Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

jamillah
Kolonel
Kolonel

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor jamillah » 26 jan 2011 15:50

Mortlach schreef:Op zich heb ik geen probleem met een tv op je kamer. Toen ik mijn tv kocht destijds had ik hem zelf verdiend met 3 krantenwijken per dag (meerdere uren per dag fietsen, 6 dagen per week).

Deze kinderen zagen er niet uit dat ze hem zelf verdiend hadden volgens mij. Bovendien heb je nu zelf ook last van de gevolgen van het hebben van tv, en wellicht stilzittend werk, anders was jij niet zo fanatiek aan het sporten nu. 8) Gelukkig heb jij inmiddels die volwassen wijsheid gekregen, maar ik zie deze kinderen nog niet uit zichzelf naar de sportschool gaan..

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 jan 2011 16:41

jamillah schreef:Deze kinderen zagen er niet uit dat ze hem zelf verdiend hadden volgens mij.

goed, ik was dan ook 16 toen ik mijn tv kocht, die kids hooguit 12. Maar het zou wel de ideale afslankkuur zijn, kranten (dagbladen) gaan bezorgen. (vanaf een jaartje of 15 moet dat kunnen)

Bovendien heb je nu zelf ook last van de gevolgen van het hebben van tv, en wellicht stilzittend werk, anders was jij niet zo fanatiek aan het sporten nu. 8)

Ik had vooral last van de zakken paprika chips die ik naar binnen werkte :-) Ik heb hier nog geen chips gevonden die ik lekker vind maar ga er ook speciaal niet naar op zoek.

Gelukkig heb jij inmiddels die volwassen wijsheid gekregen, maar ik zie deze kinderen nog niet uit zichzelf naar de sportschool gaan..

Ik kreeg vandaag de opmerking van een collega dat mijn schouders met de dag breder lijken te worden. Kijk, dat is dan wel weer leuk. Zelfs de eerste contouren van een wasbordje worden voorzichtig zichtbaar.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 jan 2011 09:06

Misschien een hele domme vraag. Ik las van de week dat sinaasappelsap (geen idee of ze uit een pak bedoelen of verse) net zo slecht is als cola. Of zit er verschil in verse en pak sinaasappelsap?

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 28 jan 2011 09:53

Evelien: geen idee verse sap lijkt me wel beter :-k

hier gaat t goed met afvallen ben nu al 2,3 kwijt in ruim 3 weken!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 jan 2011 10:00

Goed bezig Petra. Ga zo door. Je kunt het.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 jan 2011 10:05

Evelien schreef:Misschien een hele domme vraag. Ik las van de week dat sinaasappelsap (geen idee of ze uit een pak bedoelen of verse) net zo slecht is als cola. Of zit er verschil in verse en pak sinaasappelsap?

Ik denk dat vers sap gezonder is dan sap uit een pak en in ieder geval al veeeel gezonder dan cola. Wat ik mij kan voorstellen is dat vruchtensap ook veel suikers bevatten en dat het daarom als ongezond bestempeld wordt. Bij de WW tel je voor vers sap voor 100cc 2 punten en dat was puur om de hoeveelheid suiker. Je perst namelijk makkelijk 5 sinaasappels uit, maar je eet er over het algemeen niet 5 achter elkaar.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 jan 2011 11:10

Sinaasappelsap bevat 450 kcal per liter, ongeveer evenveel als in cola, vanwege de suiker dus. Maar het is geen van beide slecht, alleen de hoeveelheid die je drinkt. Ook hier geldt dus met mate. Je lijf heeft toch calorieën nodig om het te blijven doen en die moeten ergens vandaan komen. Een glaasje cola of sap (45 kcal) is ongeveer 2% van je dagelijkse behoefte. Maar dan moet je geen 2-literfles leegdrinken, dan gaat het wat hard.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 jan 2011 11:11

petra85 schreef:Evelien: geen idee verse sap lijkt me wel beter :-k

hier gaat t goed met afvallen ben nu al 2,3 kwijt in ruim 3 weken!

Da's best een hoop!

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 28 jan 2011 11:19

De lichamelijk oefening is tot weinig nut, maar in geloof wandelen, dan ga je ook gezond om met je lichaam als tempel van de Heilige Geest, en zo'n kuur is heilzaam voor geest en lichaam...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 jan 2011 11:24

Mortlach schreef:Sinaasappelsap bevat 450 kcal per liter, ongeveer evenveel als in cola, vanwege de suiker dus. Maar het is geen van beide slecht, alleen de hoeveelheid die je drinkt. Ook hier geldt dus met mate. Je lijf heeft toch calorieën nodig om het te blijven doen en die moeten ergens vandaan komen. Een glaasje cola of sap (45 kcal) is ongeveer 2% van je dagelijkse behoefte. Maar dan moet je geen 2-literfles leegdrinken, dan gaat het wat hard.

Natuurlijk heb je caloriën nodig, maar ik drink persoonlijk liever een glas sap dan cola. In sap zitten nog 'goede'dingen en in cola toch echt niet, dat is iets wat puur kunstmatig is geproduceerd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 jan 2011 11:50

discipel2011 schreef:De lichamelijk oefening is tot weinig nut,

Waar komen die brede schouders van mij dan toch vandaan?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 jan 2011 11:52

ajl schreef:Natuurlijk heb je caloriën nodig, maar ik drink persoonlijk liever een glas sap dan cola. In sap zitten nog 'goede'dingen en in cola toch echt niet, dat is iets wat puur kunstmatig is geproduceerd.

Sap in een pak is ook geheel kunstmatig geproduceerd hoor, niet dat dat uitmaakt want ze voegen vanalles toe of halen er dingen uit. Maar goed, voor de calorieën maakt het dus niks uit. En of iets goed of slecht voor je is, is voornamelijk afhankelijk van de hoeveelheid.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 jan 2011 13:17

Ik drink daarom ook geen sap uit een pak :wink:

Africa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Africa » 28 jan 2011 14:23

Ik drink zowieso bijna geen sap/frisdrank. Altijd thee, koffie of water.
Slechts één leven,
dat snel voorbij zal gaan;
slechts wat voor Christus is gedaan
zal blijven bestaan.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 jan 2011 14:53

ik hou soms ook erg van een glaasje cola. :oops: Maar drink wel meer verse sappen en water (daarnaast thee en koffie).

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”