Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Faramir » 03 feb 2011 22:45

lozano schreef:okee.. ik ben meer benieuwd zeg maar naar denkbeelden van gelovigen over gays.. enne...ik kan een stootje hebben:D

ik verbaas me wel over sommige standpunten.. ik kan me niet echt voorstellen dat mensen denken dat gay zijn zonde is;)

Ik denk dat praktiserende homoseksualiteit een zonde is. Aan de andere kant moeten we het niet erger maken dan het is, er zijn wel meerdere dingen zonde waar ook christenen zich massaal niet aan schijnen te storen zoals seks buiten het huwelijk.

Homoseksuelen en heteroseksuelen zijn voor mij gelijk. Wel vind ik seksualiteit meer iets voor de privé-sfeer, en wat een ander thuis of op een hotelkamer uitspookt moet hij/zij zelf weten. Ik ben dus tegen evenementen als de gay-pride evengoed zou ik tegen een soortgelijk heteroseksueel feest zijn. Het is spijtig dat er een minderheid homoseksuelen is wat er zo mee te koop loopt en denken dat ze emancipatie kunnen bereiken door het bij een ander door de strot te duwen door te provoceren, het schaad de meerderheid die gewoon een gelukkig leven willen opbouwen met degene waarvan ze houden.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 feb 2011 22:49

schelpje3 schreef:
Mortlach schreef:Kan gebeuren. Maak je borst maar nat trouwens, discipel is niet de meest makkelijke gesprekspartner.

Jij wel dan ? :wink:

Als ik mijn best doe...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 feb 2011 22:56

Faramir schreef:Ik ben dus tegen evenementen als de gay-pride evengoed zou ik tegen een soortgelijk heteroseksueel feest zijn. Het is spijtig dat er een minderheid homoseksuelen is wat er zo mee te koop loopt en denken dat ze emancipatie kunnen bereiken door het bij een ander door de strot te duwen door te provoceren, het schaad de meerderheid die gewoon een gelukkig leven willen opbouwen met degene waarvan ze houden.

Seksualiteit is iets voor de privé-sfeer, dat vind ik ook. En ook ik ben niet altijd even gelukkig met de uitingsvormen zoals de gay-pride. Aan de andere kant ben ik wel blij dat ik deel uitmaak van een land waar het wel kan. En ik denk dat juist de homo's die uitschreeuwen dat ze bestaan er voor zorgen dat de homo's die daar minder ruchtbaarheid aan geven niet stilzwijgend in een heteroseksueel hokje worden gedrukt.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 03 feb 2011 23:01

Mortlach schreef:
Faramir schreef:Ik ben dus tegen evenementen als de gay-pride evengoed zou ik tegen een soortgelijk heteroseksueel feest zijn. Het is spijtig dat er een minderheid homoseksuelen is wat er zo mee te koop loopt en denken dat ze emancipatie kunnen bereiken door het bij een ander door de strot te duwen door te provoceren, het schaad de meerderheid die gewoon een gelukkig leven willen opbouwen met degene waarvan ze houden.

Seksualiteit is iets voor de privé-sfeer, dat vind ik ook. En ook ik ben niet altijd even gelukkig met de uitingsvormen zoals de gay-pride. Aan de andere kant ben ik wel blij dat ik deel uitmaak van een land waar het wel kan.

Dat ben ik ook. Er gebeuren overigens zoveel dingen waar ik het niet mee eens ben, maar waarvan ik wel blij ben dat het kan omdat het hoort bij een vrij land. En ik graag in een vrij land woon.
En ik denk dat juist de homo's die uitschreeuwen dat ze bestaan er voor zorgen dat de homo's die daar minder ruchtbaarheid aan geven niet stilzwijgend in een heteroseksueel hokje worden gedrukt.

Dat zou kunnen.

lozano
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lozano » 03 feb 2011 23:15

mmm.....okeej...

je maakt dan een verschil tussen gays die wel seksueel contact hebben en die dat niet hebben?

als je als gay dan geen seksueel contact heb ben je dus niet zondig?

maar ook al zou je geen seks hebben je valt toch nog steeds op iemand van het zelfde geslacht?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 feb 2011 00:03

lozano schreef:mmm.....okeej...

je maakt dan een verschil tussen gays die wel seksueel contact hebben en die dat niet hebben?

maar ook al zou je geen seks hebben je valt toch nog steeds op iemand van het zelfde geslacht?

Volgens sommige mensen ben je altijd zondig, hetero, homo, aseksueel. Mensen geloven alleen dat het uitleven van bepaalde seksualiteit fouter is dan andere.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 04 feb 2011 08:05

JeeWee schreef:Ho ho schaapje, ga me niks in de mond leggen: ik geloof dat de Bijbel het door de Geest geïnspireerde Woord van God is. Volledig.
Maar wat discipel doet, is delen er uit halen en voor z'n eigen karretje spannen en daarmee anderen neersabelen.
Ik denk niet dat dat de bedoeling is van God om zo zijn Woord te misbruiken.

Ondanks die ene Bijbel en dat ene Woord van God zijn er in alleen in Nederland al vele tientallen verschillende kerken en daarbinnen nog eens een veelvoud aan verschillende opvattingen. Allemaal gebaseerd op die ene Bijbel.
Kennelijk is de interpretatie steeds weer anders.
De kernvraag blijft echter staan: heb je Jezus Christus lief gekregen als je Heere en Heiland.

En inderdaad, dan krijg ik een beetje het zuur, als een persoonlijke interpretatie maatgegevend gaat worden en wordt gebruikt om anderen neer te sabelen.
Persoonlijke interpretaties: prima en geef ze vooral door. Maar leg ze niet dwingend op aan anderen die ook hun omgang met God hebben en tot andere conclusies komen.

Citeer de volgende keer dan ook de volledige bijbel , inclusief de teksten uit het NT die van toepassing zijn op mensen die de natuurlijke omgang verloren hebben en met elkaar hun lichaam zijn gaan onteren, omdat ze meer waarde hechtten aan wat mensen verkondigden dan wat God heeft gezegd.
Die zich leraars hebben verzameld, die verkondigen wat ze willen horen.
Volgens mij blijft discipel prima binnen het kader van de juiste interpretatie.
Jij daarentegen blijft maar vrijblijvend en vol liefde pushen om wellicht niet een andere mening te accepteren, maar wel te tolereren.
Neem maar weer een rennie.

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 04 feb 2011 08:45

Alle seksualiteit, die God niet heeft ingesteld maar gegeven(ontstaan) is uit mensen is van de Boze, waarbij de gevolgen, zoals geslachtsziekte, aids en andere kwalen als vergelding voor hun eigen ongerechtigheid ontstaan.
Het is en blijft tegennatuurlijk, ook al portretteert satan het als iets " moois" en " normaal" de huwelijkse liefde tussen man en vrouw is de enige Liefde met reine sexualiteit, mits de genieters zich blijven onderwerpen aan de Wil en het Woord van God en daar is voor de zonde en de zondige neigingen van overspel, hoererij, man met mannen of vrouw met vrouwen of partnerruil enz. geen plaats en zal het oordeel over zulke praktijken brengen nu of later..
Dat is wat God al duizenden jaren weergeeft via Zijn Woord.
Het is Sodom of het hemels Jeruzalem

lozano
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lozano » 04 feb 2011 22:27

helemaal volgen doe ik je niet dicipel :?
god heeft dus de heteroseksualteit in gesteld en de boze (dat is satan dan, neem ik aan) heeft dan de homoseksualiteit ingesteld? Maar God heeft toch alle mensen geschapen dus ook de homo's?

lozano
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lozano » 04 feb 2011 22:40

Mortlach schreef:
lozano schreef:mmm.....okeej...

Volgens sommige mensen ben je altijd zondig, hetero, homo, aseksueel. Mensen geloven alleen dat het uitleven van bepaalde seksualiteit fouter is dan andere.

shocking hoor die antwoorden...

het is naar mijn idee ook niet te doen om precies te bepalen wanneer je nou wel of niet zondig bent.. want elke bijbeltekst kan je ook weer verschillend uitleggen...

wellicht tijd om de bijbel eens te herschrijven?

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 04 feb 2011 22:59

lozano schreef:helemaal volgen doe ik je niet dicipel :?
god heeft dus de heteroseksualteit in gesteld en de boze (dat is satan dan, neem ik aan) heeft dan de homoseksualiteit ingesteld? Maar God heeft toch alle mensen geschapen dus ook de homo's?

God heeft de mens goed geschapen, maar door de ongehoorzaamheid is de mens overgegeven aan de zonde en de dood, satan is de tegenstander van God, die alles op listige wijze verandert waaronder hetro-seksualiteit in homo-lesbische-biseksualiteit.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 feb 2011 23:06

lozano schreef:helemaal volgen doe ik je niet dicipel :?

Beetje onnozel deze stelling !
Zoals jij het zegt, heeft God iedereen geschapen, dus ook de misdadigers, moordenaars, dieven etc.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 04 feb 2011 23:08

discipel2011 schreef:Alle seksualiteit, die God niet heeft ingesteld maar gegeven(ontstaan) is uit mensen is van de Boze, waarbij de gevolgen, zoals geslachtsziekte, aids en andere kwalen als vergelding voor hun eigen ongerechtigheid ontstaan.
Het is en blijft tegennatuurlijk, ook al portretteert satan het als iets " moois" en " normaal" de huwelijkse liefde tussen man en vrouw is de enige Liefde met reine sexualiteit, mits de genieters zich blijven onderwerpen aan de Wil en het Woord van God en daar is voor de zonde en de zondige neigingen van overspel, hoererij, man met mannen of vrouw met vrouwen of partnerruil enz. geen plaats en zal het oordeel over zulke praktijken brengen nu of later..
Dat is wat God al duizenden jaren weergeeft via Zijn Woord.
Het is Sodom of het hemels Jeruzalem

Tja...
Het 'uit u geen goed meer in der eeuwigheid' geldt kennelijk alleen voor homo's.
Hetero's hebben uiteraard alleen 'reine seksualiteit'...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 04 feb 2011 23:12

schelpje3 schreef:Beetje onnozel deze stelling !
Zoals jij het zegt, heeft God iedereen geschapen, dus ook de misdadigers, moordenaars, dieven etc.

hou toch eens op met die onzin om mensen met een homoseksuele geaardheid in het zelfde rijtje te zetten als misdadigers, moordenaars en dieven.
Een homo doet in zijn liefde de naaste geen kwaad.
De hele reutemeteut die jij noemt wel!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 feb 2011 23:15

JeeWee schreef:
schelpje3 schreef:Beetje onnozel deze stelling !

hou toch eens op met die onzin om mensen met een homoseksuele geaardheid in het zelfde rijtje te zetten als misdadigers, moordenaars en dieven.
Een homo doet in zijn liefde de naaste geen kwaad.
De hele reutemeteut die jij noemt wel!

God heeft alle mensen geschapen, daar ging het over !!
Lekker makkelijk, wij geven gewoon God de schuld, we kunnen er zelf niks aan doen.
Dat jij lange tenen hebt als het over homo's gaat, is nu wel bekend. Trek ze in, het gaat nu over zo'n onnozele stelling, niks meer !

Terug naar “Archief”