Vrouwelijke ambtsdragers ja of nee?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Spons
Generaal
Generaal

Re: Vrouwelijke ambtsdragers ja of nee?

Berichtdoor Spons » 27 jan 2011 19:45

TSja voor het probleem vrouw heb ik een simpele oplossing, Op diverse plekken heb ik ringen in de vloer gemaakt, en ze heeft een ketting van 1 meter lang... als ik er ergens anders zie heeft ze een probleem !!

En die moslims... zijn zo gek nog niet ! Vrouwen horen tenslotte achter de man te lopen en geheel bedekt te zijn , stel je voor dat een andere man mijn vrouw zou begeren.....

Nee ik ben het met de mensen eens, de vrouw hoort onderdanig te zijn, te luisteren, en heeft daarom maar drie rechten, het aanrecht, het bevallingsrecht, en het huishoudings recht !

De man hoort kostwinnaar te zijn en geld in het laatje brengen, de vrouw hoort tenslotte de man te behagen en zich bezig te houden met het opvoeden van kinderen ! Emancipatie is hier verboden in huis. Laat staan in de maatschapij !

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 27 jan 2011 20:14

Spons schreef:Nee ik ben het met de mensen eens, de vrouw hoort onderdanig te zijn, te luisteren, en heeft daarom maar drie rechten, het aanrecht, het bevallingsrecht, en het huishoudings recht !

Geheel mee eens :mrgreen:
En als ze tijdens een huisbezoek merkt dat ze eigenlijk veel meer weet dan de beide heren, (gewoon omdat ze, wanneer de kinderen groot zijn, meer tijd heeft om zich in allerlei onderwerpen te verdiepen) dan.....houd ze gewoon haar kaken op elkaar. 8)
Dat is voor alle partijen wel zo plezierig.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 27 jan 2011 20:39

Is het Woord van God maatgevend voor ons leven of ons eigen meningen over het Woord van God?
Bij het laatste wordt alles wat wij als " normaal" aanvaarden ook vanuit de bijbel door ons aangepast.
Homoseksualiteit, lesbische seksualiteit, de lerende vrouw in de gemeentelijke samenkomsten enz. worden dan bespreekbaar gemaakt en door een democratische meerderheid uit het zondige circuit gehaald en zo wordt mede door allerlei moderne bijbelvertalingen het Evangelie verdraaid, het Woord vervalst en cultuurgebonden.
Jezus Christus, God, en de Geest zijn Dezelfde tot in eeuwigheid. >>>>>>>>>>Ook het Woord blijft onverminderd van kracht en een ieder, die het aanpast aan de tijd of eigen mening, verkondigt een eigen evangelie en maakt zich schuldig aan ongeloof en valse leer verkondiging.
En de consequenties van dat handelen zijn op dit forum onderhand wel bekend...

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 27 jan 2011 20:51

Is het Woord van God maatgevend voor ons leven of ons eigen meningen over het Woord van God?
Het probleem is dat we het Woord van God niet kunnen kennen zonder onze eigen mening. :)

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 27 jan 2011 20:56

Onze mening is aards en godevijandig, tenzij onze mening is her-vormd door de Geest der wedergeboorte..

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 27 jan 2011 21:07

Dus jij zegt eigenlijk dat al de christenen die het niet eens met elkaar waren (onder de kerkvaders bijvoorbeeld) zeker de helft verdoemd is?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 27 jan 2011 21:22

Cicero schreef:
Het probleem is dat we het Woord van God niet kunnen kennen zonder onze eigen mening. :)

Is dat zo ... de Here God zegt dat het Woord van God verborgen is voor de`verstandigen
en te verstaan is voor een kind.
Ik bedoel maar de Bijbel is niet zo maar een boek waar je een mening over kan geven
er zijn genoeg mensen die er niks van snappen, maar het is de Heilige Geest die het
ons doet verstaan.

Natuurlijk moeten we ook ons verstand gebruiken, maar daar zit hem juist de kneep
dan komen de menselijke gevoelens om de hoek kijken, de werken
van het vlees zijn dat. twist, partijschappen en tweedracht.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 27 jan 2011 21:27

discipel2011 schreef:Is het Woord van God maatgevend voor ons leven of ons eigen meningen over het Woord van God?
Bij het laatste wordt alles wat wij als " normaal" aanvaarden ook vanuit de bijbel door ons aangepast.
Homoseksualiteit, lesbische seksualiteit, de lerende vrouw in de gemeentelijke samenkomsten enz. worden dan bespreekbaar gemaakt en door een democratische meerderheid uit het zondige circuit gehaald en zo wordt mede door allerlei moderne bijbelvertalingen het Evangelie verdraaid, het Woord vervalst en cultuurgebonden.Jezus Christus, God, en de Geest zijn Dezelfde tot in eeuwigheid. >>>>>>>>>>Ook het Woord blijft onverminderd van kracht en een ieder, die het aanpast aan de tijd of eigen mening, verkondigt een eigen evangelie en maakt zich schuldig aan ongeloof en valse leer verkondiging.
En de consequenties van dat handelen zijn op dit forum onderhand wel bekend...

Nu doe je net alsof alles maar goedgekeurd wordt door medechristenen, en datgene wat jij nu aan roept zijn al discussie's over ! Zo te horen ben jij vastgeroest in je geloof en neem je de bijbel heel letterlijk , en gedraag jij je als een bekend persoon uit het verhaal van de barmhartige sameritaan ! Ik vindt het nogal een uitspraak dat je zegt dat het woord vervalst wordt ! Volgens mij zit je vast geroest in je geloof en durf jij veranderingen niet aan want dan zou je veilige eilandje waar je op leeft wel opeens aan de boze wereld kunnen vast komen te zitten !

Was het niet zo dat Jezus tussen de mensen leefde, en niet boven de mensen ? Wil jij me nu recht in mijn gezicht zeggen dat een vrouwelijke dominee leugens staat te verspreiden en niks van de bijbel weet, en mensen geen boodschap overbrengt en daar eigenlijk voor Jan met de korte achternaam op de preekstoel staat ?

Ooit jaren geleden was ik op vakantie in Ruurlo en toendertijd stond daar een vrouwelijke predikant, toch wel een uniek iets want zo veel vrouwelijke predikanten ken ik niet heden ten dage ! maar zij kunnen dus niet het werk van God verkondigen ? Verdraaien de boel en zijn werkslaven van de duivel ? Wat is uberhaupt de functie van de vrouw ...

[quoteToen liet God, de HEER, de mens in een diepe slaap vallen, en terwijl de mens sliep nam hij een van zijn ribben weg; hij vulde die plaats weer met vlees. 22Uit de rib die hij bij de mens had weggenomen, bouwde God, de HEER, een vrouw en hij bracht haar bij de mens. 23Toen riep de mens uit:
Eindelijk» een gelijk aan mij,mijn eigen gebeente»,
mijn eigen vlees,
een die zal heten: vrouw»,
een uit een man gebouwd.’*
][/quote]

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 27 jan 2011 21:32

schaapje schreef:
Cicero schreef:

Is dat zo ... de Here God zegt dat het Woord van God verborgen is voor de`verstandigen
Ik bedoel maar de Bijbel is niet zo maar een boek waar je een mening over kan geven
er zijn genoeg mensen die er niks van snappen, maar het is de Heilige Geest die het
ons doet verstaan.

Natuurlijk moeten we ook ons verstand gebruiken, maar daar zit hem juist de kneep
dan komen de menselijke gevoelens om de hoek kijken, de werken
van het vlees zijn dat. twist, partijschappen en tweedracht.

Maar als we niet om ons verstand heenkunnen, dan komen we ook niet los van de menselijke gevoelens. Dus heb ik gelijk.

Je eigen uitleg van Mt. 11:25 bevestigt mijn opvatting. Je hebt het duidelijk niet goed gelezen, want daar gaat het niet over het Woord van God, en ook niet over het verstand als intellect.

Bah, ik word er een beetje naar van dat veel refo's met een beroep op de Bijbel zoveel angst voor intelligentie tentoonspreiden.

Riska

Berichtdoor Riska » 27 jan 2011 21:43

Schaapje schreef:Is dat zo ... de Here God zegt dat het Woord van God verborgen is voor de`verstandigen

1 Kor. 13:
"Want onvolkomen is ons kennen
en onvolkomen ons profeteren,
Doch, als het volmaakte komt
zal het onvolkomene afgedaan hebben..."
(NBG'51)

Oftewel: enige bescheidenheid past ons allemaal en "schermen" met de Heilige Geest lijkt mij, als mens, ongepast.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 27 jan 2011 21:48

@Cicero

Als je je zelf prettig voelt om gelijk te krijgen mag het hebben voor mij hoor.

Zelf heb ik geen intelligentia nodig om het woord van God te begrijpen.
Al dat intellekt heeft ons niet veel verder gebracht zou ik zo zeggen.
Als ik uitleg nodig heb dan is het van een medegelovige die zich afhankelijk
weet van de Geest van God, en niet van zijn menselijk inzicht, daardoor
is al die ellende met afscheidingen begonnen voor een groot gedeelte althans.

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 27 jan 2011 21:49

Cicero schreef:Dus jij zegt eigenlijk dat al de christenen die het niet eens met elkaar waren (onder de kerkvaders bijvoorbeeld) zeker de helft verdoemd is?

Dat schrijf ik niet, dus het is ook suggestief en oordelend om dit te stellen en bovendien zeer beledigend---

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 27 jan 2011 21:49

Riska schreef:
Schaapje schreef:Is dat zo ... de Here God zegt dat het Woord van God verborgen is voor de`verstandigen

1 Kor. 13:
"Want onvolkomen is ons kennen
en onvolkomen ons profeteren,
Doch, als het volmaakte komt
zal het onvolkomene afgedaan hebben..."
(NBG'51)

Oftewel: enige bescheidenheid past ons allemaal en "schermen" met de Heilige Geest lijkt mij, als mens, ongepast.

Riska je hebt gelijk :(

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 27 jan 2011 21:59

1 Kor.14
34 Dat uw vrouwen in de Gemeenten zwijgen; want het is haar niet toegelaten te spreken, maar bevolen onderworpen te zijn, gelijk ook de wet zegt.
35 En zo zij iets willen leren, laat haar te huis haar eigen mannen vragen; want het staat lelijk voor de vrouwen, dat zij in de Gemeente spreken.
36 Is het Woord Gods van u uitgegaan? Of is het tot u alleen gekomen?
37 Indien iemand meent een profeet te zijn, of geestelijke, die erkenne, dat, hetgeen ik u schrijf, des Heeren geboden zijn.
38 Maar zo iemand onwetend is, die zij onwetend.

<<<<<<<<<<<romeinen 1
25 Als die de waarheid Gods veranderd hebben in de leugen, en het schepsel geëerd en gediend hebben boven den Schepper, Die te prijzen is in der eeuwigheid, amen.
26 Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature;
27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.
28 En gelijk het hun niet goed gedacht heeft God in erkentenis te houden, zo heeft God hen overgegeven in een verkeerden zin, om te doen dingen, die niet betamen;
29 Vervuld zijnde met alle ongerechtigheid, hoererij, boosheid, gierigheid, kwaadheid, vol van nijdigheid, moord, twist, bedrog, kwaadaardigheid;
30 Oorblazers, achterklappers, haters Gods, smaders, hovaardigen, laatdunkenden, vinders van kwade dingen, den ouderen ongehoorzaam;
31 Onverstandigen, verbondbrekers, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijken, onbarmhartigen;
32 Dewelken, daar zij het recht Gods weten, (namelijk, dat degenen, die zulke dingen doen, des doods waardig zijn) niet alleen dezelve doen, maar ook mede een welgevallen hebben in degenen, die ze doen.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 27 jan 2011 22:01

discipel2011 schreef:
Cicero schreef:Dus jij zegt eigenlijk dat al de christenen die het niet eens met elkaar waren (onder de kerkvaders bijvoorbeeld) zeker de helft verdoemd is?

Dat schrijf ik niet, dus het is ook suggestief en oordelend om dit te stellen en bovendien zeer beledigend---

Rustig maar, ik stel alleen maar een vraag. Juist omdat ik je serieus neem. Want jouw uitspraak over de 'hervormde mening' moet je vermoedelijk (daarom mijn vraag) uitleggen in de zin van 'als je wedergeboren bent heb je allemaal dezelfde mening'.

Als je jouw uitspraak anders leest, in de zin van 'als je door de Geest beïnvloed bent heb je nog steeds verschillende meningen', dan is je uitspraak zinledig.

Terug naar “[Religie] - Open forum”