Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor Jannoek » 03 feb 2011 19:12

Ik hoefde niet nuchter te zijn voor het prikken... Hopen dat 't goed is, anders moet je een aanvullend onderzoek met suikerdrankjes drinken enzo. Lijkt me niet lekker ;-)

Ik vind de weken aan de ene kant snel gaan, en aan de andere kant totaal niet...
Als ik bedenk dat het nu al weer donderdag is is de week toch weer voorbij gevlogen, maar nog (iets meer) dan 14 weken tot de uitgerekende datum klinkt nog zo lang...
Alhoewel ik me vanmiddag bedacht dat ik nog 2 maandjes moet werken als alles goedgaat. Dat is wel écht een bizar idee!
En als ik tot 34 weken doorga, dan is het zelfs nog maar deze maand en volgende maand. Beetje wisselend dus... ;-)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 03 feb 2011 21:28

Daarnet moest ik niesen, toen ik ademhaalde voor de tweede nies voelde ik opeens een enorm harde schop! Ik schrok zo erg dat mijn niesbui direct over was. Was helemaal verbaast. Voel alleen nog maar gefladder en af en toe een bolletje wat 'naar boven drijft' maar blijkbaar was dit even een uitschieter :P

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 03 feb 2011 21:39

Haha, blijkbaar schrok je kindje van die eerste nies ;-)

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 04 feb 2011 10:34

:-oo
Laatst gewijzigd door Anne 80 op 04 feb 2011 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 04 feb 2011 11:13

.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 04 feb 2011 11:40

@ schipje: je moet je kind niet zo laten schrikken :mrgreen: haha

Hier nog steeds geen baby :), ben benieuwd of de baby nog uit zichzelf gaat komen, of dat we volgende week een handje gaan helpen. We zullen zien....

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 04 feb 2011 12:38

Wat vervelend Em. Je zult het wel ontzettend zat zijn... Succes nog met wachten, en als het toch nog begint vandaag, of morgen of... Succes en Sterkte!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 feb 2011 12:43

Ooh Em. nog steeds niet :(
Gister hoorde ik van iemand die 2 weken en 4 dagen overtijd was, toen kwam het kindje eindelijk. pff, daar zou ik echt geen zin in hebben. Volgens mij zijn ze trouwens ook bezig met dat dat niet meer mag, dat het maximaal 1 week gaat worden, omdat het wel eens voorkomt dat het vruchtwater dat veel te minimaal is.
Aan de ene kant denk ik wel: wat maakt die 2 weken op de 40 nog uit, maar ik weet nog wel dat ik blij was dat het allemaal begon.

Nog geen nieuws van mijn vriendin helaas. Maargoed, er worden zoveel kindjes 'te laat' geboren, dus ik wacht maar af :D

Vanmorgen weer gesport, maar toch wel wat harde buiken, misschien toch maar rustiger aan doen. Volgende week kan ik toch niet, maar de week erna moet ik beslissen of ik mijn abonnement verleng. Dat kan gelukkig wel gewoon met 1 maand, en ik vind het zo heerlijk, maar die harde buiken zijn niet zo handig. Nog even bedenken wat ik dan doe
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 04 feb 2011 14:05

Hier moet je met 41+5 voor controle naar de gynaecoloog, oa ivm vruchtwater. En je wordt hier zowiezo ingeleid met 42 weken.

2 weken op 40 is idd niet zo veel, maar op de een of andere manier heeft die uitgerekende datum toch wel een psychologisch effect, een aantal dagen daaroverheen calculeer je wel in, maar het wordt op een gegeven moment wel een beetje vervelend. Maar goed, nu reken ik maar gewoon op 42 weken en dan zijn het nog maar 6 dagen, en grote kans dat het vandaag of morgen toch nog gewoon begint.

zomaar
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaar » 04 feb 2011 14:11

Onze oudste is ook met 40 wkn en 9 dgn geboren. Maar dat wachten werd je zo zat. Je hebt weinig meer omhanden.
Was toen ma.mo. voor controle geweest en moest woe. terugkomen en dan zouden ze het opwekken. Dus we stelden ons daar helemaal op in. Had ook niks geen voorgerommel maar toen begon het maandagnacht toch spontaan en met drie uur was ze d'r al, dus wie weet....Sterkte met afwachten

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 04 feb 2011 14:36

Veel succes Em.! Kan me voorstellen dat je het wachten zat wordt, ik weet helemaal hoe je je voelt... Lieke is geboren met 41 w, 6 dagen, opgewekt in het zh.
Maar ach, als je kleintje dr eenmaal is ben je die wachtweken heel snel vergeten hoor ;)
Sterkte!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 04 feb 2011 14:40

ik weet dat een vrouw van een collega vorig jaar op de 19 dagen na de uitgerekende datum beviel.. Lijkt me echt verschrikkelijk. Weet nu ook iemand die al 12dagen over tijd loopt.. Vraag me ook echt af of't wel goed is om zoveel langer dan de 40wk door te lopen.. De placenta werkt op een gegeven moment toch ook minder goed..?
Bij mij was de uitgerekende datum volgens echo 3dagen eerder dan volgens de 3e, en die datum van de 3e wordt mee gerekend.. Terwijl met de 20wk echo weer bleek dat 't kindje 1.5 wk voor lag op groei... Afwachten maar ook...

@em. Ik hoop voor je dat 't nu echt niet lang meer duurt..

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 04 feb 2011 14:48

tja, weet ook niet of het echt goed is...
Ik ben met 41 w, 1 dg voor het laatst bij de vk geweest en moest toen met 41 w, 4 d naar de gyn.
Die heeft wel uitgebreid onderzoek gedaan (bloed, urine, uitgebreide echo, uur ctg) en me toen weer naar huis gestuurd. Ben toen met 41 w, 6d ingeleid.
Maar ik had er ergens al de hele zwangerschap rekening mee gehouden dat ze 'te laat' zou zijn. Weet niet waarom, misschien omdat mijn moeder bij ons allemaal ook 14-16 dagen over tijd was.
Voor ons meisje zijn die extra dagen niet verkeerd geweest, ze schatten haar met 39 w op 5,5 pond en toen ze geboren is was ze toch net 6!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 04 feb 2011 14:55

denk inderdaad sowieso dat het niet heel goed is, maar dat het voor een klein kindje minder 'schadelijk' is dan voor een groot kindje...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 04 feb 2011 14:57

Bij Timon ben ik 10 dagen na de uitgerekende datum bevallen, en zag de placenta er nog prima uit. Bij Sylke 1 dag voor de uitgerekende datum en toen was de placenta heel erg verkalkt, helemaal op dus.

@Em, veeeeel sterkte met afwachten!! Gaan ze je nog een keer strippen eigenlijk?

Terug naar “Archief”