Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor Schipje » 27 jan 2011 20:30

Hele mooie foto's Jannoek en AG!!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 jan 2011 20:42

Schipje schreef:
Evelien schreef:Weet je wat ik zo erg vindt, ik hoorde pas van iemand die zwanger was (niet rookte) en na de bevalling vroeg de verloskundige of ze rookte. Blijkt dus door de rokers om haar heen te komen.
Dan probeer je zelf niet te roken maar toch (k vindt roken zowieso smerig).

Als er vaak genoeg binnen gerookt word en je bent daarbij dan kan dat inderdaad. Ik geloof niet dat zoiets komt als iemand naast je in de buitenlucht een sigaretje opsteekt. Weet je wat je inademt als je langs europoort rijd?

idd... wer moeten er soms langs als we naar familie gaan, maar wat verschrikkelijk zeg, wat ben ik blij dat ik daar niet in de buurt woon!!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 27 jan 2011 21:08

We staan in de top drie van europa wat babysterfte betreft. Maar Rotterdam en omstreken staat op 1. Er lopen nu onderzoeken of dat waarschijnlijk door de luchtvervuiling komt. Iedereen maakt zich zo druk om kleine dingen. Een plakje leverworst of op een terrasje iemand die rookt terwijl de grootste problemen (bijna) niet op te lossen zijn.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 27 jan 2011 21:10

t was ineens weer druk hier, even bijlezen ;-)
Dank voor de reacties, wanneer komen er nog meer buik updates? :-oo
Vanmiddag lekker kast op geruimd :lol:, net lekker gezwommen, heerlijk :)

@MissF respect hoor! Dubbele dienst klinkt heftig. Nu maar rustig aan doen dan.:)
@Liefie; fijn dat vk zo aardig was!
@Evelien; dat is idd wel triest! Maar wat de anderen ook al zeggen, ik denk dat je dan wel flink wat binnen bij iemand die rookt moet zijn...

Ik moet volgende week bloed prikken voor de glucose waarde, ben benieuwd....

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 27 jan 2011 21:12

@Schipje, ik denk inderdaad dat dat veel schokkender is...
Alhoewel er binnenkort iemand promoveert op een onderzoek waaruit blijkt dat de longcapaciteit (en nog paar andere dingen) van babies sinds rookverbod in openbare gebouwen erg verbeterd is.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 jan 2011 21:13

Schipje schreef:We staan in de top drie van europa wat babysterfte betreft. Maar Rotterdam en omstreken staat op 1. Er lopen nu onderzoeken of dat waarschijnlijk door de luchtvervuiling komt. Iedereen maakt zich zo druk om kleine dingen. Een plakje leverworst of op een terrasje iemand die rookt terwijl de grootste problemen (bijna) niet op te lossen zijn.

maar goed ik vindt roken zowieso al smerig.... ieuwel.

Ik vindt een plakjes leverworst toch niet echt te vergelijken met iemand die rookt.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 27 jan 2011 21:24

Dat is dan meer wat je persoonlijk vindt ;-)

Leverworst zit (te?) veel vitamine A in voor een kindje, dus als je daar te veel van eet is dat óók slecht voor je kindje...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 jan 2011 21:29

Ik heb het over een plakje leverworst. :wink: en dat doe je zelf, als een ander rookt kun je daar natuurlijk van weg gaan. Maar de vergelijking gaat niet helemaal op.

Als ik zo om me heen kijk en zie waar zwangere vrouwen, baby's/kinderen zijn en er gerookt wordt (in huis, naast de kinderwagen, in de auto). Daar kan ik best wel boos over worden. Je eigen kinderen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 27 jan 2011 21:36

ik snap je punt wel hoor, ik vind dat ook onverantwoord...
Maar ja, ik vind het ook onverantwoord als ik hoor dat mensen toch af en toe alcohol drinken tijdens de zwangerschap...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 jan 2011 21:46

Absoluut.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 27 jan 2011 22:14

Evelien, ik begrijp je punt ook zeker wel. Maar ik vind de nuchterheid vaak ver te zoeken. Zo vind ik het persoonlijk niet onverantwoord als iemand EEN wijntje nuttigt tijdens de zwangerschap. Alles met verstand. Ik heb zelf nog geen druppel op maar ik ga niet gelijk gillen als er bijv. rodewijn door de vleessaus zit. Mijn punt is dat ik veel mensen overdreven vind reageren. Maar goed, daar is al weleens een eerdere discussie over geweest.

Tijdens mijn eerste zwangerschap zei de verloskundige tegen mij dat ik aan het eind van de zwangerschap gerust rauw vlees mocht eten. Dat had ik niet gedaan, gewoon voor de zekerheid en miste het niet echt. Nu vroeg ik aan haar wanneer ik het ook alweer mag (want heb zo'n trek in carpaccio) en nu is het advies om het helemaal niet meer te eten. Zo zie je maar, het veranderd steeds.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 27 jan 2011 22:24

ik had pas per ongeluk een keer tiramisu gegeten... niet bij nagedacht...
Baalde echt, maar VK gaf ook aan dat het voor één keer geen kwaad kon. Ook omdat het na de 12e week was, en dan alles in het kindje aangelegd is...

één wijnsausje kan vast geen kwaad, maar om nu elke week een glaasje te drinken... Tja, ik doe het in elk geval niet ;-).

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 jan 2011 22:51

Er zijn zeker dingen die ik overdreven vind, wat allemaal niet zou mogen als je zwanger bent. Ik denk dat men hier een beetje in door schiet. Maar van roken en alcohol is toch wel bekend dat een baby in je buik daar geen enkel 'soldaatje' tegen heeft, dus dat zo'n kindje dat zo binnenkrijgt. Ik zou mijn zoon never nooit een sigaret tussen zijn tanden steken voor een hijsje of een slokje wijn geven ofzo. Dus dat wil ik ook neit met ons ongeboren kindje.
Gelukkig leef ik in een bijna rookvrije omgeving. Alleen 1 schoonzus en zwager roken, maar die roken altijd buiten, ook nooit in hun eigen huis. En 1 directe collega, maar die rookt sowieso alleen op het rokersplekje, en daar ga ik tegenwoordig maar gewoon niet meer staan beppen. Dat doen we dan wel binnen :D
Maar die plakjes leverworst en light producten die allemaal zo vreselijk slecht zijn, daar ben ik iets nuchterder in eigenlijk.

Zo, net weer even een uurtje gesprort, maar wel stuk of 3 harde buiken rijker ;) Toch maar iets rustiger gedaan. Wel handig dat je eigen lijf zo duidelijk is he :D Dat vind ik zo'n voordeel van zwanger zijn: zodra ik me echt te druk maak lichamelijk, reageert het vanzelf wel, zodat ik echt wel rustiger moet doen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 jan 2011 07:14

idd missf, ik kreeg al min of meer van uit mijn omgeving dat hert mijn eigen schuld was dat mijn kids eengroeioachterastyand hadden, ik at nl appeltaart, hier ook gewoon leverpastei gegeten, als het geen 4 blikjes zijn op een dag kom het echt geen kwaad volgens mijn gyn, bij al deze dingen gaat het vaak over TE veel, normaal kan dan echt wel

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 jan 2011 07:56

wat is er mis met appeltaart dan? :yum:

Terug naar “Archief”