Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor Jannoek » 28 jan 2011 12:32

ik begreep van VK dat fricandeau niet mag...
Ik denk dat ik na de zwangerschap als eerste aan de carpaccio ga :-oo

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 28 jan 2011 12:33

Tja, ik kan die kleine ergens ook geen ongelijk geven. Je zou maar lekker warm bij mama in de buik zitten en naar buiten toe moeten waar het buiten koud is.... :mrgreen:

Jammer Elvira dat je nu een ks moet. Ik zou er ook voor gaan als ik in jouw situatie zat. Overigens zie je er niet veel van als as moeder, je hoofd zit nl. achter een doek, maar ze showen je kindje wel direct als het goed is, en je man kan wel meekijken (alstie wil natuurlijk ;)). Ik heb het ook een aantal keer meegemaakt, maar het blijft bijzonder!

En ik wil een lekker biefstukje! Carpaccio klinkt ook goed :)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 jan 2011 12:47

haha, biefstuk mag van mij ook hoor :mrgreen: :yum:

Ik zou ook voor een keizersnee gaan in jouw geval Elvira...
Lijkt me overigens als man ook wel heftig om mee te kijken naar een ks. Zag pas een paar foto's.
Je moet wel tegen zulke beelden kunnen... 8-[

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 jan 2011 13:19

Maar dan toch liever 10 ruggeprikken i.p.v. 1 algehele narcose, dat lijkt me helemaal niks. Ik wil overal graag bij zijn :mrgreen: En ik zou sowieso volgens mij graag mee willen kijken, lijkt me erg interessant. Maargoed, ik ga maar weer voor een natuurlijke bevalling (voor zover de bevalling van Jurian met pomp en al natuurlijk was ;) )

Ik heb niet zo heel veel wat ik nu niet 'mag' eten en heel graag doe. Biefstuk eet ik toch al niet rood. Het enige zouden wel 5 hele verse boterhammen met een dikke laag saksische leverworst van een goed merk zijn. Dat doe ik nu dus toch niet meer zo snel. Sowieso die 5 boterhammen al niet, en die dikke lagen saks doe ik toch ook niet zo snel meer. Maar verder drink ik al heel zelden alcohol, alleen af en toe rose, maar da's maar zo weinig, dat mis ik niet.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 jan 2011 13:44

helaas ook fricandeau mag ik niet, heb het ook ff opgezocht.

hier liever 10x narcose dan 1 ruggenprik... ik moet er echt niet aan denken! Toen ik bij Sarah naar het zh moest is het eerste wat ik zei tegen de gyn: als het een ks wordt: narcose!! Ik luister niet naar jullie, ik wil geen ruggenprik en mn man kan er toch niet tegen!

zegtie heel droog: ach tis bijna 17 uur, dan ga ik naar huis en is dat kind er allang hoor.... :wink:

Maar ik hoop ook gewoon op een thuis bevalling zonder rare dingen.... Al beviel het me in het zh ook heel goed! en als het aangeraden wordt zou ik ook voor een ks kiezen, neem wat dat betreft liever geen risico's en narcose is slechter voor de baby dus wie weet zou iemand me dan nog kunnen ompraten :wink:

Ik eet heel veel rosbief en biefstuk dus ik moet echt wel wat inleveren, maar dat vind ik helemaal niet erg ofzo, haal het straks allemaal weer in. Alleen heb ik nu gewoon weinig wat ik lekker vind op brood. Mn smaak is veranderd dus heel veel dingen vind ik nu echt misselijk-makend-vies :oops:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 28 jan 2011 15:06

ajl schreef:De kindersterfte rondom Rotterdam heeft er met name mee te maken dat er veel zwangeren zijn die niet of pas in een heel laat stadium naar een verloskundige gaan. Deze vrouwen leven ongezond en roken en drinken gewoon door, eigenlijk vallen ze buiten het reguliere circuit van de gezondheidszorg. Daarnaast komen er in Rotterdam ook veel kinderen voor die geboren worden uit ouders die al familie van elkaar zijn, dus ook weer extra risico's.

Dat is dus juist het vreemde. Als dit de hoofdoorzaak zou zijn dan zou het met alle grote steden (wat dacht je van Amsterdam) ook zo moeten zijn. En daar is het minder als in Rotterdam. Ze zijn het niet voor niks aan het onderzoeken. Er is nog geen duidelijke oorzaak.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 jan 2011 15:19

Ik begreep van mijn verloskundige (verloskundige in Rotterdam) dat deze problematiek in Rotterdam en omgeving meer speelt dan in Amsterdam en omgeving. Het opleidingsniveau is Rotterdam is veel lager dan in de andere steden. Dat is ook het punt waar Rootterdam zo mee bezig is, om de hoger opgeleiden langer vast te houden. Deze trekken na hun studie voor het merendeel weg. Een lager opleidingsniveau zorgt vaa voor minder bereikbaar zijn bij de voorlichting en slechtere leefgewoontes van de patiënten.

Ik ben zelf met H bevallen in een Rotterdams ziekenhuis. Ik was de enige blanke van de hele zaal en wij waren als enige blij met ons kind. Naast ons een Pakistaanse vrouw, waarvan de man verdrietig was omdat het weer geen jongen was en wilde haar niet ophalen uit het ziekenhuis. Daarnaast een Turkse vrouw die lopend met de maxi cosi naar huis moest. Tegenover mij een vrouw die geen verzekering had en niet wist of ze het kind wel wilde hebben en daarnaast eveneens een allochtone vrouw die geen partner had en het zoveelste kind van de zoveelst man. Natuurlijk is mijn ervaring geen leidraad en conclusie voor de hoge babysterfte, maar volgens mijn vlk was dat zeker een item.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 28 jan 2011 15:27

elvira (gast) schreef:Oppassen voor een rode wijnsaus is natuurlijk onzin: als het goed is, staat de saus een tijdje te koken en dan is de alcohol daar allang uit verdampt.

Ik heb nergens gezegt dat ik vóór alcohol en roken -al helemaal niet- tijdens de zwangerschap ben. Een beetje minder fel mag van mij dus wel.
Van gekookte alcoholhoudende sauzen heb ik geen verstand maar ik vraag me af of het waar is wat je zegt. Gluwein (schrijf ik dat goed?) is toch ook gekookt? En bevat de gewone hoeveelheid alcohol. Dus zo'n onzin is het niet hoor.

Verder voor alle biefstukliefhebbers, als je van doorgebakken houd mag je het wel, mmmm.

Dat is ook zo ajl, heftig trouwens! Maar nogmaals: wat ik heb gezegt over die luchtvervuiling en de onderzoeken die daarvoor lopen, heb ik niet verzonnen. Blijkbaar kunnen 'ze' de vinger niet op de juiste plaats krijgen anders lopen die onderzoeken niet. En wat jij zegt is natuurlijk ook waar, dat is een groot probleem in Rotterdam.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 jan 2011 15:53

zo fel is het volgens mij niet bedoeld, ik kan me voorstellen dat ze zegt: onzin want het staat te koken. bij die gluhwijn (of hoe je dat ook schrijft :mrgreen: ) is de bereidingswijze anders dan bij rodewijn saus. Ik kook ook gewoon met rode wijn in de stoofperen terwijl ik zwanger ben, geef zoiets ook gewoon aan de kinderen. Maar gluhwijn uiteraard niet :lol:
Sommige mensen slaan gewoon door in wat ze wel/niet mogen, tenminste dat vind ik. Matig met lever: oh ik mag geen lever want ik ben zwanger.
Geen rauwe melk: oh ik mag geen brie (terwijl dat geen rauwe melk bevat)
Geen overdodis kaneel: oh ik mag geen appeltaart

etc etc
overdaad is nooit goed, dus ook niet in de zwangerschap. En natuurlijk moet je bepaalde dingen gewoon laten staan of minderen, maar je kunt ook 'overdrijven' 8-[

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 jan 2011 15:55

wat ik me overigens afvraag, is dat dan niet al die jaren al zo geweest, dan moet zo'n probleem bij europoort toch al veel langer spelen? Ik ben daar opgegroeid maar vind het ook mega stinken als we er langs moeten. gezond zal het niet zijn, maar extreem schadelijk kan ik me ook niet voorstellen, die gassen worden echt wel gefilterd... Natuurlijk is niet alles eruit, maar het grofste wel en eer het in Rotterdam ís, in europoort zelf zijn de huizen ook vrij ver bij de 'stankfabrieken' vandaan.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 28 jan 2011 16:20

Lammetje, je haalt de woorden uit m'n mond. Zo bedoel ik het ook ja. Ik vraag me alleen af of er echt geen alcohol meer bij de stoofperen zit dan? Heb het nooit gegeten omdat ik dat dacht namelijk.

Over europoort: een keer op vakantie raakten wij bevriend met een man die erg veel verstand had van sterren. Hij had veel sterrenkaarten en veel luchtfoto's (dat hoort er zeker bij, geen idee), we zagen toen europa en de plekken die rood waren was de lucht het smerigst. Ik ben toen echt geschrokken. Wat bleek, de buurt van Rome en Rotterdam/Nederland waren het smerigst van heel europa! Dit was zo'n vier jaar geleden. Persoonlijk denk ik dat het heel erg onderschat word. Wij leven op een van de goorste plekken op aarde, qua luchtvervuiling.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 28 jan 2011 17:37

Ik weet ook niet precies hoe het zit met wijn etc met koken, heb wel eens gelezen dat het niet helemaal vervliegt :-k . Overigens kun je stoofperen ook wel met iets zonder alcohol maken als je dat prettiger voelen (bessen/druivensap, roosvicee)
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 jan 2011 19:38

vanmiddag heb ik stof gehaald voor het hemeltje. Omdat het wiegje een glazen bakje is, en dus al niet heel veel uitstraling heeft, wil ik er toch een hemeltje boven. Beetje gebroken witte tule heb ik gekocht. Nu weer even bedenken hoe ik dat hemeltje 2,5 jaar geleden ook alweer naaide :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 28 jan 2011 20:08

MissF schreef:vanmiddag heb ik stof gehaald voor het hemeltje. Omdat het wiegje een glazen bakje is, en dus al niet heel veel uitstraling heeft, wil ik er toch een hemeltje boven. Beetje gebroken witte tule heb ik gekocht. Nu weer even bedenken hoe ik dat hemeltje 2,5 jaar geleden ook alweer naaide :mrgreen:

Leuk dat je dat doet! Ik vind creatieve mensen zo knap! Ik kan zelf nog geen rechte lijn in een papiertje knippen :wink: .

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 jan 2011 20:24

inderdaad leuk MissF! We zien vast tzt een foto van het resultaat ;-)

Hier vanmiddag eerste x zwanger & fit bij de fysio. Echt top! Maar met 2 vrouwen. Eerst houdingsoefeningen (bukken, stil staan, zitten etc) en over hoe je je bekken en rug controleerbaar kan gebruiken, vervolgens lekker even op de cross trainer en toen nog wat zwangerschapspraat. Hele leuke vrouw, heeft zelf 2 kinderen dus weet ook nog waar ze over praat ;-)

Terug naar “Archief”