Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annette*
Majoor
Majoor

Refowebkids deel 12

Berichtdoor *Annette* » 29 jan 2011 16:25

Michael, van harte gefeliciteerd met je verjaardag :)!
Wat de toekomst brengen moge........

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Galateia » 29 jan 2011 18:27

Haai schreef:Michael, gefeliciteerd met je 3e verjaardag!!

YEAH!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 29 jan 2011 19:04

Michael, papa en mama: van harte gefeliciteerd!!

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 29 jan 2011 19:06

Mama van Sophie,

Bij ons op school worden de resultaten besproken tijdens de contactavond. Ook krijgen we een grafiek mee waarin de uitslag geplaatst is, zodat je kunt zien 'waar' je kind zit en dit is vanaf een a4 tje goed te bekijken.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 29 jan 2011 19:08

=D> ::)) :J regenboog-smile (:3 8>) :yahoooo: zon10
Jaaahaaa hoera voor Michael. Alweer 3 jaar
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 jan 2011 19:29

jantine76 schreef:Michael, papa en mama: van harte gefeliciteerd!!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 jan 2011 19:32

mamavansophie: op de cito meot je jezelf niet op vastpinnen. Dat is maar een tijdelijke opname van een kind die of bevestigd dat de leerkracht het goed ziet en hetk ind het allemaal wel kan, of juist een heel tegenstrijdig beeld laat zien. Zelf persoonlijk vind ik het meer een goed meetmoment voor de leerkracht of die het kind goed heeft beoordeeld en of die het beeld goed compleet heeft.

de oduers krijgen hier te horen wat het is. WIj geven eerst op de nieuwsbrief aan wat de scores betekenen, dus als je kind een b heeft is dat ook veruit prima! een a hoeft niet persee!

daarna kunnen de ouders als ze de scores willen weten komen vragen. Vaak bellen wij de ouders van de kinderen waar we altijd al samen zorgen om hadden. Dus de zorgen die we dan al hebben geuit tijdens de eerst praatavond.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 29 jan 2011 20:59

Funlover schreef:=D> ::)) :J regenboog-smile (:3 8>) :yahoooo: zon10
Jaaahaaa hoera voor Michael. Alweer 3 jaar
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 jan 2011 21:07

Gefeliciteerd Michael!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 29 jan 2011 21:12

Michael gefeliciteerd met je 3e verjaardag, nog vele gezonde jaren toegenwenst samen met mama en papa!! omhelzing-smile

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 jan 2011 21:58

Wat moet ik me voorstellen bij een Cito-toets voor kleuters?! Hoe doen ze dat in hemelsnaam en wat wordt er dan precies getest?

Hier een mannetje dat in mei 4 jaar wordt. Ben benieuwd of hij dan naar school mag. Ik hoop het wel, lijkt me goed voor hem en voor mij: ik heb het even helemaal gehad met die psz (nou ja, de juffen dan!). Sinds 2 weken problematiseren ze zoonlief, niet normaal. Ineens zijn er allerlei problemen: hij pakt niet uit zichzelf een puzzeltje, hij houdt niet van tekenen, hij wil geen vieze handen krijgen en wil daarom niet plakken, hij zingt niet mee in de kring, hij reageert soms niet, etc. etc.

Ik ben eens een half uur eerder naar de psz gegaan om door het raam heen te koekeloeren. Wat zag ik? Een mannetje dat de keuken en de glijbaan zo mooi vindt, dat hij echt niet aan tafel gaat zitten om te kleuren, hoor! En als ze in de kring zitten en zingen, dan zingt hij inderdaad niet mee, maar zit op zijn gemakje de andere kinderen te bekijken, de juf te bestuderen, etc. En als de juf dan wat vraagt, is hij nog even in dromenland en moet even wakker geschud worden...

En ook vinden ze het opvallend, dat hij altijd alles precies weet duidelijk te maken, wanneer iets anders gaat dan de vorige keer. En hij praat niet. Nee, dat doet hij bij niemand op commando, dan kijkt hij je aan met een blik van 'ik ga echt niet zomaar wat zeggen, hoor'. Manlief bracht hem donderdag weg en maakte een praatje met de ene leidster over het feit dat ze steeds met problemen aan komen ineens. De andere leidster stond met kindlief naar een grote bruine vlek te staren (manlief had ook geen idee, wat het voor moest stellen). Vraagt de juf aan zoonlief: "wat is dat?" Zegt zoonlief vragend terug: "Wat is dat?" Zegt juf: "dat is een...", zegt zoonlief vragend: "dat is een...?" Juf helemaal bezorgd, want hij zag niet, dat het een beer moest worden...

Tja, 'bruine vlek', dat is nog een beetje een moeilijk antwoord...

Maar dan zet ik hem in de auto, dan gaat hij zingen, hoor! En tekenen dat hij doet thuis, vooral de letter A is nu helemaal in en treinen. En puzzelen, maar dan wel treinen of Bob de Bouwer, niet die suffe plaatjes op de psz. Maar dat is thuis. En thuis hebben we geen glijbaan en geen enorme speelkeuken. Dus ja, als je dan op de psz bent, dan moet je het er wel even van nemen. En zoonlief is een dromer en een denker. Hij kan heel serieus zo een kwartier de wereld overdenken. Mijn moeder noemt hem 'de kleine filosoof.' Hij onthoudt alles, in dat hoofd gebeurt er echt veel, maar hij heeft wel sturing nodig. Gewoon even zeggen wat hij moet doen, anders gaat hij lekker zijn eigen gang.

Ik heb dus gezegd tegen die juffen, dat ze hem gewoon uit die keuken moeten plukken en moeten vertellen, dat hij nu even gaat kleuren. Maar ja, dat past weer niet bij het beleid 'het kind mag zelf kiezen en heeft vrijheid, blablabla." Ja, dan weet ik het ook niet, hoor.

Ik zal dus blij zijn, als hij naar school mag 8)

Zo, en mijn frustratie is weer geuit :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 jan 2011 22:06

Haha, dat mag soms Galateia.
Ik kwam van de week op het kdv, en hing er een bord aan de muur, met daarop 5 namen van kinderen, inclusief Jurian. Daarachter stond een smiley. Bij 2 kindjes een nare rode met mondje naar beneden, en 3 groene met mondje in lachstand. Bij Jurian wastie positief, maar helaas wist de leidster die er was niet wat het in moest houden, het was een project van iemand die daar stage loopt. Jammer, want ik ben erg benieuwd :D

Wat jij nu zegt, Galateia, is voor mij ook punt dat ik niet zo veel met peuterspeelzalen op heb. Wij zaten daar nooit op, nu moeten bijna alle peutertjes erheen ofzo. Waarom? Waarom moet een kind van nog geen 4 al netjes in de kring kunnen zingen en praten? Dat deden wij ook gewoon met ons 4e pas hoor, tot die tijd speelden we buiten, of binnen, en aten we netjes aan tafel, maar in een kringetje zingen, dat leerden we gewoon op school. En ik geloof echt niet dat wij toen minder slim werden als kinderen nu.

Nu gaat Jurian natuurlijk naar het kdv, waar hij sowieso al met andere kinderen speelt en soms ook spelletjes moet doen, wat van mij niet hoeft, maargoed, dat is nu eenmaal zo omdat ik werk, maar een peuterspeelzaal, ik weet niet of ik hem daar zo snel naar toe zou sturen, of hij zou zelf heel graag moeten willen en geen kindjes in zijn omgeving zou hebben.

Hij is een beetje ziek volgens mij. Hij hoest al een hele poos bijna tot overgevens toe. Maar gister had hij wel een erg rode kleur, en bleek hij 39 graden koorts te hebben. Ik meet dat eigenlijk zelden, en eigenlijk zei het me nog weinig, een zetpil geef ik niet zo snel, ik denk dat koorts juist een goed mechanisme is om de ziekte zijn lijfje uit te werken. Vannacht heeft hij ook heerlijk geslapen, maar vandaag wel een beetje jammerig, al heeft hij nu alleen nog wat verhoging. Het zal de heersende griep wel zijn.
Hij vraagt steeds vaker of hij op ons bed mag slapen, of op het logeerbed. Als we naar boven gaan, en ik hem in bed ga leggen, ligt hij vaak al in het logeerbed voor ik boven ben ;) Maar ik heb echt nog geen zin in een groot bed, eigenlijk. Hij accepteert gelukkig zijn ledikantje ook nog, want ik laat hem er het liefst nog zeker een jaar in, maargoed, als hij echt de kolder in zijn hoofd krijgt, en niet meer in zijn ledikantje wil....hmmm....
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 jan 2011 22:11

Ik vind de psz wel goed voor hem. Hij heeft echt leren delen en tolereren en thuis zijn er geen andere kinderen, waarbij dat soort vaardigheden kon ontwikkelen. Nu vindt hij het gewoon vreselijk leuk, want ze hebben er en hijskraanvrachtwagen, een glijbaan en een enorme speelkeuken. Het voegt nu niet veel meer toe, maar dat heeft het echt wel gedaan, hoor. Hij gaat natuurlijk verder naar geen enkele vorm van opvang.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 jan 2011 23:36

liefje schreef:Michael gefeliciteerd met je 3e verjaardag, nog vele gezonde jaren toegenwenst samen met mama en papa!! omhelzing-smile

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 30 jan 2011 13:21

Galateia schreef:Ik vind de psz wel goed voor hem. Hij heeft echt leren delen en tolereren en thuis zijn er geen andere kinderen, waarbij dat soort vaardigheden kon ontwikkelen. Nu vindt hij het gewoon vreselijk leuk, want ze hebben er en hijskraanvrachtwagen, een glijbaan en een enorme speelkeuken. Het voegt nu niet veel meer toe, maar dat heeft het echt wel gedaan, hoor. Hij gaat natuurlijk verder naar geen enkele vorm van opvang.

helaas voor je zeuren ze op de kleuterschool net zo, zo niet erger :?
citos zijn verplicht ook in de kleuterschool ja

Terug naar “Archief”