Axe reclame: Zelfs engelen zullen er door vallen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schaapje
Generaal
Generaal

Re: Zelfs engelen zullen er door vallen

Berichtdoor schaapje » 27 jan 2011 16:31

knor183 schreef:
Is negeren niet een te passieve houding? Het is wel voor de makkelijkste weg kiezen en ik vraag me af of dat ook de beste weg is.

Ik ben het met deze uitspraak eens... Maar helaas heeft er tegenin gaan ook helemaal geen zin. Mensen zijn niet meer onder de indruk van protesten van christenen. Ze lachen er alleen maar hard om. Neem het geval Jezus Red op het dak van de boer in Giessenburg. Alle reacties van Christenen op bijv. http://www.nu.nl werden finaal de grond in geboord.

We kunnen er alleen maar voor bidden!
Dat is ons machtigste wapen.

Ik heb dat ook in grote verontwaardiging gevolgd en ik denk dat daar heel veel
voor gebeden is, ik wel in ieder geval.
Daar ging het tenminste ergens over, schitterend die overwinning
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 27 jan 2011 17:55

Ctje schreef:Op diverse plaatsen kom je de reclame van Axe tegen. Ik vind het storend, omdat ik het spotten vind. Toch heb ik er nog niemand over gehoord (op werk/vrienden/familie). Wat vinden jullie, moet je hier richting Axe op reageren, of het maar gewoon laten gaan?

Neeeeeeeee

Ik kan nog steeds niet geloven dat er mensen zijn die zich hier druk om maken terwijl er veel ergere dingen op de wereld gebeuren. Zucht...........

](*,) ](*,)
Laatst gewijzigd door haring op 27 jan 2011 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
*onderschrift verwijderd door moderator*

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 27 jan 2011 17:58

nita schreef:ja okee misschien zie ik het verkeerd hoor, maar persoonlijk vind ik dat wij nogal eens een voorbeeld kunnen nemen aan andere religies.

hebben wij niet vaker het ik stop het in de doofpot, of ik steek mn kop in het zand, en ik doe net of ik het niet hoor.

stel die reclame zou anders zijn, zelfs mohammed/allah zou ervoor vallen, ik durf te wedden dat moslims daarop zullen reageren.

is het onze taak ook niet wat meer op dingen te reageren, maar goed dat is eigenlijk de vraag waar ctje mee start..

Dat komt omdat moslims over het algemeen nog langere tenen hebben dan christenen.

scheermes
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor scheermes » 27 jan 2011 18:12

Ctje schreef:Op diverse plaatsen kom je de reclame van Axe tegen. Ik vind het storend, omdat ik het spotten vind. Toch heb ik er nog niemand over gehoord (op werk/vrienden/familie). Wat vinden jullie, moet je hier richting Axe op reageren, of het maar gewoon laten gaan?

Waarom vind je het spottend? Waar wordt mee gespot? (Het is ook goed om je hart te luchten.)
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Ctje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ctje » 27 jan 2011 21:13

haring schreef:Neeeeeeeee

Ik kan nog steeds niet geloven dat er mensen zijn die zich hier druk om maken terwijl er veel ergere dingen op de wereld gebeuren. Zucht...........
](*,) ](*,)

Oké, dus jij maak je nergens druk om, omdat er altijd wel iets is wat nog erger is?

scheermes schreef:Waarom vind je het spottend? Waar wordt mee gespot? (Het is ook goed om je hart te luchten.)

Ik denk dat engelen niet bedoeld zijn om reclame mee te maken. Heb niets tegen het afbeelden van een engel in de juiste context. Ik vind het ook storend als Jezus gebruikt wordt in een reclamespot. En begrijp me goed; Jezus staat ook voor mij wel hoger dan engelen.

scheermes
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor scheermes » 27 jan 2011 22:05

Ctje schreef:Ik denk dat engelen niet bedoeld zijn om reclame mee te maken. Heb niets tegen het afbeelden van een engel in de juiste context. Ik vind het ook storend als Jezus gebruikt wordt in een reclamespot. En begrijp me goed; Jezus staat ook voor mij wel hoger dan engelen.

Tja in de reclame worden wel vaker zaken uit hun verband gerukt of in een vreemde context geplaatst. En engelen komen niet exclusief uit het christendom en ik denk ook niet dat de reclamemakers verwijzingen maken naar specifiek het christendom. Het is zeker van mij(als ongelovige) makkelijk praten om te zeggen dat je er niet zo druk om moet maken.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 27 jan 2011 22:53

Ctje schreef:Oké, dus jij maak je nergens druk om, omdat er altijd wel iets is wat nog erger is?

Dat heb ik nooit gezegd, alleen ik vind dit zo enorm onbenullig. Waarom zou je je hier druk over maken? En, wat voor nut zou het hebben??

scheermes schreef:Ik denk dat engelen niet bedoeld zijn om reclame mee te maken. Heb niets tegen het afbeelden van een engel in de juiste context. Ik vind het ook storend als Jezus gebruikt wordt in een reclamespot. En begrijp me goed; Jezus staat ook voor mij wel hoger dan engelen.

En er zijn ook mensen die dat wel vinden. En daar zullen we het mee moeten doen. Of je dit nou leuk vind of niet.

meribel
Kolonel
Kolonel

Re: Axe reclame: Zelfs engelen zullen er door vallen

Berichtdoor meribel » 28 jan 2011 01:01

psalm 37
8 Wind je niet op, laat je woede varen,
erger je niet, dat brengt maar onheil.

toch erger ik me eraan, maar ja, aandacht er voor vragen is precies wat de fabrikant wil, het liefst een groot artikel over desbetreffend merk en waarom christenen zich er aan storen ( dat iedereen over axe leest )

dus ach..het waait wel weer voorbij.

Julieta
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Julieta » 03 feb 2011 13:21

Ik vond de reclame ook storend en onnodig kwetsend. Engelen vallen niet voor iets stoms als een axe luchtje. Samen met mijn man heb ik een klacht in gediend bij de reclamecodecommissie. Ik heb geen idee of het helpt, maar passief toezien gaat me te ver.

Wie Mij zal belijden voor de mensen zal Ik belijden voor de Vader. Lijkt me een andere opdracht als: "Maak je niet druk".

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 03 feb 2011 13:37

Ik heb ook een klacht ingediend. Wij (als christenen) hebben, naar mijn mening, veel te vaak een passieve houding. Moet je niet-christenen eens horen als een koopzondag o.i.d. wordt aangepakt. En nu worden heilige dingen gebruikt voor de commercie, dat vind ik echt niet kunnen en daar mag ik best dan wat van zeggen. Dat ze naar mij niet luisteren is hun verantwoordelijkheid en dat zou ik ook nog best begrijpen.
Axe niet meer kopen: dat houd je maar even vol. Wie weet nog een reklame van Cinderella of Mexx (aantal jaren geleden) die ook spottend was? Nou, het wordt door veel refo's/christenen volop gekocht. Dat soort dingen vergeet je ook weer snel.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 feb 2011 14:11

Goed idee, ik zag hem gisteren :?
Ik hoorde net ook een liedje van Jan Smit, over zijn dochtertje, het is een engeltje.
Nu nog wel misschien Jan, als je tenminste de juiste betekenis bedoelt, maar ze is in zonde ontvangen en geboren.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 feb 2011 14:34

Ik heb inmiddels online een klacht ingediend.
Kunnen we dit onderwerp niet breder trekken, nl dat engelen nogal "misbruikt" worden in liedjes, afbeeldingen op allerlei tuttenmurrul, tasjes, kleding e.d.
Ik zeg er wel eens wat van hoor. Als de winkelier zegt; dit T shirt is toch leuk ??
Nou nee, wel als die engel er niet opstond.
Wat een onnozele antwoorden krijg je dan soms :shock:

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 03 feb 2011 21:41

Julieta schreef:Ik vond de reclame ook storend en onnodig kwetsend. Engelen vallen niet voor iets stoms als een axe luchtje. Samen met mijn man heb ik een klacht in gediend bij de reclamecodecommissie. Ik heb geen idee of het helpt, maar passief toezien gaat me te ver.

Wie Mij zal belijden voor de mensen zal Ik belijden voor de Vader. Lijkt me een andere opdracht als: "Maak je niet druk".

Sorry dat ik het zeg, ik vind het behoorlijk zielig om hier over te gaan klagen. Er zit namelijk ook een knop op je tv waarmee je het geluid uit kan zetten. Is een stuk makkelijker dan een klacht indienen bij de reclame code commissie.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 feb 2011 21:46

haring schreef:
Julieta schreef:Ik vond de reclame ook storend en onnodig kwetsend. Engelen vallen niet voor iets stoms als een axe luchtje. Samen met mijn man heb ik een klacht in gediend bij de reclamecodecommissie. Ik heb geen idee of het helpt, maar passief toezien gaat me te ver.

Sorry dat ik het zeg, ik vind het behoorlijk zielig om hier over te gaan klagen. Er zit namelijk ook een knop op je tv waarmee je het geluid uit kan zetten. Is een stuk makkelijker dan een klacht indienen bij de reclame code commissie.

Dan begrijp je er dus niks van :(
Gelukkig zijn er mensen die er anders over denken.
Dit heeft niets met een knop voor het geluid te maken, maar over de gedachte om uberhaupt zo'n reclame te gaan maken. Zonder geluid is ie ook behoorlijk irritant en nodeloos kwetsend

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 03 feb 2011 21:48

schelpje3 schreef:Goed idee, ik zag hem gisteren :?
Ik hoorde net ook een liedje van Jan Smit, over zijn dochtertje, het is een engeltje.
Nu nog wel misschien Jan, als je tenminste de juiste betekenis bedoelt, maar ze is in zonde ontvangen en geboren.

Lekker aardig zeg........

Terug naar “Archief”