Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor Jannoek » 04 feb 2011 15:16

wordt dat eigenlijk gecontroleerd? Of kan dat niet?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 04 feb 2011 15:20

Em, succes hoor! Met wachten en bevallen. ;)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 04 feb 2011 15:21

Op een echo is het wel te zien, maar daar kijken ze dus alleen naar als je om de een of andere reden nog een echo moet. Bij mij is het dus van tevoren niet gezien. Het hoeft opzich ook helemaal geen probleem te zijn, meestal besluit het kindje gewoon te komen als het niet meer comfortabel is in de baarmoeder.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 04 feb 2011 17:32

Na de 42 weken is de kans groot dat de placenta echt op is. Daarom laten ze je hier ook geen dag langer lopen.

Van het weekend komt de vk nog een keer thuis langs om te strippen, hopelijk heeft het nu wel meer effect. We gaan het wel zien!

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 05 feb 2011 11:18

En bij dezen mijn meldplicht van vandaag weer voldaan :mrgreen:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 05 feb 2011 11:33

Jaja einde van de dag weer hoor!! ;-)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 feb 2011 12:25

Nog afwachten dus Em :D
Ik ben gisteravond weer flink misselijk geworden. Ik dacht aan buikgriep, maar het is denk ik toch alweer zwangerschapsmisselijkheid. grrr, halve nacht er wakker van gelegen, en de hele ochtend op de bank. Ook doodmoe. Ik ben gewoon te druk geweest denk ik :oops: en dat uit zich, naast harde buiken, dus zo. Erg irritant, ik wil zoveel, maar blijkbaar lukt het gewoon niet :(
Dus de laatste keer de commode schilderen schuif ik maar even naar volgende week. vandaag alleen maar even boodschappen doen, en morgen alleen naar een verjaardag. Ik moet het maar een beetje gaan spreiden, wat ik allemaal wil doen. Kan ik niet zo goed tegen ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 05 feb 2011 12:52

@ MissF: vervelend zeg, lastig he om van jezelf te accepteren dat het niet meer lukt wat je wilt. Dat is mij ook erg tegengevallen tijdens mijn zwangerschap. Maar het helpt wel om het dan maar rustiger aan te doen en minder van jezelf te vragen. Geeft rust en hopelijk minder harde buiken (dat blijft een rotgevoel...). Suc6!

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 05 feb 2011 13:32

khad van de week een zwangere vriendin gevraagd wat te komen drinken, kreeg ik een berichtje dat ze liever nu niet langskomt omdat ze in overleg met haar verloskundige het advies kreeg niet langs te komen omdat onze kinderen niet ingeent zijn en ze moet vermijden hun te contacten bij griepje-verkoudheid.
heeft iemand dat wel eens gehoord? kvind het zelf persoonlijk beetje dubbel. kan het wel begrijpen, maar iemand die ingeent is kan toch ook van alles krijgen. tuurlijk moet je als zwangere extra voorzichtig zijn, dat begrijp ik wel.
(dit is niet om de discussie wel/niet inenten op gang te brengen!)

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 05 feb 2011 13:40

@Em: sterkte joh met wachten!

@MissF: tja...stapjes 'terug' doen valt nooit mee! Hoop dat het je wel gaat lukken!

@Kamille1984: ik vind het een domme redenatie: als zij ingeent is, is het toch geen probleem? :-k

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 05 feb 2011 15:18

kamille1984 schreef:khad van de week een zwangere vriendin gevraagd wat te komen drinken, kreeg ik een berichtje dat ze liever nu niet langskomt omdat ze in overleg met haar verloskundige het advies kreeg niet langs te komen omdat onze kinderen niet ingeent zijn en ze moet vermijden hun te contacten bij griepje-verkoudheid.
heeft iemand dat wel eens gehoord? kvind het zelf persoonlijk beetje dubbel. kan het wel begrijpen, maar iemand die ingeent is kan toch ook van alles krijgen. tuurlijk moet je als zwangere extra voorzichtig zijn, dat begrijp ik wel.
(dit is niet om de discussie wel/niet inenten op gang te brengen!)

Ik vind het ronduit belachelijk!!

De zwangeren in Nederland moet je vooral blijven zien als gezond, dat word allemaal zooo gepromoot! Als iemand niet meer volledig kan functioneren word je regelmatig schuin aangekeken of als aansteller gezien. Want, word er dan gezegd, zwangerschap is een gezonde ziekte TOCH??
Maar ondertussen moet je bijna verplicht in je bed blijven de hele dag om vooral maar geen mensen te zien want stel dat je ziek word of stel dat dit gebeurt of stel dat dat gebeurt. Pas zei iemand tegen mij: als je een miskraam krijgt dan is er bijna altijd wel een reden te verzinnen waarom dat je eigen schuld geweest zou kunnen zijn. Je doet altijd wel wat 'verkeerds', soms ben ik er helemaal klaar mee. Zo.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 05 feb 2011 21:10

Ik vind het eerlijk gezegd een hele domme reden. Mits je kinderen natuurlijk een of andere kinderziekte hebben, dan wordt het anders. Maar als ze 'niks' hebben .... sorry ik snap de redenatie gewoon niet 8-[

Maar ik irriteer me ook wel aan mensen die nu doen alsof ik niks meer kan :-k op mn werk mag ik sommige dingen niet meer doen van bepaalde collega's terwijl ik zoiets heb van: kom op zeg, ik heb nog nergens last van. Natuurlijk ben ik eerder moe en moet ik vooral met tillen uitkijken, maar ik kan wel mensen op bed leggen hoor.... en tilliften gaan ook nog prima, nee ik ben niet ziek maar zwanger :wink:

Ben wel meer vatbaar want heb sinds ik zwanger ben al 2 keer de griep gehad en dat heb ik nooit.... vroeg me ook al af of ik nu misselijk was van de zwanger of van de griep maar met diarree en braken zullen het toch griepjes zijn geweest denk, want de rest van de fam deed gezellig mee :)

MissF: vervelend zeg! Rustig aan doen is ook niet leuk als je nog zoveel op je lijstje hebt staan hé! Hoop dat het snel weer over is!

Em: Succes met 'wachten' en hopelijk begint het binnenkort vanzelf!

Hier nu ook af en toe 'harde buiken' tenminste, dat gevoel, echt hard vind ik mn buikje niet... maarja het voelt hetzelfde (ik weet meteen weer hoe dat voelde :wink: )
Moet komende week écht een buikfoto gaan maken....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 feb 2011 21:26

Ik ben de allereerste die altijd roept dat zwanger zijn niet ziek zijn is, dus ze moeten niet zo zeuren op mijn werk en nergens.
Maar de afgelopen week heb ik echt regelmatig harde buiken die zelfs pijn doen, en dat is gewoon een teken dat ik rustiger aan moet doen.
Dan til ik de krat boodschappen de trap op op mijn werk, meteen een harde buik. Ik voel me nog altijd totaal niet ziek, maar het blijkt deze zwangerschap dat ik dus wel rustiger aan moet doen dan toen bij Jurian.
Maar ik vind wel dat ik dat zelf aan moet geven, niet iedereen moet voor mij beslissen wat ik wel en niet mag doen. Al zei mijn man vandaag een keer een beetje boos dat het wel om ONS kindje gaat, en dat ik daarvoor wel rustiger aan moet doen.
En da's wel waar natuurlijk :oops:
maargoed, dat heeft weinig met in de buurt van zieke mensen komen, ofzo, of niet ingeente mensen, dat vind ik een beetje vaag klinken eigenlijk. Dat je als hoestend persoon niet boven een baby gaat hangen, dat snap ik nog, daarom mag Jurian van mij ook niet in de buurt van baby's komen, omdat hij bijna continu snottebellen heeft. maar om als zwangere dat allemaal uit de weg te gaan, dat snap ik niet zo.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 06 feb 2011 11:12

Tja, om je als zwangere helemaal af te sluiten van elk virusje/bacterie in de omgeving lijkt me idd ook overdreven.
Als zwangere ben je idd niet ziek, maar ik ben wel duidelijk door mijn lijf gedwongen om rustiger aan te gaan doen. Ook wel weer logisch, er groeit een kindje in je buik en dat kost nu eenmaal de nodige energie.

Hier alles nog rustig, gisteren weer gestript, inmiddels 1-2 cm ontsluiting en een bijna helemaal verweekte bmm. Maar behalve harde buiken verder geen effect gehad helaas. Ach...., het duurt nu toch niet lang meer :mrgreen:

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 06 feb 2011 13:25

Nou Em. nog even volhouden dus... Succes!

Terug naar “Archief”