Antoinette schreef:Jantjes,
Ik kan je geen PB sturenjammer
Nee niet ondergronds gaan

.
Moderator: Moderafo's
Antoinette schreef:Jantjes,
Ik kan je geen PB sturenjammer
meribel schreef: interessante discussie,
alhoewel ik een "kinderdoper" ben ( dat klinkt gewoon crimineel...)
vraag ik me wel af hoe bij ons de belijdenis eigenlijk is ontstaan.
dat is een soort vervanging van een volwassendoop,
heeft iemand een idee?
Antoinette schreef:Ok dan maar in het openbaar, Jantjes je hebt gelijk ook we zijn niet van de ondergrondse.
Een jaar geleden heb ik een broeder horen profeteren dat er binnen toen en 10 jaar geen kind meer gedoopt zou worden door middel van besprenkeling.
De ogen van alle "kinderdopers" of velen zouden opgaan...
We hebben nog even....
Maar afwachten of het een werkelijke profetie uit de hemel was.
Antoinette schreef:Waarom zo vastzitten aan rituelen, tradities etc. hoe je het ook noemen wilt.
In Christus willen we toch alleen maar wat het woord zegt, ongeacht wat ons geleerd is
Speedy schreef:meribel schreef:@ riska,
wat ik bedoel te vragen is; in de bijbel was dat nog niet, dat belijdenis doen toch? hoe is dat precies ontstaan in onze huidige kerken.
Jawel, er werd belijdenis gedaan bij degenen die van het heidendom overgingen naar het jodendom, waarna de proselietendoop volgde.
Antoinette schreef:Waarom zo vastzitten aan rituelen, tradities etc. hoe je het ook noemen wilt.
In Christus willen we toch alleen maar wat het woord zegt, ongeacht wat ons geleerd is
Riska schreef:Dank voor jullie begrip. Voor mij is het onscheidbaar... traditie en Woord.
Boekenlezer schreef:Dat waren wijze woorden.
Is die waterscheiding tussen Woord en traditie eigenlijk wel zo terecht in alle opzichten? vraag ik mij af.
Ik denk dat traditie een onvermijdbaar bestanddeel van het christelijk geloof is. Zo heeft Paulus het in 1 Korinthiërs 11:23-24 ook over iets, wat hij overgeleverd heeft gekregen. Bekende woorden uit het avondmaalsformulier. Dan zeggen wij toch ook niet: 'ach, dat is maar traditie, dat doet er niet toe'. Mij lijkt dat we een dergelijke reactie nogal absurd zouden vinden.
Optimatus schreef:Antoinette schreef:Waarom zo vastzitten aan rituelen, tradities etc. hoe je het ook noemen wilt.
Mensen vinden een zekere vorm van rust in regelmaat en traditie. Je moet mensen niet van de ene op de andere dag in een totaal andere omgeving plaatsen, dan maak je hen onzeker. Zoiets moet je respecteren, dunkt me.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 90 gasten