Evolutietheorie - Creationisme - ID (3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sjaakje
Mineur
Mineur

Re: Evolutietheorie - Creationisme - ID; Deel 3

Berichtdoor Sjaakje » 29 jan 2011 09:22

Mortlach schreef:
Sjaakje schreef:Iets mag als bewijs worden genoemd zodra het voldoende bestaansrecht heeft om als grond te dienen voor een gegeven. Zolang dat er niet is, of er wordt gedaan alsof het er is, maar het is er niet, dan is er onvoldoende bewijs.

Noem eens wat, het langlopende e-coli experiment van Dr. Lenski, waarbij e-coli is geevolueerd in iets wat niet meer als e-coli aan te merken is.

Het gaat me hierbij vooral om voorbeelden die er zijdelings mee te maken hebben, zoals het meteorologisch argument dat er nooit een zondvloed is geweest. Staat iets erbuiten, maar is wel een argument tegen het creationisme die mijns inziens te weinig grond heeft.

Micro-evolutie prima, macro-evolutie nemen we niet waar.

Zie e-coli-experiment hierboven, en er is ook nog zoiets als fossielen. Van sommige microorganismen is de record zó compleet dat je de soortvorming gewoon ziet gebeuren.

Geef mij nou eens op grote schaal voorbeelden van macro-evolutie. Micro-evolutie is op grote schaal aanwezig, maar macro niet. Dan is bovenstaand experiment niet voldoende.

Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Nu staat hierboven indirect het antwoord.

haring schreef:
Sjaakje schreef:Er zijn voorbeelden te noemen waar wel tijd genoeg was. Als je echter bezig bent om je eigen theorie zo goed mogelijk te onderbouwen, dan ben je niet op zoek naar alternatieven.
Ik wil niet beweren dat dat persé moet, dat continue zoeken naar alternatieven, het is echter wel bijzonder om te zien dat er verhoudingsgewijs weinig tijd naartoe gaat.

Misschien omdat veel wetenschappers de "alternatieven" niet serieus nemen.

Dat klopt. Of omdat ze alle tijd nodig hebben voor de evolutietheorie. Het gaat bijna naar een tunnelvisie.

Welke verklaring? Het zou er één kunnen zijn, maar de Bijbel geeft ook een verklaring voor de werkelijkheid. En tja, dan is het maar waar je in gelooft.

Is de bijbel gebaseerd op observaties en experimenten? Dat lijkt me niet, dat is toch wel het grote verschil met de wetenschap.

De redeneringen in de wetenschap zijn menselijk. En mensen zijn feilbaar, dus dat is een groot verschil met een almachtig God.

scheermes
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor scheermes » 29 jan 2011 10:53

Sjaakje schreef:Geef mij nou eens op grote schaal voorbeelden van macro-evolutie. Micro-evolutie is op grote schaal aanwezig, maar macro niet. Dan is bovenstaand experiment niet voldoende.

Ah, dus de evolutietheorie klopt dus wel? Maar blijkbaar alleen op kleine schaal en niet op grote schaal. Wat is eigenlijk de verklaring dat evolutie gebonden zou zijn aan een bepaalde schaal? Oja, geen onderzoeksgeld, dus geen verklaring.

Bewijs voor super-macro-evolutie hier: http://www.youtube.com/watch?v=Ex5RQT66TvY
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Sjaakje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Sjaakje » 29 jan 2011 11:24

scheermes schreef:
Sjaakje schreef:Geef mij nou eens op grote schaal voorbeelden van macro-evolutie. Micro-evolutie is op grote schaal aanwezig, maar macro niet. Dan is bovenstaand experiment niet voldoende.

Ah, dus de evolutietheorie klopt dus wel? Maar blijkbaar alleen op kleine schaal en niet op grote schaal. Wat is eigenlijk de verklaring dat evolutie gebonden zou zijn aan een bepaalde schaal? Oja, geen onderzoeksgeld, dus geen verklaring.

Bewijs voor super-macro-evolutie hier: http://www.youtube.com/watch?v=Ex5RQT66TvY

Dus als er onderdelen van een theorie zijn die kloppen, dan klopt gelijk de theorie? Dat is natuurlijk nonsens.

Volgens mij zijn ze al jaren hard op zoek naar extra bewijsmateriaal voor macro-evolutie, maar dat lukt nog vrij lastig...

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 29 jan 2011 11:56

Sjaakje schreef:Dat klopt. Of omdat ze alle tijd nodig hebben voor de evolutietheorie. Het gaat bijna naar een tunnelvisie.

Onzin, als je als wetenschapper de evolutietheorie zou kunnen ontkrachten win je daar direct een nobelprijs mee. En onderbouw is waarom het een tunnelvisie is?

De redeneringen in de wetenschap zijn menselijk. En mensen zijn feilbaar, dus dat is een groot verschil met een almachtig God.

Ja maar God is een waardeloos concept. Het is niet bewijsbaar en ook niet ontkrachtbaar. Dus jij kunt wel met zo'n stelling komen maar jij hebt geen gram bewijs voor het bestaan van God, dus wat is het dan eigenlijk waard?
Laatst gewijzigd door haring op 29 jan 2011 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
*onderschrift verwijderd door moderator*

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 29 jan 2011 12:00

Sjaakje schreef:Dus als er onderdelen van een theorie zijn die kloppen, dan klopt gelijk de theorie? Dat is natuurlijk nonsens.

Volgens mij zijn ze al jaren hard op zoek naar extra bewijsmateriaal voor macro-evolutie, maar dat lukt nog vrij lastig...

Dan heb jij niet goed gekeken. Als we alleen DNA onderzoek zouden hebben zouden we al kunnen weten dat het leven van een gemeenschappelijke voorouder afstamt. Het fossielen bestand laat ook goed overgangen zien van soort naar soort. En soms word het ook direct gezien.

In dit linkje word beschreven hoe verschillende zalm populaties bijna zijn geëvolueerd en hoe men een nieuwe soort fruitvlieg heeft gemaakt.

Zwanger

Fruitvliegen kunnen ook zeer snel evolueren. In 1971 rapporteerden de onderzoekers Dobzhansky en Pavlovsky het ontstaan van een nieuw soort fruitvlieg in hun lab. Ze begonnen in 1958 een cultuur met één zwangere fruitvlieg van de soort Drosophila paulistorum uit Colombia. Haar nakomelingen bleken zich te kunnen voortplanten met een ander type D. paulistorum, afkomstig uit een ander gebied. In 1963 ontdekten de onderzoekers dat er iets was veranderd: de twee typen fruitvlieg konden nog steeds paren, maar de nakomelingen bleken onvruchtbaar. Wat er in die vijf jaar precies is gebeurd, is onduidelijk. Maar uiteindelijk waren er dus twee soorten fruitvliegen in plaats van één.

http://www.kennislink.nl/publicaties/sn ... euwe-soort

scheermes
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor scheermes » 29 jan 2011 12:31

Sjaakje schreef:Dus als er onderdelen van een theorie zijn die kloppen, dan klopt gelijk de theorie? Dat is natuurlijk nonsens.

Dat is nonsens idd, maar dat zei ik ook niet. Sterker nog, als 1 onderdeel van een theorie niet klopt, is de theorie waardeloos. Maar goed, je zegt dus dat de theorie juist verklarend is op kleine schaal. Heb je een reden waarom dat op grote (wat is groot en klein?) schaal niet zou kunnen? Zijn hier bewijzen tegen?

Sjaakje schreef:Volgens mij zijn ze al jaren hard op zoek naar extra bewijsmateriaal voor macro-evolutie, maar dat lukt nog vrij lastig...

Wat vond je van het filmpje?
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

martien
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor martien » 29 jan 2011 12:38

Sjaakje schreef:[...] zoals het meteorologisch argument dat er nooit een zondvloed is geweest. Staat iets erbuiten, maar is wel een argument tegen het creationisme die mijns inziens te weinig grond heeft.

Hoe kom je DAAR nou bij??? Hoezo "weinig grond"???
Ik heb dat sommetje hier al een paar keer gemaakt.

Je gaat uit van een 100% verzadigde atmosfeer, bij een temperatuur van bijv. 35 graden (dat is onzin, maar de crea's zijn mening dat de hele aarde tropisch was 6000 jaar geleden. Dus om die insteek te volgen: hele wereld, 35 graden).

Dan kun je uitrekenen hoeveel water er ontstaat in een kubieke meter lucht, als ALLE waterdamp in die kubieke meter atmosgeer zou condenseren. Dat blijkt dan 0.4 millimeter te zijn. DUS een kolom van 100 meter hoog geeft 4 cm water. Echter dan is de temperatuur wel al gezakt en neemt de hoeveelheid water per kubieke meter atmosfeer bij 100% relatieve vochtigheid af.

Dus voor een kilometer atmosfeer kom je niet op 40 cm uit maar een stuk lager, pakweg 30 cm

Kortom, voor de volstrekt onjuiste uitgangspunten van:
1. De HELE aarde 35 graden
2. HONDERD procent relatieve vochtigheid
3. VOLLEDIGE condensatie (een theoretische onmogelijkheid)

kom je tot een plasje water waar je nog niet eens met goed fatsoen ik kan verdrinken. De kleinste ongelijkheid van de aarde geeft al droge plekken.

Is dit voldoende onderbouwing?
Als je googled op "relatieve vochtigheid" vind je de grafieken die de relatieve vochtigheid en temperatuur t.o.v. de hoeveelheid water laten zien.
(Daarnaast zou de atmosferische druk bij 100% RH gigantisch hoog zijn, maar dat even daar gelaten).

Deze bijv.:

Afbeelding

Lucht van 35 graden bevat bij 100% vochtigheid 40 gram water = 40 cc.
40 gram water uitgieten over 1m2 = een laagje van 0.4 mm.
Laatst gewijzigd door martien op 29 jan 2011 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 jan 2011 16:54

haring schreef:
Sjaakje schreef:Volgens mij zijn ze al jaren hard op zoek naar extra bewijsmateriaal voor macro-evolutie, maar dat lukt nog vrij lastig...

Dan heb jij niet goed gekeken. Als we alleen DNA onderzoek zouden hebben zouden we al kunnen weten dat het leven van een gemeenschappelijke voorouder afstamt. Het fossielen bestand laat ook goed overgangen zien van soort naar soort. En soms word het ook direct gezien.

Ik heb altijd het bange vermoeden dat ze met macro-evolutie bedoelen dat je in een lab van een kip een konijntje maakt en dat niets minder wordt geaccepteerd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

martien
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor martien » 29 jan 2011 20:06

:) :) :)

Ach... Als ik me goed herinner is er dan weer het argument "zie je wel dat het alleen kan met een intelligentie, want het gebeurde in een laboratorium".

Ik heb niet t idee dat er ook maar 1 "bewijs" te leveren is, wat als zodanig geaccepteerd zal worden...

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 29 jan 2011 20:53

Mortlach schreef:
haring schreef:

Ik heb altijd het bange vermoeden dat ze met macro-evolutie bedoelen dat je in een lab van een kip een konijntje maakt en dat niets minder wordt geaccepteerd.

Ik ook, en als je zegt, waarom ziet het dna er dan uit wat je zou verwachten bij afstamming van gemeenschappelijke voorouder dan zegt de creationist, zo heeft God het eenmaal gemaakt. Best wel sneu eigenlijk.

Sjaakje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Sjaakje » 31 jan 2011 10:09

haring schreef:Onzin, als je als wetenschapper de evolutietheorie zou kunnen ontkrachten win je daar direct een nobelprijs mee. En onderbouw is waarom het een tunnelvisie is?

Dat geloof ik zonder meer. Dat zou namelijk niet alleen een kennisexplosie geven, maar ook een machtsexplosie.

Waarom het een tunnelvisie is? Wel, omdat er soms erg doelgericht gewerkt wordt. En dan is dat doel: bewijzen van de evolutietheorie. Dit is echter niet iets om heel erg schokkend over te doen, dat komt vrijwel altijd voor, maar het is van belang om, als je onderzoek aan het doen bent, het in het oog te houden.

Ja maar God is een waardeloos concept. Het is niet bewijsbaar en ook niet ontkrachtbaar. Dus jij kunt wel met zo'n stelling komen maar jij hebt geen gram bewijs voor het bestaan van God, dus wat is het dan eigenlijk waard?

Ik hoef ook geen gram bewijs te hebben voor God. Anders zou namelijk God niet meer bestaan. Dus het feit dat ik geen bewijs voor God heb, is een bewijs dat Hij bestaat.

Maar menselijke feilbaarheid is ook een waardeloos concept als 'wetenschap'. Misschien moeten we wel van de benaming wetenschap af, maar ach, daar maak ik me verder niet druk om. :mrgreen:

haring schreef:

In dit linkje word beschreven hoe verschillende zalm populaties bijna zijn geëvolueerd en hoe men een nieuwe soort fruitvlieg heeft gemaakt.

Zwanger

Fruitvliegen kunnen ook zeer snel evolueren. In 1971 rapporteerden de onderzoekers Dobzhansky en Pavlovsky het ontstaan van een nieuw soort fruitvlieg in hun lab. Ze begonnen in 1958 een cultuur met één zwangere fruitvlieg van de soort Drosophila paulistorum uit Colombia. Haar nakomelingen bleken zich te kunnen voortplanten met een ander type D. paulistorum, afkomstig uit een ander gebied. In 1963 ontdekten de onderzoekers dat er iets was veranderd: de twee typen fruitvlieg konden nog steeds paren, maar de nakomelingen bleken onvruchtbaar. Wat er in die vijf jaar precies is gebeurd, is onduidelijk. Maar uiteindelijk waren er dus twee soorten fruitvliegen in plaats van één.

http://www.kennislink.nl/publicaties/sn ... euwe-soort

Ik constateer hier dat soorten prima in staat zijn om zich aan te passen aan de veranderde omgeving. Is dit juist?
Sinds wanneer is aanpassen evolueren?

@Mortlach, martien en haring:

Het hoeft helemaal niet in het laboratorium. En er hoeft helemaal geen konijn uit een kip te komen. Als je echter beweert dat, volgens verzamelde gegevens blijkt dat er evolutie plaats heeft gevonden in het ontstaan van de dieren (dit is de redenering), dan moet daar een passend bewijs voor worden gevonden als in voornoemd voorbeeld over de zalm, etc. Je kunt stellen dat volgens het DNA het erop lijkt dat er evolutie heeft plaatsgevonden. Dit geeft echter geen bewijs, maar het zou zo kunnen zijn. Het is onzichtbaar, niet visueel als het voorbeeld van de zalm. Je moet er in geloven, netzo goed als in de Bijbel.

scheermes schreef:Dat is nonsens idd, maar dat zei ik ook niet. Sterker nog, als 1 onderdeel van een theorie niet klopt, is de theorie waardeloos. Maar goed, je zegt dus dat de theorie juist verklarend is op kleine schaal. Heb je een reden waarom dat op grote (wat is groot en klein?) schaal niet zou kunnen? Zijn hier bewijzen tegen?

De theorie kan verklarend zijn op kleine schaal.
Er is voldoende bewijs tegen dat het op grote schaal niet kan. Extrapolatie is een mooie techniek, maar is never een bewijs.

Wat vond je van het filmpje?

Die heb ik nog niet bekeken, kon op de één of andere manier er niet bij. Hoop hem binnenkort te bekijken.

martien schreef:
Sjaakje schreef:[...] zoals het meteorologisch argument dat er nooit een zondvloed is geweest. Staat iets erbuiten, maar is wel een argument tegen het creationisme die mijns inziens te weinig grond heeft.

Hoe kom je DAAR nou bij??? Hoezo "weinig grond"???
Ik heb dat sommetje hier al een paar keer gemaakt.

Je gaat uit van een 100% verzadigde atmosfeer, bij een temperatuur van bijv. 35 graden (dat is onzin, maar de crea's zijn mening dat de hele aarde tropisch was 6000 jaar geleden. Dus om die insteek te volgen: hele wereld, 35 graden).

Dan kun je uitrekenen hoeveel water er ontstaat in een kubieke meter lucht, als ALLE waterdamp in die kubieke meter atmosgeer zou condenseren. Dat blijkt dan 0.4 millimeter te zijn. DUS een kolom van 100 meter hoog geeft 4 cm water. Echter dan is de temperatuur wel al gezakt en neemt de hoeveelheid water per kubieke meter atmosfeer bij 100% relatieve vochtigheid af.

Dus voor een kilometer atmosfeer kom je niet op 40 cm uit maar een stuk lager, pakweg 30 cm

Kortom, voor de volstrekt onjuiste uitgangspunten van:
1. De HELE aarde 35 graden
2. HONDERD procent relatieve vochtigheid
3. VOLLEDIGE condensatie (een theoretische onmogelijkheid)

kom je tot een plasje water waar je nog niet eens met goed fatsoen ik kan verdrinken. De kleinste ongelijkheid van de aarde geeft al droge plekken.

Is dit voldoende onderbouwing?
Als je googled op "relatieve vochtigheid" vind je de grafieken die de relatieve vochtigheid en temperatuur t.o.v. de hoeveelheid water laten zien.
(Daarnaast zou de atmosferische druk bij 100% RH gigantisch hoog zijn, maar dat even daar gelaten).

Deze bijv.:

Lucht van 35 graden bevat bij 100% vochtigheid 40 gram water = 40 cc.
40 gram water uitgieten over 1m2 = een laagje van 0.4 mm.

Hoezo moet ik hier vanuit gaan? Het is duidelijk dat, als ik de Bijbel ter hand neem, dat daaruit blijkt dat er rond de zondvloed andere omstandigheden heersten. Mensen werden toen 10x zo oud als nu en waren ook groter.

Hebben we enig bewijsmateriaal hoe de dampkring er toen heeft uitgezien? Ik niet, geen enkele creationist en geen enkele evolutionist. Dat wil dus zeggen dat er alleen op basis van de huidige omstandigheden een uitspraak is te doen over duizenden jaren geleden. Interessant, maar niet afdoende.

Terugkomend op jouw verhaal: Uiteraard heb je helemaal gelijk dat op basis van de huidige dampkring de zondvloed niet mogelijk was. Echter, je sluit hierbij 1) andere omstandigheden 2) God is er, volkomen buiten. Het eerste valt niet te bewijzen en over God is de wetenschap niet in staat een uitspraak te doen.

Laat even helder zijn dat ik wetenschap als een nuttig iets zie. Zeker als het gaat over bijvoorbeeld de medische wetenschap. Maar zodra de wetenschap bezig gaat met het onderzoeken van het ontstaan van de aarde, dan doe ik een stap terug. Ik geloof dat de wetenschap daar niet toe in staat is. De Bijbel is veel standvastiger wat dat betreft dan de wetenschap.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 31 jan 2011 10:24

Sjaakje schreef:Waarom het een tunnelvisie is? Wel, omdat er soms erg doelgericht gewerkt wordt. En dan is dat doel: bewijzen van de evolutietheorie. Dit is echter niet iets om heel erg schokkend over te doen, dat komt vrijwel altijd voor, maar het is van belang om, als je onderzoek aan het doen bent, het in het oog te houden.

Tja, als je een LHC wilt bouwen in Geneve, is het handig dat je een doel voor ogen hebt en niet zomaar wat aanrommelt.

Ik hoef ook geen gram bewijs te hebben voor God. Anders zou namelijk God niet meer bestaan. Dus het feit dat ik geen bewijs voor God heb, is een bewijs dat Hij bestaat.

Ik heb precies hetzelfde met eenhoorns!

Ik constateer hier dat soorten prima in staat zijn om zich aan te passen aan de veranderde omgeving. Is dit juist?

Sinds altijd al...

Hebben we enig bewijsmateriaal hoe de dampkring er toen heeft uitgezien? Ik niet, geen enkele creationist en geen enkele evolutionist. Dat wil dus zeggen dat er alleen op basis van de huidige omstandigheden een uitspraak is te doen over duizenden jaren geleden. Interessant, maar niet afdoende.

Dan zie je de boringen op de Zuidpool over het hoofd. Uit belletjes in oeroud poolijs kan met prima de staat van de dampkring van vroeger bepalen.

Sjaakje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Sjaakje » 31 jan 2011 11:00

Mortlach schreef:
Sjaakje schreef:Waarom het een tunnelvisie is? Wel, omdat er soms erg doelgericht gewerkt wordt. En dan is dat doel: bewijzen van de evolutietheorie. Dit is echter niet iets om heel erg schokkend over te doen, dat komt vrijwel altijd voor, maar het is van belang om, als je onderzoek aan het doen bent, het in het oog te houden.

Tja, als je een LHC wilt bouwen in Geneve, is het handig dat je een doel voor ogen hebt en niet zomaar wat aanrommelt.

Prima, maar het leidt er soms toe dat je bepaalde relevante zaken laat liggen.

Mortlach schreef:
Sjaakje schreef:Ik hoef ook geen gram bewijs te hebben voor God. Anders zou namelijk God niet meer bestaan. Dus het feit dat ik geen bewijs voor God heb, is een bewijs dat Hij bestaat.

Ik heb precies hetzelfde met eenhoorns!

Ik niet. Een eenhoorn met God vergelijken is namelijk in dit verband totale onzin.

Mortlach schreef:
Sjaakje schreef:Ik constateer hier dat soorten prima in staat zijn om zich aan te passen aan de veranderde omgeving. Is dit juist?

Sinds altijd al...

Geleidelijk ontwikkelen kan heel wat anders zijn dan aanpassen.

Mortlach schreef:
Sjaakje schreef:Hebben we enig bewijsmateriaal hoe de dampkring er toen heeft uitgezien? Ik niet, geen enkele creationist en geen enkele evolutionist. Dat wil dus zeggen dat er alleen op basis van de huidige omstandigheden een uitspraak is te doen over duizenden jaren geleden. Interessant, maar niet afdoende.

Dan zie je de boringen op de Zuidpool over het hoofd. Uit belletjes in oeroud poolijs kan met prima de staat van de dampkring van vroeger bepalen.

Waarop zijn die boringen gebaseerd Mortlach? Juist, op basis van de oude-aardetheorie. Vandaar dat we ook komen op ijslagen van 420.000 jaar oud, enzovoorts.

Typerend is natuurlijk het voorbeeld van de vliegtuigen die neergestort zijn in WOII en waarboven in krap 40 jaar 780 meter ijs is gevormd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 31 jan 2011 11:27

Sjaakje schreef:Geleidelijk ontwikkelen kan heel wat anders zijn dan aanpassen.

O, vertel eens... Hoe is dat precies anders?

Mortlach schreef:Waarop zijn die boringen gebaseerd Mortlach? Juist, op basis van de oude-aardetheorie. Vandaar dat we ook komen op ijslagen van 420.000 jaar oud, enzovoorts.

Typerend is natuurlijk het voorbeeld van de vliegtuigen die neergestort zijn in WOII en waarboven in krap 40 jaar 780 meter ijs is gevormd.

Ach, dat fabeltje van Hovind, wat schattig. En je denkt niet dat experts het verschil kunnen zien?

Sjaakje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Sjaakje » 31 jan 2011 11:36

Mortlach schreef:
Sjaakje schreef:Geleidelijk ontwikkelen kan heel wat anders zijn dan aanpassen.

O, vertel eens... Hoe is dat precies anders?

Ontwikkelen zegt dat iets toeneemt, aanpassen hoeft dat helemaal niet te zijn, dat kan zelfs afnemen.

Mortlach schreef:
Sjaakje schreef:Waarop zijn die boringen gebaseerd Mortlach? Juist, op basis van de oude-aardetheorie. Vandaar dat we ook komen op ijslagen van 420.000 jaar oud, enzovoorts.

Ach, dat fabeltje van Hovind, wat schattig. En je denkt niet dat experts het verschil kunnen zien?

Er zijn meerderen die het overeind houden. Bovendien, wat is je argumentatie ertegen? Ik las een argument op daaromevolutie.net, maar dat was totaal niet overtuigend.

Ik vind het jammer dat je niet op al mijn voorgaande argumenten ingaat. Zou je eens uit willen leggen waarom je met een eenhoorn aan komt zetten?

Terug naar “Archief”