Hortensia schreef:Anne 80 schreef:Wat een pijn en verdriet lees ik hier weer. Ik wil iedereen veel kracht, sterkte en uitzicht toewensen!
Ik voel me dankbaar en bevoorrecht dat ik me samen met mijn man redelijk snel kon neerleggen bij het feit dat we nooit kinderen zullen krijgen. Ons hart stond gelijk open voor een adoptiekindje. Hier wachten we dan ook vol liefde op.
Er is hier al meerdere keren over gesproken, maar probeer wat verder te kijken dan een zwangerschap! Het is fijn dat mogelijkheden als IVF er zijn, maar om tot het uiterste door te gaan? Tot je geestelijk en lichamelijk niet meer aan kan?
Nogmaals veel sterkte allemaal!

Wat verder kijken dan een zwangerschap is heel mooi en fijn als dat ook kan. En als je ervoor in aanmerking komt. Helaas is het nog altijd zo dat als er een medisch probleem is, je moeilijk of helemaal niet in aanmerking komt. En helaas geldt dat voor ons ook omdat mijn man een erfelijke ziekte heeft. Ik bedoel dit niet zielig hoor, maar wij ervaren dus aan alle kanten dat het krijgen van kinderen, biologisch of via adoptie, dat het tegenzit. Pleegzorg - wat ik ook heel mooi vind omdat er in NL zoveel kinderen een warm nest zoeken - zie ik dan ook erg tegenop, ik ben veel te bang dat we daarvoor ook afgewezen zullen worden op basis van mijn man zijn ziekte. Los van het feit dat het me ook heel heavy lijkt, pleegzorg.
Fijn voor jullie dat jullie in afwachting mogen zijn van een adoptiekindje! Hopelijk hoef je niet meer zo heel lang te wachten. Maar realiseer je dus dat dat ook niet voor iedereen is weggelegd.
Beste Hortensia,
Sorry, hier stond ik even niet bij stil!

Ik wil jullie niet beklagen, maar voor jullie is het dus nog veel moeilijker!
Wij zijn gezegend met een goede gezondheid (tot nog toe) en ons stond niets in de weg wat adoptie betreft.
Ik hoop voor jullie dat pleegzorg iets kan zijn, als jullie daar klaar voor zijn, en dat dit mogelijk is met de ziekte van je man.
Als adoptie bij ons om een of andere reden niet was doorgegaan, zouden wij ook voor pleegzorg gegaan zijn. En straks als we een adoptiekindje hebben willen we hier alsnog over gaan nadenken.
Ik wil ook niet zeggen dat iederen maar een kindje moet gaan adopteren hoor, maar bij ons "pastte" het gewoon gelijk, en kon het gelukkig ook allemaal doorgaan.
Sterkte met de weg die jullie moeten gaan, en die bij de Heere al bekend is.