P. Strootman schreef:blijblij schreef:Maar hoe zit het dan met Jezus die aan het kruis zegt: heden zult u met mij in het paradijs verblijven.
1: Jezus is toch nedergedaald ter helle?
2: waarom moet de mens opstaan, als hij na het doodgaan al in het paradijs verblijft?
3: Gaan mensen dus na hun dood niet naar de hemel, maar blijven ze in de grond wachten (bedoel dit wel met respect)
tot de stem ze roept?
Paulus schreef over de lichamelijke dood:
'Daarom verliezen wij de moed niet, maar ook al vervalt(sterft)de uiterlijke mens, nochtans wordt de innerlijke van dag tot dag vernieuwd'
Die innerlijke mens gaat dus niet naar een hemel of hel,maar zet zijn vernieuwing voort in een nieuwe persoonlijkheid.
Ik denk, dat hiermee uw 3 vragen zijn beantwoord. En ik denk ook, dat u die uitspraak van Jezus verkeert leest. Er staat eigenlijk:
'Ik zeg u heden: Gij zult met Mij in het Paradijs zijn'
Dat is dus toekomende tijd!
Strootman wat in het geloof duidelijk en vanzelfsprekend(letterlijk) is kan het aardse verstand niet plaatsen en dan blijf je vragen en puzzelen, omdatz de mens dan ten diepste als God wil zijn, kennende Zijn bedoelingen en Regering, dat is de mens der zonde, Strootman, en dat is ten diepste jouw status, nog dood in je wetenschappelijke en eigenmachtige zonden... en maar redeneren en filosoferen en een breimoes maken van het Woord van God, zodatz mensen zich gaan afkeren van het Woord en Jezus Christus. Dwaalgeesten...