Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor liefie » 06 feb 2011 13:34

@MissF Rustig aan als je elke keer last hebt van harde buiken. Ik geef ook niet snel toe dat is ergens last van heb door de zwangerschap :oops:
Wanneer heb je de 20 weken echo? Deze week?

@Em Spannend het gaat nu echt opschieten kan niet lang meer duren. Suc6 met de laatste loodjes nog even en dan heb je jullie kindje in je armen.

@Kamille wat een rare reden om niet te komen... Maar ja sommige zoeken overal wat achter als ze zwanger zijn.

@Schipje wat leuk dat je je kindje zo goed gevoelt hebt.

Gisteren liepen mijn man en ik even door de stad en we hadden flink de vaart erin maar merk nu wel dat dat helemaal niet makkelijk meer gaat :shock: :(
Kreeg erge last van mijn buik en pijn in mijn bil gelukkig heb ik er geen last van als ik aan het werk ben dan is het niet al te veel lopen gelukkig.
Voor de rest alles goed al weer de 24 weken voobij al kunnen we niet wachten tot ons kleintje komt maar dat duurt nog wel even!

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 06 feb 2011 14:35

@Liefje: bij mij helpt het juist om een lekker tempo erin te houden! Van dat geslenter krijg ik zo'n pijn van in mijn rug...

Hier ook alles nog rustig, kindje wordt ws a.s. vrijdag met een keizersnede gehaald...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 feb 2011 14:48

@Elvira spannend! Alvast heel veel suc6 met de laatste loodjes,
Ik krijg ook altijd rugpijn van lanzaam lopen/slenteren maar nu is het fijner dan stevig doorlopen wel erg vaag maar ja het is niet anders :D

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 feb 2011 14:48

oei spannend elvira. Het lijkt mij wel bijzonder om te weten wanneer je kindje komt.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 06 feb 2011 14:55

O, maar wel fijn dat je je er dan een beetje op voor kunt bereiden Elvira, of niet?
Succes in ieder geval!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 06 feb 2011 15:03

ow spannend elvira!!

Zwanger zijn is absoluut niet hetzelfde als ziek zijn. Maar de afgelopen maanden voelde ik me toch echt heel ziek! Als je de hele dag misselijk bent en om het minste of geringste loopt te kotsen dan voel ik persoonlijk het verschil niet meer tussen zwanger zijn en echt ziek zijn.
De gewone misselijkheid is nu gelukkig over \:D/!!! Maar dan nog is 'even snel' een wasje ophangen is er gewoon niet meer bij. Daar moet ik echt de tijd voor nemen en als het een grote was is dan beeindig ik die met harde buiken en misselijkheid. en het is dus nog even wachten op de energie! Ik vind het niet erg want doe gewoon alles op oma-tempo :wink:

:oops: ik vind zwanger zijn gewoon geen bal aan. Niks roze wolk. Het kan me niet snel genoeg gaan en als dat kindje er dan is........HEERLIJK!!! Dan ga ik weer genieten! ::))
Laatst gewijzigd door Schipje op 06 feb 2011 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 06 feb 2011 17:02

.......al geniet ik wel intens van de bewegingen van ons ukje! En die groeiende buik, dat vind ik ook echt gaaf.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 feb 2011 20:20

schiple: herkeenbaar, van het niet hebben van een roze wolk. Hier beide zwangerschappebn niet gehad, en nu ook al geen roze wolk met de baby.... Dus.. die rozige wolken gun ik een iedern, dit is namelijk ook geen pretje!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 feb 2011 21:22

Ik vond mijn zwangerschappen ook geen rose wolk. Ik ken ook eigenlijk niemand die dat vindt. Ook de eerste periode na een bevalling vind ik zwaar....ben lange tijd enorm moe geweest en het heeft echt wel een tijdje geduurd voor ik dat kwijt was. Eigenlijk zit ik pas sinds een paar maanden op een rose wolk :wink: .

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 06 feb 2011 22:23

hier ook geen roze wolk. Voor iemand die altijd door gaat ook best lastig, stapjes terug moeten doen ;) ach ja..

Ik heb een collega die zwanger zijn op zich echt fantastisch vond, toen ik dat niet kon beamen vond ze dat maar wat raar.. Ik ervaar het verwachten van een kindje echt als een heel groot wonder, maar het zwanger zijn op zich... Buiten het bijzondere dat er leven in je groeit, vind ik het ook geen roze wolk..

@em. En elvira, voor jullie allebei een erg spannende week! Succes en sterkte met alles!

BigSmile
Mineur
Mineur

Berichtdoor BigSmile » 07 feb 2011 08:38

Ik heb bij mijn vorige twee zwangerschappen ook nooit een roze wolk gezien :) En de eerste maanden daarna ook niet :( . Je bent herstellende van de bevalling, krijgt vaak weinig slaap en na de kraamtijd gaat het leven gewoon weer door. Ik was wel eens zo moe dat ik dacht dat ik in slaap kon vallen terwijl ik stond te wachten voor de kassa bij de supermarkt. Maar ja, het gaat ook weer voorbij! En het genieten van je kleintje maakt veel goed!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 07 feb 2011 10:01

een roze wolk... niet echt. Maar ik ben wel ontzettend blij en gelukkig. Loop soms echt te fantaseren en toch wel op een iewat roze wolk. Maar daar val ik dan ook regelmatig weer vanaf :mrgreen:

Zwanger zijn vergt gewoon heel veel van je, fluitend er doorheen wandelen gaat bijna niet. tenminste, niet als je al een kind (of meerdere) hebt. Maar ook bij de eerste kan het ontzettend zwaar zijn.
Al was ik bij Sarah echt helemaal blij blij blij, roze wolk etc... bij Eva Lynn verwachtte ik dat weer en dat viel toen heel hard tegen. Moe, geen energie, ziektewet met 30(?) weken al, etc. Maar dit keer voel ik me qua zwangerschap prima, maar heb gewoon geen weerstand dus doe met ieder griepje en verkoudheidje mee en dat frustreerde me enorm. En dat ik geen energie heb om alles schoon en opgeruimd te houden vond ik ook erg vervelend, maar die energie komt nu met bijna 17 weken wel weer terug gelukkig!

Elvira: Spannend hoor!! Sterkte voor vrijdag!! En ik hoop dat het allemaal voorspoedig gaat en jullie snel je kleintje in je armen kunt sluiten!

Em: voor jou ook spannend! Ik hoop dat het nu toch niet meer lang duurt voor je, vandaag is een mooie dag! 4 Jaar geleden lag/hing ik mn weeën weg te puffen :lol:

BigSmile
Mineur
Mineur

Berichtdoor BigSmile » 07 feb 2011 10:17

Lammetje, dat herken ik zeker. Mijn huis is een puinhoop (voor mijn gevoel dan). Ik krijg het niet aangewerkt om alles in orde te hebben, ik heb gewoon geen energie. Maar ik werk ook nog 2 dagen, dat maakt wel verschil.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 07 feb 2011 10:26

@ Elvira: suc6 met de laatste loodjes! Spannend ook voor jou!

@ Lammetje: gefeliciteerd met Sarah :mrgreen: En vandaag is idd een mooie dag....maar we zullen zien.

Roze wolk, hier ook niet, ik geniet wel enorm van de bewegingen in m'n buik en ervaar het groeien van een kindje absoluut als een groot wonder! Maar het altijd moe zijn, weinig energie hebben, enorm tegen mezelf en m'n emoties aanlopen waardoor mijn werk niet meer kon doen en ik met 30 weken in de ziektewet zat, dat was niet fijn. Overigens ging dat wel beter toen ik enkele weken gestopt was met werken gelukkig.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 07 feb 2011 12:51

@allen: bedankt! Het is idd heel raar... je bereidt je er maanden op voor dat je niet weet wanneer het zover zal zijn en dan wordt er opeens een datum geprikt: 11.02.2011 (wel een mooie datum :D ), dat (als alles goed blijft gaan) straks de geboortedag van ons kind is... :D :P
Maar ja, we kunnen het daardoor wel goed voorbereiden! Huis wordt straks nog een keer door schoonmama van onder tot boven schoongeboend, manlief heeft alvast vakantie en vrije dagen aangevraagd, etc. :D

Over roze wolk enzo: ik was wel vreselijk blij met mijn zwangerschap, maar het leven ging (en gaat :wink: ) ook gewoon door. Ik had ook weinig tot geen zwangerschapskwaaltjes, alleen wat sneller last van mijn rug. Ik kan me goed voorstellen dat dat anders is als je al een of meerdere kind(eren) hebt of als je een baan hebt, waar je ook veel lichamelijk in de weer bent. Het scheelde denk ik ook wel dat ik heel veel tijd thuiswerk en daardoor mijn eigen tijd in kon delen.

Terug naar “Archief”