@ Merisja: Ik heb ook gezegd:
Het zijn van die up en down momenten. De downs zijn ook wel echt downs, gelukkig duurt het vaak maar een week van mijn cyclus, de rest van de maand gaat het redelijk goed. En waar mijn geloof is? Dat is er soms wel en soms wat minder (lees ook even het gedicht dat ik op 18-12 postte, dan weet je hoe het met mijn geloof staa t

).Ik heb veel momenten dat ik vol vertrouwen ben (en dat heb ik ook wel eens geschreven), maar zoals ik zei het zijn bepaalde momenten in mijn leven. Vanaf de zijlijn is het toch iets makkelijker praten en ik denk niet dat je helemaal begrijpt wat ik voel. En niet mijn hele leven is doordrenkt van verdriet hoor, ik heb al eens vaker gezegd dat ik juist een heel positief ingesteld mens ben die altijd maar doorgaat!! Alleen hier (en bij mijn man en een paar vriendinnen) kan ik me uiten zoals ik me voel. Dat betekent echter nog niet dat ik als een dood vogeltje in de hoek zit te huilen? En dat het leven niet alleen maar uit kinderen bestaat realiseer ik me heel erg goed. Ik wil ook zeker niet doen overkomen alsof ik daar alleen maar mee bezig ben, ik zeg toch ook dat het momenten zijn? En ja, die ene week van de maand, voor mijn cyclus weer begint, is het door de hormonen het ergst. De rest van de maand ben ik enorm actief in werk, kerk, familie, kennissen, sport en ga zo maar door. Je moet mijn postings ook niet uit z'n verband trekken, maar zie het als een uiting van wat ik voel op dat moment. Kennelijk komt het over alsof ik niks meer leuk vind in het leven. Zo is het gelukkig niet! Bedankt verder voor je meeleven.
@ajl: hoe bedoel je dat Merisja het zachter omschrijft.....? Wat had jij dan willen zeggen? Voor de rest, zie wat ik hierboven heb geschreven.
@Evelien: je beschrijft het heel mooi, daar kan ik me helemaal in vinden.
@Tuinfluiter: dank je voor je lieve woorden!!
Het is niet onaardig bedoeld, maar over het algemeen begrijpen degenen die hetzelfde meemaken toch stukken beter hoe het werkelijk is. Dat is ook logisch natuurlijk. En ik sta open voor opbouwende opmerkingen hoor, laat ik dat duidelijk zeggen, maar het is toch echt gemakkelijker praten of oordelen als je aan de zijlijn toekijkt en zelf (inmiddels) wel kindjes hebt.