik heb geen interesse in dat soort verprutste tijd zooi.

Dat was geen tijdverprutsend televisieprogramma, maar het openingsnieuws in het NOS Acht Uur Journaal, toen Willem A. van Oranje Nassau een Argentijnse schoonheid aan de haak had geslagen :P
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”