Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 05 feb 2011 13:14

lozano schreef:het gaat er bij mij gewoon niet in dat een weldenkend mens (waar ik van uitga dat jullie dat zijn) de bijbel zo letterlijk neemt.

Dat kan ik lezen als een zeer badinerende opmerking, nl dat weldenkende christenen maar zeer onnozel zijn en niet zelf nadenken.
De Bijbel beste lozano is soms voor de wijzen verborgen en de eenvoudigen begrijpen het helemaal !
Laat mij wensen dat ik dan in dat geval bij de eenvoudigen wil horen :)

lozano
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lozano » 05 feb 2011 14:08

christenen zijn niet onnozel ze zullen vast goed over hun standpunten nadenken.. maar ehmmm ja hoe zeg ik dat zonder je te kwetsen?

naar mijn idee is de bijbel letterlijk nemen niet echt te combineren met het leven nu.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 feb 2011 14:14

lozano schreef:christenen zijn niet onnozel ze zullen vast goed over hun standpunten nadenken.. maar ehmmm ja hoe zeg ik dat zonder je te kwetsen?

naar mijn idee is de bijbel letterlijk nemen niet echt te combineren met het leven nu.

Het lukt mij en met mij velen trouwens, prima :!:

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 05 feb 2011 15:27

lozano schreef:christenen zijn niet onnozel ze zullen vast goed over hun standpunten nadenken.. maar ehmmm ja hoe zeg ik dat zonder je te kwetsen?

Kun je dit idee uitleggen?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 05 feb 2011 22:29

Voor alle duidelijkheid: ik sta áchter iemand keuze om celibatair te leven en geen relatie aan te gaan.
Zolang men die keuze maar samen in alle oprechtheid met de Heere maakt.
Maar ik durf anderzijds ook niet zover te gaan dat ik de keuze veroordeel van iemand die meer ruimte heeft ervaren en wel een keuze maakt om een relatie aan te gaan. Zolang God hier maar ten volle bij wordt betrokken.
Ik vind het vele malen triester als een homo of een hetero een relatie aangaat waarbij de Heere niet aanwezig is, een juk met een ongelovige bijvoorbeeld.

Concreet: ik heb in mijn directe werkomgeving een jongen werken die vorig jaar met zijn vriend, een domineeszoon is getrouwd en daar ook in de kerk een zegen over heeft gevraagd tijdens een dienst. Da's slikken, achter de oren krabben. Zeer zeker ook voor mij. Maar het oordeel is niet aan mij. Ik weet van hen dat juist de aanwezigheid van van de Heere God in hun relatie een voorwaarde was om deze relatie aan te gaan.
Op diezelfde werkvloer is ook een jongen die weliswaar homo is, maar voor zich zelf geen ruimte ziet voor een relatie of praktizering. Ik heb er respect voor en bewondering want ik merk aan alles dat ook hij heel dicht bij God leeft.
Ik laat het aan God over. De essentiële vraag die God aan deze twee verschillende jongens
stelt en aan jou en mij is: Maar gij, wie zegt gij dat ik ben?

Toch jammer, dat, als er een keer een inhoudelijk argument komt, daar we weer volledig aan voorbijgaan en we ons verliezen in nietszeggende zijpaadjes.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 05 feb 2011 23:49

JeeWee schreef:
Voor alle duidelijkheid: ik sta áchter iemand keuze om celibatair te leven en geen relatie aan te gaan.
Zolang men die keuze maar samen in alle oprechtheid met de Heere maakt.
Maar ik durf anderzijds ook niet zover te gaan dat ik de keuze veroordeel van iemand die meer ruimte heeft ervaren en wel een keuze maakt om een relatie aan te gaan. Zolang God hier maar ten volle bij wordt betrokken.
Ik vind het vele malen triester als een homo of een hetero een relatie aangaat waarbij de Heere niet aanwezig is, een juk met een ongelovige bijvoorbeeld.

Concreet: ik heb in mijn directe werkomgeving een jongen werken die vorig jaar met zijn vriend, een domineeszoon is getrouwd en daar ook in de kerk een zegen over heeft gevraagd tijdens een dienst. Da's slikken, achter de oren krabben. Zeer zeker ook voor mij. Maar het oordeel is niet aan mij. Ik weet van hen dat juist de aanwezigheid van van de Heere God in hun relatie een voorwaarde was om deze relatie aan te gaan.
Op diezelfde werkvloer is ook een jongen die weliswaar homo is, maar voor zich zelf geen ruimte ziet voor een relatie of praktizering. Ik heb er respect voor en bewondering want ik merk aan alles dat ook hij heel dicht bij God leeft.
Ik laat het aan God over. De essentiële vraag die God aan deze twee verschillende jongens
stelt en aan jou en mij is: Maar gij, wie zegt gij dat ik ben?

Toch jammer, dat, als er een keer een inhoudelijk argument komt, daar we weer volledig aan voorbijgaan en we ons verliezen in nietszeggende zijpaadjes.

Nou ja, zo'n zijpaadje is het niet, het gaat allemaal om het verschil tussen letterlijk nemen en maar een beetje aansukkelen volgens eigen interpretaties, natuurlijk.
Dat een of andere jongen domineeszoon is of denkt dat ie een streepje voor heeftof belangrijker is, omdat ie denkt in een verbond te zijn ,b.v. kan ik niets mee.Is tie ook niet, denk ik.
Maar goed, een ieder heeft zijn eigen geweten, maar ik kan me niet voorstellen dat de inwonenede Geest de een van andere zonden overtuigd dan de ander...

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 06 feb 2011 10:26

Het gaat in ons leven om de kern:
Wat doe ik met Jezus Christus?
Wat doe ik met God?
Wat doe ik met het door de Heilige Geest ge-inspireerde Woord van God?
Wat doe ik met de Heilige Geest?

Gehoorzaam ik in geloof en overgave door genade en de overtuiging door de Heilige Geest en wat Hij openbaart of handhaaf ik mijzelf en mijn eigen denkwijzen en eigen doen en laten en blijf ik ongehoorzaam, dan volgt daaruit dat wat God schrijft en zegt in Zijn Woord en door Zijn Geest niet juist verstaan wordt tot in de kern en ook haaks kan staan op ons denken en doen.
Daarom is er nodig een wedergeboorte zodat wij met God als Vader leren denken en doen zoals Hij denkt en doet.
Dan is homoseksualiteit zonde en tegen Gods Woord in net als stelen, moorden, overspel, bi-seksualiteit, schelden, schuine taal enz.
Dan buig je onder God´s Visie en Wezen..

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 06 feb 2011 11:29

discipel2011 schreef:Het gaat in ons leven om de kern:
(...)
Daarom is er nodig een wedergeboorte zodat wij met God als Vader leren denken en doen zoals Hij denkt en doet.
(...)

Ik heb er even wat belangrijke punten uit gehaald.
Het zijn wel punten die in elk gesprek en in elk topic passen.
Hier zijn we het dus absoluut met elkaar eens.

Onze visie scheiden pas als jij gaat zeggen dat homosekualiteit altijd zonde is en het rijtje waarin je het plaatst is voor mij en gelukkig ook vele anderen te ver.
Ja, je kunt in je homoseksualiteit zondigen, maar dat kan evengoed in je heteroseksualiteit.
Ik geloof dat je als homo met relatie een wedergeboren christen zijn, buigend onder Gods visie en Wezen, zoals jij het zegt.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 06 feb 2011 11:36

JeeWee schreef:
discipel2011 schreef:Het gaat in ons leven om de kern:
(...)
(...)

Ik heb er even wat belangrijke punten uit gehaald.
Het zijn wel punten die in elk gesprek en in elk topic passen.
Hier zijn we het dus absoluut met elkaar eens.

Onze visie scheiden pas als jij gaat zeggen dat homosekualiteit altijd zonde is en het rijtje waarin je het plaatst is voor mij en gelukkig ook vele anderen te ver.
Ja, je kunt in je homoseksualiteit zondigen, maar dat kan evengoed in je heteroseksualiteit.
Ik geloof dat je als homo met relatie een wedergeboren christen zijn, buigend onder Gods visie en Wezen, zoals jij het zegt.

Een praktiserende, wedergeboren christen, die dus ook aan het avondmaal gaat, kan dat bij jullie ?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 06 feb 2011 11:37

Bastiaan30 schreef:Dat een of andere jongen domineeszoon is of denkt dat ie een streepje voor heeftof belangrijker is, omdat ie denkt in een verbond te zijn ,b.v. kan ik niets mee.Is tie ook niet, denk ik.
Maar goed, een ieder heeft zijn eigen geweten, maar ik kan me niet voorstellen dat de inwonenede Geest de een van andere zonden overtuigd dan de ander...

jammer dat je juist de niet-essentiële zaken er uit haalt.
Ik heb het nergens gehad over een streepje voor als domineeszoon. Wel over het feit dat twee jongens na heel veel strijd en gebed er bewust voor hebben gekozen om God in het relatie te betrekken en de zegen van Hem afhankelijk te laten zijn.
Daar tegenover vertelde ik over die jongen die die stap niet kon nemen en celibatair is gebleven. Beiden kunnen en willen ze niet zonder God.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 06 feb 2011 11:39

JeeWee schreef:
Bastiaan30 schreef:Dat een of andere jongen domineeszoon is of denkt dat ie een streepje voor heeftof belangrijker is, omdat ie denkt in een verbond te zijn ,b.v. kan ik niets mee.Is tie ook niet, denk ik.

Ik heb het nergens gehad over een streepje voor als domineeszoon. Wel over het feit dat twee jongens na heel veel strijd en gebed er bewust voor hebben gekozen om God in het relatie te betrekken en de zegen van Hem afhankelijk te laten zijn.
Daar tegenover vertelde ik over die jongen die die stap niet kon nemen en celibatair is gebleven. Beiden kunnen en willen ze niet zonder God.

Maar de een heeft meer voor God over dan voor genot, dan de ander.
ok, ik snap het.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 06 feb 2011 11:44

Een praktiserende, wedergeboren christen, die dus ook aan het avondmaal gaat, kan dat bij jullie ?

Praktiserende, wedergeboren christenen mogen bij ons UITERAARD aan het Avondmaal.
Praktiserende homo's die wedergeboren christen zijn, mogen dat niet. Helaas.

Kijk nog eens naar het woord 'praktiseren'. Waar gaat het nou om: of je de LIEFDE praktiseert met alles wat daar bij hoort? Of dat je simpel seks praktiseert. Met dat laatste kan ik op geen enkele manier uit de voeten. Ook niet bij hetero's.
Heb je ooit mensen horen praten over praktiserende hetero's?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 06 feb 2011 11:45

Bastiaan30 schreef:
JeeWee schreef:

Maar de een heeft meer voor God over dan voor genot, dan de ander.
ok, ik snap het.

Je snapt er niks van...

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 06 feb 2011 11:48

Het initiatief ligt in jouw kringen toch ook helemaal niet bij de mens?

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 06 feb 2011 13:45

Bastiaan30 schreef:Maar de een heeft meer voor God over dan voor genot, dan de ander.
ok, ik snap het.

heeft een vrijgezelle en celibatiare hetero meer over voor God dan een getrouwde?

een getrouwde predikant is dan een slechtere herder dan een priester!

Maar bij homo's gaat het gelijk over "genot" en moet dit weer levensomvattend zijn.

Hetero's beleven hun seksualiteit niet anders dan homo's.

Terug naar “Archief”