Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Em.
Luitenant
Luitenant

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor Em. » 30 jan 2011 12:17

...dat klopt :), maar die kleine maakt nog geen aanstalten om daar vandaag gebruik van te gaan maken.... :wink:.

Dat kokhalzen had ik in het begin ook van geurtjes.... :-& ....gelukkig is dat wel weer overgegaan, hopelijk bij jou ook snel liefie!

@ Evelien: leuk dat je je neefje hebt gezien, supergaaf!!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 30 jan 2011 12:27

Dat kokhalzen komt mij ook bekend voor... Vervelend liefie!
Ik heb nu sowieso een veel sterkere geur dan anders.

Wat de kast vol betreft; kleinste maatjes (50/56/62) hebben we al niet meer nodig volgens mij... :-oo
Dus ik ga me vanaf nu weer inhouden... :)

Irritant als mensen je uithoren he... Hier heel vaak de vraag of het een jongetje/meisje is. Maar ik wil het ook echt niet zeggen. :) Behalve een paar vrienden en mijn zusje, die weten het wel.
Ik ben ook bang dat ik me anders ga verspreken met de naam, en dan is er ook zo weinig te raden over, alleen de geboorte datum ;-)

Sterkte met wachten nog Em.!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 jan 2011 13:19

@Jannoek Van mijn vader kan ik het wel hebben hoor :lol: Die doet het gewoon voor de grap en nu houden we het bij mijn ouders maar op Jimmy :mrgreen:
Kleertjes kopen is zo leuk maar als je niet weet wat het is houd het snel op zijn we al achter gekomen maar goed dan gaan we na de geboorte (als alles goed mag gaan natuurlijk) maar shoppen :D

@Em ben benieuwd hoelang je nog moet wachten totdat je kleintje zich aandient.

Gisteren is iemand die ik ''ken'' van een forum bevallen van een zoontje kindje weegt 9,5 pond :shock:
Ze had een kleine buik (is zelf ook niet groot) dat zegt dus ook helemaal niks.

Reuk is bij mij ook erg sterk wel heel apart en mijn nagels groeien gigantisch hard (wat er allemaal wel niet veranderd als je zwanger bent echt heel wonderlijk)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 30 jan 2011 13:25

Mijn nagels groeien ook al zo hard, en ze zijn veel sterker dan anders... ;-)

9,5 pond... :O Oef.

Dat van die kleertjes kan ik me goed voorstellen! Volgens mij was 'vroeger' veel meer 'unisex' dan nu. Waarschijnlijk omdat veel mensen nu tijdens de zwangerschap al weten of ze een jongetje of meisje verwachten.
Overigens heb je wel broekjes en effen shirtjes (bijv. van Imps & Elfs) die voor allebei kunnen vind ik.

Ik heb trouwens het idee dat echt íedereen naar m'n buik staart. Gisteren liepen we in de stad, en op een gegeven moment vroeg ik aan m'n man of 't hem ook op viel. 't Was 'm nog niet opgevallen, maar hij vond het uiteindelijk ook.. Is dat normaal? :-k

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 jan 2011 13:30

Klopt dat is een heel leuk kleding merk! We hebben al genoeg kleertjes om de eerste weken door te komen en dan hoop ik zelf op pad te gaan :wink:
Klopt wel dat iedereen naar zwangere kijkt ik doe dat zelf ook altijd en van de week zei mijn man toen we in de stad waren valt het jou ook zo op dat er veel zwangere zijn.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 jan 2011 14:18

vervelend zeg, dat kokhalzen :( Naar kwaaltje idd!
Kleertjes hebben wij de eerste maanden helemaal niet hoeven kopen. We hadden volgens mij 3 pakjes voor hij geboren werd, de rest kregen we. en op 1 pakje na vond ik alles wel leuk. Lekker makkelijk dus :D Pas met maat 74 ofzo moest ik zelf wat kopen, maar daarvoor vond ik het echt zonde, ze zijn er zo snel uitgegroeid, als ze dan teveel hebben, hebben ze de helft amper aan.
Gister weer staan kwijlen in een kledingwinkel, voor kleine jongetjes en meisjes, zo lief :D Ik vind toch die 40 weken te lang duren hoor, het mag van mij wel komen (nouja, bij wijze van spreken dan ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 jan 2011 14:27

@MissF als je nu al ongeduldig bent gaat het lang duren die 40 weken :lol: Ik kan ook niet wachten maar vind de weken echt voorbij vliegen ben alweer de 23 weken voor bij.

Lijkt mij wel vervelend als je kleertjes kado krijgt die je echt niet mooi vind doen jullie die dan toch aan of niet?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 30 jan 2011 16:32

dat lijkt mij ook lastig! Een vriendin gaf als tip om in je familie & vriendenkring aan te geven dat je al kleine kleertjes genoeg hebt... wellicht werkt dat ;-)
En ik hoorde van iemand die pas is bevallen dat ze bijna geen kleertjes had gehad, terwijl ze daar met van te voren kopen wel vanuit was gegaan..

Ik begin ook al af te tellen... 't kan me niet snel genoeg gaan.
Zeker nu m'n rugpijn echt op begint te komen. Hopen maar dat ik werken nog 11 weken vol houd. En anders: pech, dan maar wat vrije dagen opnemen ná het verlof (ik vind 10 weken na de tijd namelijk zo kort... dus hoop dat ik het tot 36 weken volhoud)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 30 jan 2011 16:52

@liefie: met kokhalzen heb ik geen ervaring, het was óf misselijk óf gelijk overgeven, maar misschien helpen pepermuntjes opzuigen? Dat heb ik al een paar keer gehoort en ik geloof dat Lammetje dat ook gebruikte daarvoor?
Van 'smint' heb je heeeele:wink: lekkere , de spearmind, staan vaak in de supermarkt bij de kassa, en dan de groene. Die zijn heel klein (en op je werk dus niet zo opvallend) en lekker fris. Eet ze zelf de hele dag door, helpt een beetje tegen de laatste restjes misselijkheid hier!

Weet iemand wat 'rauwe melk' precies inhoud? Mag je dan biest? Dat word tegen het kookpunt aangebracht maar dus niet gekookt. De vorige zwangerschap zat ik het heerlijk te eten maar halverwege schrok ik omdat het niet gekookt is. Ik dacht toen, nou ja, ik heb toch de helft al op maar het smaakte toch niet meer zo lekker! En heb het laatste maar weggegooit.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 jan 2011 18:45

Ik heb geen idee Schipje, of dat mag
En liefie, die weken gaan idd heel snel hoor, dat vind ik nu ook al wel. alleen heb ik zo'n zin om ons kindje vast te kunnen houden :D

En kleertjes die ik niet mooi vond, ach, ik ben niet zo heel kritisch denk ik. Of tenminste, ik was niet zo kritisch.Alleen 1 pakje met voetjes eraan vond ik echt niet mooi, heeft hij maar 2 keer ofzo aangehad. Maar ik hou sowieso niet zo van die boxpakjes in een grotere maat dan maat 56. Maar verder waren het gewoon allemaal jongenskleren, en dat is al snel prima. daar is toch minder keus in.
En voor een meisje heb ik 2 smaken die ik onwijs leuk vind, ik hou heel erg van meidenspijkerbroeken, maar ook heel erg van jurkjes met ruches, kantjes, maillotjes, strikjes etc. Dus dat komt ook vast wel goed :D Ik vond het zelf kopen ook niet echt leuk, hoewel ik nu toch zijn nette garderobe zelf altijd koop, en alle broeken en shirts die ik krijg van mijn schoonzus voor oud gebruik. Ik vind het nu wel leuker om zelf allemaal te kopen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 jan 2011 19:10

schipje: ben met rauwe melk grootgebracht, ws ben ik wel inmuun voor dat virus dat daarin zit, mar toch raadde de gyn het af. Ook al dronk ik het dagelijks er zit een groot aanwijsbaar risico aan. Het is anders dan kaneel en leverworst.

Tja.. als het tegen het kookpunt is aangeweest... dan ishet geen rauwe melk meer.. toch :-k

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 30 jan 2011 19:40

paprikameisje2 schreef:Tja.. als het tegen het kookpunt is aangeweest... dan ishet geen rauwe melk meer.. toch :-k

tja, voor de zekerheid vroeg ik het de vk maar die zei dat ik het maar niet moest doen maar ik had de indruk dat ze het ook niet wist. Het is straks weer voorjaar en dan kan ik 1 portie krijgen voor mezelf want manlief lust het niet. En als ik er geen duidelijkheid over krijg dan vries ik het gewoon in tot na de bevalling. Ik vraag me dus af of 'rauwe' melk hetzelfde is als 'ongekookte' melk.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 30 jan 2011 20:06

Schipje schreef:@liefie: met kokhalzen heb ik geen ervaring, het was óf misselijk óf gelijk overgeven, maar misschien helpen pepermuntjes opzuigen? Dat heb ik al een paar keer gehoort en ik geloof dat Lammetje dat ook gebruikte daarvoor?
Van 'smint' heb je heeeele:wink: lekkere , de spearmind, staan vaak in de supermarkt bij de kassa, en dan de groene. Die zijn heel klein (en op je werk dus niet zo opvallend) en lekker fris. Eet ze zelf de hele dag door, helpt een beetje tegen de laatste restjes misselijkheid hier!

Weet iemand wat 'rauwe melk' precies inhoud? Mag je dan biest? Dat word tegen het kookpunt aangebracht maar dus niet gekookt. De vorige zwangerschap zat ik het heerlijk te eten maar halverwege schrok ik omdat het niet gekookt is. Ik dacht toen, nou ja, ik heb toch de helft al op maar het smaakte toch niet meer zo lekker! En heb het laatste maar weggegooit.

Rauwe melk is alle melk die nog geen bewerking heeft ondergaan. Biest wordt flink verwarmd, dus bewerkt. Ik hou er zelf niet van, maar mijn moeder heeft er altijd heerlijk van gesmuld hoor tijdens de zwangerschappen!

lia
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lia » 31 jan 2011 09:36

Gepasteuriseerde of gesteriliseerde melk (wat je in de pakken koopt) zijn volgens mij ook net niet gekookt, of heb ik dat fout? Ik dacht eigenlijk dat ze tot zo`n 90C. verwarmd werd om de bacterien te doden. (maar begin nu te twijfelen of dat echt zo is...)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 31 jan 2011 10:43

Van Wikipedia:

Pasteuriseren van melkPasteuriseren wordt voornamelijk met melk geassocieerd, deze techniek werd voor het eerst op melk toegepast door Franz von Soxleth in 1886. Er zijn twee wijdverbreide methodes om melk te pasteuriseren: hoge temperatuur/korte tijd (HTST), en ultra hoge temperatuur (UHT). Bij HTST wordt melk tot een temperatuur van 72 °C gebracht voor een periode van minstens 15 seconden, bij UHT daarentegen wordt de melk tot een temperatuur van 138 °C gebracht voor een periode van minstens 2 seconden.

De HTST-methode bereikt een vermindering van het aantal micro-organismen tot log vijf (0.00001 keer het oorspronkelijke aantal). Dit wordt als voldoende beschouwd voor alle gisten, schimmels en bedervende bacteriën. Ook zorgt dit voor een voldoende beperking van het aantal gangbare ziekteverwekkende hittebestendige organismen (onder meer de Mycobacterium tuberculosis, dat tuberculose veroorzaakt en de Coxiella burnetii, die Q-koorts veroorzaakt). Het pasteuriseringsproces moet ervoor zorgen dat de melk evenredig verwarmd wordt en dat geen deel van de melk een kortere tijd of lagere temperatuur ondergaat tijdens het proces.

HTST-behandelde melk heeft een normale, gekoelde bewaartijd van twee tot drie weken, UHT-behandelde melk daarentegen kan over een langere periode bewaard worden (twee tot drie maanden). Als men UHT-pasteurisering toepast in combinatie met een steriele behandeling en verpakkingsmethode, kan de melk gedurende langere periodes op kamertemperatuur gehouden worden.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”