Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

rosaatje

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor rosaatje » 04 feb 2011 16:08

@pannekoek,
ja die batterij is er door de maag-darm-leverarts uitgehaald. Ze moest onder narcose en een nachtje blijven slapen...
tja misschien heb ik toch een aversie gekregen tegen het naaien vanmwege het verstelwerk, of de herinnering van toen ik 10 jaar was: dat een buurvrouw haar vinger onder de naaimachine gekregen had, en overleden is....het hoe en waarom weet ik niet precies.
Maar vind die naaimachine gewoon een eng ding.
Want verder vind ik ook dat ze gewoon alles moeten proberen en uitvinden....

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 04 feb 2011 20:22

dankzij alle nieuwe crea's, ben ik vandaag ook maar weer eens achter de machine gekropen

zie hier het resultaat:
Afbeelding
Afbeelding

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 04 feb 2011 20:24

gezellig jurkje!jeepeecee!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 feb 2011 11:26

Hé, dat stofje ken ik. Heb er zelf een rok van, maar dan in de rode variant :) Beetje Oilily/Jackpot-achtig.

Leuk jurkje!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 05 feb 2011 13:17

Zo eens kijken, het is gelukt. een beetje groot uitgevallen, maar dit is mijn sjaal geworden, ben er best een beetje trots op! het valt heel erg leuk als je 'm omdoet (al zeg ik het zelf :mrgreen: )

Afbeelding

en dit is dan zeg maar de wol waar je het van breit. aan de bol zit het in elkaar, maar tijdens het breien trek je de gaatjes zeg maar uit elkaar, en dan brei je langs de bovenste rand. heel simpel!
Afbeelding
ik had deze foto wat kleiner geprobeerd te maken in paint, maar das niet helemaal geworden zoals ik dacht met die witte rand..nou ja, je snapt het idee wel
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 feb 2011 17:25

Wat een leuk effect, vpk!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 05 feb 2011 19:31

Ik snap niet hoe je zoiets voor mekaar krijgt, maar ik vind het wel erg leuk! :)

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 05 feb 2011 20:03

vpk schreef:Zo eens kijken, het is gelukt. een beetje groot uitgevallen, maar dit is mijn sjaal geworden, ben er best een beetje trots op! het valt heel erg leuk als je 'm omdoet (al zeg ik het zelf :mrgreen: )

Afbeelding

en dit is dan zeg maar de wol waar je het van breit. aan de bol zit het in elkaar, maar tijdens het breien trek je de gaatjes zeg maar uit elkaar, en dan brei je langs de bovenste rand. heel simpel!
Afbeelding
ik had deze foto wat kleiner geprobeerd te maken in paint, maar das niet helemaal geworden zoals ik dacht met die witte rand..nou ja, je snapt het idee wel

Ja hier heb ik er ook 4 van rood, rose, blauw en bruin gemeleerd. Erg leuk. Alleen ik krijg de foto's hier niet :(
De wol soort heet Katia Triana. Ik heb ook Katia Ondas besteld en ik wil Katia Rizos nog hebben. Moet het via internet bestellen, hier in de buurt is het niet te krijgen. Of ik moet er 40 km voor rijden.
De wol lijkt net van dat gaas wat je over de aardbeien doet in de zomer.

Voor degene die het niet lukt, er staan filmpjes op you tube
Laatst gewijzigd door pannenkoek op 07 feb 2011 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 05 feb 2011 20:28

Wat leuk vpk! Breien is iets wat me echt niet lukt, zit veel te strak, als ik dit zie zou ik het ook wel willen kunnen. Maar een mens kan nu eenmaal niet alles doen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 05 feb 2011 21:06

@ rozaatje,
Komt me bekend voor! Onze jongste dochter heeft ook eens zo'n batterij doorgeslikt. Alleen is daar nooit iets mee gedaan. Komt er vanzelf weer uit, zei de dokter. Of dat gebeurd is, geen idee. We hebben er twee weken naar gekeken, maar niets gezien.

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 05 feb 2011 21:11

cornelia77 schreef:@ rozaatje,
Komt me bekend voor! Onze jongste dochter heeft ook eens zo'n batterij doorgeslikt. Alleen is daar nooit iets mee gedaan. Komt er vanzelf weer uit, zei de dokter. Of dat gebeurd is, geen idee. We hebben er twee weken naar gekeken, maar niets gezien.

nou ik dacht laat ik iig de huisarts bellen, we moesten komen om de batterij te laten localiseren. Bleek dat hij was blijven steken in de slokdarm ter hoogte van haar sleutelbeen. De kinderarts heeft toen overlegd met de maag-darm-lever-arts. Deze was bang dat het batterijtje te groot was om verder te gaan. Dit bleek ook het geval te zijn. De batterij was blijven steken boven de eerste kringspieren in de slokdarm. En de arts had behoorlijk moeten manipuleren om hem er weer uit te krijgen. Ik ben blij dat ie er weer uit is.
Als hij al in de maag had gezeten dan had ze hem w.s. wel een keer uitgepoept. Ik weet niet hoe oud jouw jongste toen was?

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 07 feb 2011 09:55

rosaatje schreef:
cornelia77 schreef:@ rozaatje,

nou ik dacht laat ik iig de huisarts bellen, we moesten komen om de batterij te laten localiseren. Bleek dat hij was blijven steken in de slokdarm ter hoogte van haar sleutelbeen. De kinderarts heeft toen overlegd met de maag-darm-lever-arts. Deze was bang dat het batterijtje te groot was om verder te gaan. Dit bleek ook het geval te zijn. De batterij was blijven steken boven de eerste kringspieren in de slokdarm. En de arts had behoorlijk moeten manipuleren om hem er weer uit te krijgen. Ik ben blij dat ie er weer uit is.
Als hij al in de maag had gezeten dan had ze hem w.s. wel een keer uitgepoept. Ik weet niet hoe oud jouw jongste toen was?

Ze was 2,5. Ik denk ook wel dat ze het heeft uitgepoept, maar we hebben het niet teruggevonden.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 07 feb 2011 13:07

*Annet* schreef:Wat leuk vpk! Breien is iets wat me echt niet lukt, zit veel te strak, als ik dit zie zou ik het ook wel willen kunnen. Maar een mens kan nu eenmaal niet alles doen.

haha, hier hoef je ook niet voor te kunnen breien!
ik heb zelf nog nooit gebreid, eerst een filmpje opgezocht op youtube van iemand die breiles geeft. ik kende wel het riedeltje insteken-draad omslaan-doorhalen-af laten gaan, maar waar ik moest insteken of de draad mee omslaan, ik had geen idee! :oops:
je hebt breinaald 8 nodig, maar doordat je die gaatjes als het ware in elkaar breit, zit het nooit te strak! (echt, het is zo simpel, de moeite van het proberen waard). 1 bolletje kost iets van 6 euro en daar maak je 1 hele sjaal van.
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 07 feb 2011 13:49

vpk: leuke shawl, ga es even googelen of ik dat kan bestellen..

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 07 feb 2011 17:26

maar je moet wel insteken, doorhalen enzo?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Terug naar “Relaties”