Vakantieland waar christenvervolging actief is?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

nita
Luitenant
Luitenant

Vakantieland waar christenvervolging actief is?

Berichtdoor nita » 27 jan 2011 13:21

Een poosje geleden zag ik de rangenlijst van open doors voor de vervolgde christenen in verschillende landen.
http://www.opendoors.nl/vervolgdechrist ... overzicht/

Het laat me eigenlijk niet meer los.
Ik neem even mezelf als voorbeeld. Egypte staat er b.v tussen. Egypte lijkt me een erg mooi land, in de bijbel komt egypte voor, en het lijkt me mooi er dingen van te zien. Maar in egypte worden christenen vervolgd. Waarom zou ik de economische kas daar gaan spekken, door er als toerist heen te gaan, en er medebroeders en zusters vervolgd worden. Ik zeg hierbij niet dat als de economische kas daar b.v leeg is, dat er dan niemand meer vervolgd wordt....en ik vraag me ook af of je op die manier een statement maakt.

Maar het gaat er vooral om, wil je als christen naar een land op vakantie gaan, waar christenvervolging actief is..

kijken jullie daarnaar of het land van je vakantiebestemming in die rangenlijst staat? en zo ja kies je er dan voor om toch wel te gaan, of pas je er dan voor.

Ben benieuwd naar jullie gedachtes hierover

meribel
Kolonel
Kolonel

Re: Vakantieland waar christenvervolging actief is?

Berichtdoor meribel » 28 jan 2011 02:06

nou een aantal vakantie landen even uitsluitend ( noord korea bijv. ) zou ik wel naar bijv. egypte gaan, omdat je daar ook christenen kan bezoeken. Ondanks de vervolging kan je wel naar de kerk ( bijv. die koptische kerken waar aanslagen zijn gepleegd ), dan kan je op vakantie ook je broeders en zusters ontmoeten, eventueel toeristische aankopen bij hun winkels doen ofzo?

maar bijv de malediven, een veilig vakantieland voor toeristen, maar streng islamitisch en geen kerk te vinden volgens mij. ik las pas een artikel dat er bij iemand een bijbel was gevonden en was niet zo rooskleurig bij diegene afgelopen.
Dus persoonlijk zou ik daar de grens leggen,

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 28 jan 2011 13:59

Ik zou best wel eens zo'n open doors reis naar Noord-Korea willen maken...

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 28 jan 2011 20:21

cornelia77 schreef:Ik zou best wel eens zo'n open doors reis naar Noord-Korea willen maken...

Ik ook! Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe dat leven daar voor christenen is.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 28 jan 2011 20:44

Merisja schreef:
cornelia77 schreef:Ik zou best wel eens zo'n open doors reis naar Noord-Korea willen maken...

Ik ook! Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe dat leven daar voor christenen is.

Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe dat leven daar voor alle Noord-Koreanen is.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 28 jan 2011 20:46

maar als je daar op bezoek gaat zorgt de overheid er wel voor dat je een super rooskleurig beeld krijgt!
ik heb eens op een reisprogramma gezien dat ze zelfs voor de ( speciaal geselecteerde ) toeristen een kerkdienst organiseerde waar een aantal noord-koreanen vrolijk bezig was, bleek echter een totaal opgezet toneelstukje voor de buitenwereld.
En continu liepen er mensen van de overheid om de toeristen heen zodat ze niet zomaar contact met de bevolking zocht, maar alleen met geselecteerde noord-koreanen.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 29 jan 2011 16:24

Merisja schreef:

Ramptoerisme? Ik denk dat je hier ook al wel wat kunt vinden: http://www.kameraadzhang.nl

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 31 jan 2011 20:32

TheKeimpe schreef:
Merisja schreef:

Ramptoerisme? Ik denk dat je hier ook al wel wat kunt vinden: http://www.kameraadzhang.nl

Nee, geen ramptoerisme, dat zeker niet! Wat ik mooi vind aan die reizen, is dat je de mensen daar kunt bemoedigen door zo'n bezoek. Ik heb wel verhalen gehoord dat men toch onverwacht christenen ontmoette, die erg blij waren dat de wereld hen niet vergeet. Je kunt niet veel voor ze betekenen, nauwelijks met mensen praten, maar God kan mooie dingen doen.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 31 jan 2011 20:33

Daar geef ik je wel gelijk in, maar zoals je het eerst schreef...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 31 jan 2011 21:27

Naar welk land kun je nog wel gaan?
Islamitische landen? China? Wegblijven uit Indonesië? Kenia, Oeganda, Gambia, alles in de ban? Suriname kan eigenlijk ook niet en gaat het wel goed in Rusland?
Wie maakt de lijst langer?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 31 jan 2011 23:11

Ik heb in 2007 drie weken bij een islamitische familie in Rwanda gelogeerd. Werkt erg goed tegen vooroordelen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 01 feb 2011 00:20

@ Jeewee
waarom kan Suriname eigenlijk ook niet? is toch niet islamitisch/ondedrukking/vervolging of wat dan ook aan de gang?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 01 feb 2011 08:29

meribel schreef:@ Jeewee
waarom kan Suriname eigenlijk ook niet? is toch niet islamitisch/ondedrukking/vervolging of wat dan ook aan de gang?

In Suriname zit vriendje Bouterse en die heeft best wat bloed aan z'n handen...
Maar wat ik vooral bedoel te zeggen: welke criteria leg je aan?
En is wegblijven een oplossing voor de problemen van een land?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 01 feb 2011 09:05

oja :oops: bouterse, even vergeten,
hoe die dát voor mekaar heeft gekregen...
maar toch zou ik nog wel naar suriname gaan, als ik het zou kunnen betalen dan, want lijkt mij een prachtig land verder

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 01 feb 2011 19:42

Vorige week was ik op een avond van Open Doors over Noord Korea. Indrukwekkend. Vreselijk. Maar ook erg mooi wat er voor lichtpuntjes ontbranden in dat donkere land!

Ik draag Open Doors sowieso al een erg warm hart toe, maar als je zo'n reis wilt en kunt maken: doen!
De vrouw die erover sprak was ook erg duidelijk. Ze komt er al jaren, weet hoe alles werkt. Weet nog steeds niet helemaal wat echt is en wat nep, maar kan er ontzettend veel over vertellen. Echt heel bijzonder.

Maar even ontopic: tsja, dan moet je wel heel veel landen gaan ontwijken? Ik denk dat het belangrijk en mooi is, waar je ook bent, zo mogelijk andere christenen in dat land op te zoeken.
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”