lozano schreef:okee.. ik ben meer benieuwd zeg maar naar denkbeelden van gelovigen over gays.. enne...ik kan een stootje hebben:D
ik verbaas me wel over sommige standpunten.. ik kan me niet echt voorstellen dat mensen denken dat gay zijn zonde is;)
Ik denk dat praktiserende homoseksualiteit een zonde is. Aan de andere kant moeten we het niet erger maken dan het is, er zijn wel meerdere dingen zonde waar ook christenen zich massaal niet aan schijnen te storen zoals seks buiten het huwelijk.
Homoseksuelen en heteroseksuelen zijn voor mij gelijk. Wel vind ik seksualiteit meer iets voor de privé-sfeer, en wat een ander thuis of op een hotelkamer uitspookt moet hij/zij zelf weten. Ik ben dus tegen evenementen als de gay-pride evengoed zou ik tegen een soortgelijk heteroseksueel feest zijn. Het is spijtig dat er een minderheid homoseksuelen is wat er zo mee te koop loopt en denken dat ze emancipatie kunnen bereiken door het bij een ander door de strot te duwen door te provoceren, het schaad de meerderheid die gewoon een gelukkig leven willen opbouwen met degene waarvan ze houden.