Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor Jannoek » 31 jan 2011 22:16

herkenbaar ajl! Hier in de kast is bijna alles wit :) (een paar dingen blauw/roze; doorstrepen wat niet van toepassing is :mrgreen: )
Vind dat witte gewoon lekker baby achtig! :)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 feb 2011 07:33

Ik ook! En dan kreeg ik maatje 62 spijkerbroeken, daar kon ik echt niets mee ( maat 62 droegen ze bij mij al in de eerste maand) of een groene ribbroek of een zwarte joggingbroek met oranje trui....echt vreselijk! Of bij C een knalrose jumpsuit met een knalgroene kikker erop met loshangende pootjes =;

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 01 feb 2011 08:08

haha, daar zou ik ook niks mee kunnen... :mrgreen:

Hoorde trouwens net van een collega dat ze ook zwanger is. Echt super tof, zo was er de laatste tien jaar geen een, nu zijn we gewoon met z'n twee zwangeren!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 01 feb 2011 08:28

Wit en crème zijn hier ook favoriet voor de eerste maanden, zeker in de zomer (bij oudere kinderen trouwens ook :wink: ), maar een stuk of 2 stelletjes in een wat donkerdere kleur vond ik altijd wel mooi. Zo kregen we bij de jongste van mijn zusje een donkerblauw jurkje (zonder mouwen) met een klein krijtstreepje. Eronder droeg dochterlief een mooi wit shirtje en een "gaatjes"maillot. 't Stond haar echt zo schattig! 't Scheelde wel dat het toen winter was; ons eerste meisje werd in de zomer geboren, toen kregen we vooral heeeeel veel roze en een paar witte spulletjes.

Spijkergoed zou ik ook niet zo snel aandoen de eerste tijd, 't lijkt me niet erg comfortabel zitten voor die kleintjes. De jongens droegen hun eerste spijkerbroekje toen ze een maand of 5 waren volgens mij en de meiden kregen pas een spijkerjurkje aan toen ze al een maand of 9 waren geloof ik.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 01 feb 2011 09:43

Hoewel je in winkels best veel spijkergoed ziet voor babies, zou ik het zelf iig niet kopen...
Volgens een vriendin van me is een baby met spijkerbroekje zielig :mrgreen:

Maar goed, er zullen genoeg mensen zijn die het wél leuk vinden, anders kon je 't vast niet overal kopen :)

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 01 feb 2011 09:43

Hier ook veel wit/creme babyspul, en ook nog wat gestreepte babykleding. Spijkergoed zou ik idd ook niet gauw aan doen bij die hele kleintjes.

Vanmorgen ben ik gestript, had 1 cm ontsluiting en een halfverstreken bmm, dus wie weet gaat het nog wat doen. Voel verder nog niets.....nou ja, nog max. 9 dagen, dan wordt ik i.e.g. ingeleid. Maar hopelijk komt het eerder!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 feb 2011 09:48

Ik hou ook wel van dat witte spul. Rose of blauw (lichte kleur). Van die witte broekjes.

Van die blauwe blousjes vindt ik ook wel erg leuk.

:lol:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 01 feb 2011 09:58

4 jaar geleden was ik hard aan het wachten tot het van Sarah begon.... werd uiteindelijk 7 februari, dus volgende week maandag. Hoop voor je dat het wat eerder komt! Strippen hielp hier wel trouwens, de nacht erna is het begonnen :wink:
Sterkte met wachten en de laatste dagen!!

Hier worden vandaag de nieuwe kozijnen geplaatst in de babykamer :) Kunnen we ons na vanavond helemaal uitleven in de babykamer, eerst het plafond eruit, dan de muren, dan plafond erweer in en dan de vloer en dan: INRICHTEN :mrgreen:

Ik ben ook van de lichte kleuren, maar vind kleurtjes erdoorheen wel leuk, iets lichtroze onder witte overslagtruitjes (of blauw hé). Spijker doe ik ook niet aan bij pasgeboren baby's, het wordt dan ook meteen een groter kind...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 feb 2011 10:25

Spijker doe ik eigenlijk niet aan zolang ze zich niet goed kunnen bewegen. (@ Jannoek, ik vind dat ook zielig) en aangezien ze bij mij pas laat gaan bewegen, zitten ze ook pas laat in de spijkerkleding ( C heeft nog niets van spijker).
Blousen bij baby's doe ik ook niet, zit volgens mij ook niet zo lekker. Eigenlijk hebben ze bij mij de eerste maanden alleen zachte kleding aan met voor H leuke long sleeves en C vaak een tuniekje met een legging

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 01 feb 2011 10:31

Wat grappig! Hier ergeren we ons er enorm aan dat vrijwel alle babykleding zo wit of flets is (alsof een baby geen kleur mag hebben)... wij houden juist enorm van wat kleur, zeker bij kinderen, maar dat is erg moeilijk te vinden! :D
Iemand trouwens al iets van Liedjepiedje gehoord?
Em: spannend hoor! Misschien gaat het nu ook heel snel! :D

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 01 feb 2011 10:49

elvira (gast) schreef:Wat grappig! Hier ergeren we ons er enorm aan dat vrijwel alle babykleding zo wit of flets is (alsof een baby geen kleur mag hebben)... wij houden juist enorm van wat kleur, zeker bij kinderen, maar dat is erg moeilijk te vinden! :D
Iemand trouwens al iets van Liedjepiedje gehoord?
Em: spannend hoor! Misschien gaat het nu ook heel snel! :D

ik houdt ook van kleurtjes, dan moet je eens googlen op smafolk of bij rainbowbabies of goodmoodkid , ook leuke kleuren

spijkerbroeken en blousen bij baby s vindt ik ook niks, zielig eerder, het meestal zo stijvig

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 01 feb 2011 11:05

@gempa: dankjewel voor de tips! Ik zal eens gaan kijken of ik ook wat online kan bestellen! :D

Spijkerbroeken enzo wil ik ook niet: daar kan zo'n baby zich toch nauwelijks in bewegen? Of, waar ik ook altijd de kriebels van krijg: van die nette volwassenenkleding in babyformaat.... (baby met gilet, stropdas en jasje ofzo.... :shock: of van die moeder-dochter twinsets... brrr)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 feb 2011 11:27

elvira (gast) schreef:@gempa: dankjewel voor de tips! Ik zal eens gaan kijken of ik ook wat online kan bestellen! :D

Spijkerbroeken enzo wil ik ook niet: daar kan zo'n baby zich toch nauwelijks in bewegen? Of, waar ik ook altijd de kriebels van krijg: van die nette volwassenenkleding in babyformaat.... (baby met gilet, stropdas en jasje ofzo.... :shock: of van die moeder-dochter twinsets... brrr)

:shock: Baby met stropdas? Gelukkig ben ik die nog niet tegen gekomen

Peuters in pak wel, maar dat vind ik ook niets

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 01 feb 2011 11:27

ik vind dat altijd zo... euhm... als of een baby geen baby mag zijn.
Hier ook veel van lekker zachte stofjes. Van lief (puur) en van imps & elfs.
En wat kleurtjes betreft; zo zie je maar dat smaken dus echt wel verschillen en echt niet iedereen alles leuk vind ;-)

@em. Spannend! hopen dat het wat uithaalt! Je kan nu in elk geval weer in 't ziekenhuis bevallen ;-)
@elvira ben je al aan 't idee van de ks gewend? Weet je al meer over wanneer en zo?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 feb 2011 11:30

@ Jannoek ik vond lief ( puur ) ook super leuk, maar het valt erg breed. C verzoop erin toen de lengte al aan de korte kant was. Dat vond ik zelf wel een nadeel. De truitjes van Lief zijn echt super verder ( die kleurtjes vind ik dus wel weer leuk)

Terug naar “Archief”