ajl schreef:Zorg voor je kind nemen op jouw naam is juridisch gezien fraude. Ik behandel momenteel veel fraudedossiers en dat valt juridisch gezien onder fraude van je zorgverzekering.
Ik vind het geen zorg voor mijn kind nemen op mijn naam... dus daar verschillen we dan in.
Ik neem zorg voor mijn kind én voor mezelf. Als alleen ik naar therapie zou gaan zal het misschien helpen in de omgang met Sarah, maar het zal niet voldoende zijn.
Gaat Sarah alleen in therapie gaan, zal het ook misschien helpen, maar niet volledig. Want hoe weet ik dan hoe ik ermee om moet gaan? En hoe kan ik dit weer overbrengen aan de juf op school?
De therapeut zal geen inzicht krijgen als wij als ouders hier niet over vertellen.
Logopedie (bijvoorbeeld) moet je thuis oefenen, maar daar heb je verder geen handvatten voor nodig. Je krijgt een papiertje mee en klaar.
Wat wij hopen te gaan doen is Sarah uitgebreid onder de loep nemen, haar gedrag thuis en buitenshuis (veel verschillen) bespreken en aan de hand van een plan sámen hieraan te gaan werken. Zowel Sarah als wij. Want ik weet ook heus wel dat ik ook niet op alle punten even 'slim' met haar omga, ik ben het soms ook gewoon zat dat ze niet 'normaal' is en dat ik met mn handen in het haar zit om daarmee om te gaan. En voor die momenten wil ik graag 'ondersteuning'.
Maargoed, het gaat hier bijna over 'mijn probleem' ipv financieën....
enne als je onder curatele staat kun je extra gaan werken, maar dat geld wat jij binnenbrengt wordt allemaal achtergehouden en je blijft dan nog steeds met die 40 euro per week zitten... (moeder met 2 kinderen....) natuurlijk zijn die schulden ergens begonnen en ik vraag me ook regelmatig af of mensen niet wat eerder hulp hadden moeten inschakelen, maar op dat moment ís het zo en kun je er niets aan veranderen, helaas.