Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Sophie77 » 24 jan 2011 08:22

Beterschap met de zieken, PPM2 en ajl! Hoop dat het inmiddels al wat beter gaat ...

Wat naar dat je dochter nog niet erg opknapt, Annet! Waar hebben ze haar bloed allemaal op onderzocht? Sterkte ermee i.i.g.!

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 24 jan 2011 09:50

@Annet,
Rijtjes woorden onthouden, kan je misschien zelf ook oefenen? Ik ga op reis en ik neem mee...Gelijk ook goed voor je eigen geheugentraining. Bij ons zijn de kinderen er heel fanatiek in. Ik moet erg m'n best doen om het langer vol te houden.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 25 jan 2011 13:54

Hier heeft de lady sinds een paar dagen geen speen meer.
Ze gebruikte hem alleen om in te slapen maar ze is 2 geweest en dan wordt het erg
slecht voor de kaak, spraak enz.. ze vindt het verschrikkelijk!!! (en ik dus ook...)
Time flies when you have none!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 25 jan 2011 13:58

Ah, lastig hoor... duurt lang voordat ze nu in slaap valt?

Wij hadden het met 9 maanden afgeleerd. Paar dagen lastig gaan slapen, en daarna was het over.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 jan 2011 14:08

Mijn kinderen bliefden de speen niet, hadden in no time hun duim gevonden. En dat is niet makkelijk af te leren. Ik vermoed dat het pas afgeleerd gaat worden als ze een beugel moeten ( en zo te zien zit dat er al wel in) 8)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 jan 2011 14:18

Hier ook een met duim. Ideaal vind ik het. En het handige is wel dat als hij een keer stiekem zijn doekje (kroel) mee naar beneden neemt, hij beneden ook duimt, maar als hij geen 'doesje' zoals hij het noemt, heeft, duimt hij niet. In bed wel altijd, want daar gebruikt hij zijn dekbed als doesje. Maar beugels hoeven niet perse van duimen te komen, alleen als je met je duim echt je tanden naar voren duwt. En een beugel heeft tegenwoordig elke tienjarige volgens mij, ook degenen die niet duimden of een speen hadden, dus dat zou voor mij geen reden zijn om het hem af te leren. Hij is er zo gelukkig mee :D
Maar wij hebben wel het geluk dat hij het dus echt alleen in bed doet, en anders nooit.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 25 jan 2011 14:25

Grappig hier heeft ons meisje ook haar duim, en ze duimt ook alleen als ze "poefje" (d'r knuffeltje) vast heeft. Vorige week moest ze plotseling snel naar het z.h. (poefje vergeten) en ze heeft de hele avond en nacht niet geduimd in het zh. Maar dan is ze wel onrustiger.... Dus op zijn tijd gewoon lekker haar poefje en duimpje.
En inderdaad onze andere 3 dochters hebben maar 6 maanden geduimd of "gefopt", maar de oudste 2 moeten ook al zowiezo een beugel. Dus daar hoef je idd niet meer bang voor te zijn.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 25 jan 2011 14:47

De oudste en de tweeling vielen alle drie niet in slaap zonder speen. De oudste kon zonder toen hij ruim 2 was; z'n speen was toen kapot gebeten en we hebben 'm toen samen weggegooid. Dat accepteerde hij redelijk goed gelukkig. Bij de tweeling ging het eigenlijk nog veel gemakkelijker; zij waren altijd hongerig en huilden best veel. Toen ik met zes maanden overstapte van bv naar fv, werden het opeens tevreden kindertjes en hadden ze geen fop meer nodig! Achteraf kregen ze dus misschien niet helemaal voldoende voeding, hoewel ze wel erg goed groeiden.
De andere drie kinderen huilden eigenlijk nooit en aan hen heb ik dus nooit een speen aangeboden. Geen van de zes pakt(e) de duim, dus dat hoeven we ook niet af te leren. Maar idd, het zegt niet alles over beugels; ook hier zitten die eraan te komen :? .

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 jan 2011 15:02

Mijn kinderen duimen te pas en te onpas, als ze moe zijn, televisie kijken, vervelen, of gewoon voor het lekker. Hun favoriete knuffels mogen daarom overdag ook niet naar benenden, anders is het eind echt zoek en liggen ze continue languit te kroelen en te duimen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 25 jan 2011 15:31

Ik heb zelf nooit geduimd, had een fopspeen en toen die door en door versleten was en ik een nieuwe kreeg weigerde ik die (te schoon natuurlijk :mrgreen:) en was het over, toch had ik een (plakkertjes)beugel nodig, maar niet voor vooruitstaande tanden. Ach ja, je weet 't toch nooit of ze zo'n ding nodig hebben. En eerlijk gezegd was die beugel geen traumatische ervaring hoor, behalve hooguit het 'aandraaien' elke maand, dat was minder prettig natuurlijk...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 25 jan 2011 20:03

Ik was anti-speen, wilde hem alleen geven als mw ging duimen. Maar dat gebeurde niet, dus ook geen speen. Tot ik met vier maanden haar minimaal-kwartier-lange-inslaap-huil zat was. Toch speen gegeven, en toen hoefde ze opeens nog maar vijf minuutjes in slaap te huilen. Heerlijk. Ze krijgt hem van begin af aan alleen met slapen en absoluut niet met spelen.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 jan 2011 20:37

M heeft een speen gehad vanaf z'n geboorte. Dus toen hij bij ons kwam, zat de speen er al in ;) Toen hij zo'n 10 mnd was werd ik er zoooo kriegel van dat ik er 3 keer per nacht uitmoest om die speen er weer in te duwen (meneer deed dat nl zelf niet) dat we hem weg hebben gehaald en na 1 nacht was hij er al gewend. Nu slaapt hij alleen met een dekentje.
Wij schrokken ons vanochtend rot toen er opeens een jongetje in onze slaapkamer in kwam rennen en hard 'kiekeboe' riep. Hij kan nu dus ook over traphekjes klimmen :mrgreen: Ach ja, als je bijna 3 bent dan doe je dat soort dingen.
Wij hopen donderdag te gaan verhuizen en daarna hebben we een tijdje geen internet meer. Dus ik kom me even voor 7-10 dagen (misschien wel meer) afmelden :)

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 25 jan 2011 21:13

Heel veel succes met verhuizen en alles wat erbij komt kijken, LauraC!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 jan 2011 21:18

jammer dat we je moeten missen. Heel erg veel succes met de verhuizing en tot snel :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 jan 2011 21:22

MissF schreef:jammer dat we je moeten missen. Heel erg veel succes met de verhuizing en tot snel :D

Terug naar “Archief”