Nou, het gaat een beetje met vallen en met opstaan. De seksuele 'drang' is op sommige momenten zó groot, dat je nergens anders meer aan kan denken. Beroerdste is, pas moest ik er echt tegen vechten. Waren een paar super sexy vrouwen in de winkel, en die kwamen naar me toe om advies. Nou, probeer dan maar eens om alleen maar advies te geven, en niet meer te flirten en ergens anders naar te kijken dan naar de ogen etc...
Aangemeld heb ik me nog niet... Ik heb een boek gekocht dat heet 'Het gevecht van iedere (jonge) man, zuiver blijven in een wereld die stikt van seksuele verleidingen'. Hieruit leer ik behoorlijk veel, en elke situatie die erin staat beschreven komt me akelig bekent voor. Dus ja.. ik weet niet waar het gaat stranden, maar ervoor vechten ga ik wel

Het is best bizar, hoe erger je je best doet om er niet naar te kijken, niet iemand te bellen, hoe meer het op je af komt. Gedachten zoals 'Ah, je hebt er nu al over gefantaseerd, dus als je nu de daad zelf gaat doen is dat even erg' of 'Het is slechts kijken, meer niet' of 'God heeft ze niet voor niets zo mooi gemaakt' krijg ik behoorlijk vaak ervan.
Misschien dat ik van de week écht die instelling ga bellen om te kijken voor een gesprek oid.
Ik citeer wat vragen en praktische tips uit het boek die ik maar ga toepassen:
Vraag 1: Bestudeer jezelf. Hoe en op welk moment zijn de aanvallen het hevigst?
Alleen thuis zijn, en op internet surfen, een banner is meestal al voldoende om me over de streep te krijgen. In het verlengde daarvan, als ik me eenzaam voel, dan speelt het ook op. Daarom heb ik besloten om toch meer onder me vrienden te komen, en niet 'nee' zeggen als ze vragen of ik langs wil komen bij ze.
Vraag 2: Bedenkt een verdedigingstactiek voor elk van je grootste vijanden:
In dat boek stonden wat bijbel teksten die erop van toepassing zijn:
Job 31A
'Ik heb een verbond gesloten met mijn ogen'
1 Korinthiërs 6:18-20
Ga ontucht uit de weg! Weet je niet dat je niet van jezelf bent? Je bent gekocht en betaald, dus bewijs God eer met je lichaam'
Efeziërs 6:10-20
Zoek uw kracht in de Heer, in de kracht van Zijn macht. Trek de wapenrusting van God aan om stand te kunnen houden tegen de listen van de duivel.
Onze strijd is niet gericht tegen mensen, maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen.
Neem daarom de wapens van God op om weerstand te kunnen bieden op de dag van het kwaad, om goed voorbereid stand te kunnen houden.
Houd stand, met de waarheid als een gordel om uw heupen, de gerechtigheid als harnas om uw borst, de inzet voor het evangelie van de vrede als sandalen aan uw voeten, en draag bovenal het geloof als een schild waarmee u alle brandende peilen van hem, die het kwaad zelf is, kunt doven.
Draag als helm de verlossing en als zwaard de Geest, dat wil zeggen: Gods woorden. Laat u bij het bidden leiden door de Geest, iedere keer dat u bidt; blijf waakzaam en bid voortdurend voor alle heiligen.
Het belangrijkste wat je kan doen als je in weer in die verleiding komt is bidden, en wegkijken.