Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor Schipje » 25 jan 2011 14:15

ajl schreef:Ik sliep ook altijd met een voedingskussen. Bij H al vanaf 26 weken en bij C vanaf 34...echt prima

Schrijf jij zulke dingen op ajl of heb jij gewoon zo'n goed geheugen? :wink:

Ik sliep inderdaad ook met voedingskussen. Zonder kon ik op het laatst niet meer slapen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 jan 2011 14:16

Heb je een voedingskussen ook echt nodig met een baby? Ik ken eigenlijk niemand die er een heeft en heb ook geen idee of ik zo een ding aan ''moet'' schaffen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 jan 2011 14:30

Schipje schreef:
ajl schreef:Ik sliep ook altijd met een voedingskussen. Bij H al vanaf 26 weken en bij C vanaf 34...echt prima

Schrijf jij zulke dingen op ajl of heb jij gewoon zo'n goed geheugen? :wink:

Ik sliep inderdaad ook met voedingskussen. Zonder kon ik op het laatst niet meer slapen.

Ik had een ijzeren geheugen, maar dat is wel aangetast door 2 zwangerschappen. Volgens mn man ben ik echt dommer geworden :lol: , maar dat zijn dingen die ik nog wel onthouden heb.

Een voedingskussen heb je niet echt nodig. Ik moet zeggen dat ik het meer gebruikt heb in mn zwangerschap dan erna

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 25 jan 2011 14:49

Ik gebruikte het wel veel voor de kinderen. Niet om te voeden, maar ik had em altijd in de box liggen. Als ze heel klein waren hadden ze zo een lekker besloten plekje, als ze groter waren maar nog niet helemaal stevig konden zitten gaf dat kussen ook lekker steun. Vind het zelf prettiger werken dan een wipstoeltje, die hebben we hier maar heel weinig gebruikt.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 25 jan 2011 14:58

Bij de eerste twee had ik nog nooit van een voedingskussen gehoord :wink: ... Bij onze tweeling kwam een vriendin (met zelf ook een tweeling) ermee aan. 'k Moet zeggen dat het erg handig was als ik de jongens tegelijk voedde. Toen dat na de eerste 2, 3 maanden minder werd, gebruikte ik het kussen niet meer. Zelf sliep ik tijdens m'n zwangerschappen altijd met een normaal kussentje tussen m'n benen; zo'n groot kussen in bed lijkt me niks eigenlijk.

Wij hadden alleen bij de laatste twee kids een wipstoeltje, maar dat hebben we juist erg veel gebruikt! De box komt hier pas tevoorschijn als het kind ruim 2 maanden is. Vóór die tijd zijn ze nog maar kleine poosjes uit bed en dan zat ik altijd met ze op schoot of als ik ergens mee bezig was, zette ik ze bij me neer in 't wipstoeltje. Dat vond ik altijd erg gezellig! Soms legde ik ze ook op een speelkleed, maar dat was voornamelijk als ik boven aan het werk was en 'k geen zin had om het stoeltje de trap op te slepen.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 25 jan 2011 16:35

Voedingskussen heb ik niet. Lijkt me ook een beetje te groot voor in bed.

Pff.. wat een vermoeidheid de laatste tijd.
Ben normaliter al snel moe, maar nu met de zwangerschap helemaal. Gaap.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 jan 2011 16:45

liefie schreef:Heb je een voedingskussen ook echt nodig met een baby? Ik ken eigenlijk niemand die er een heeft en heb ook geen idee of ik zo een ding aan ''moet'' schaffen.
ik heb er nooit een gehad en ook nooit een gemist.. dus echt nodig, nee.. maar sommigen vinden het wel erg handig..

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 25 jan 2011 17:01

ik vermoed niet dat je hem zult missen liefje.
ik heb er wel een maar kon ze nooit lekker in zo'n ding zetten. Vond het wel handig om mee te slapen, maar wel een groot gevaarte hoor! Kussentjes zijn wat de grootte betreft handiger, maar zo'n groot ding blijft beter in bed liggen :wink:

heb hem nu nog niet gebruikt, misschien dat het nog komt als ik wat verder ben....

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 25 jan 2011 17:55

Ik heb er wel één, maar gebruik hem eigenlijk niet. In bed vind ik hem veel te groot. Ik zie wel of ik hem verder ga gebruiken.
Hier verder nog geen baby in zicht :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 jan 2011 19:28

jammer Em. afwachten dan maar weer :D

Voedingskussen vond mijn vriendin heel fijn. Ik maak er misschien zelf wel eentje, idd ook voor het kindje in de box. In een wipstoeltje vind ik nog niet zo prettig voor zo'n kleintje, als ze net geboren zijn. Ik legde Jurian al zo snel mogelijk in de box. En zeker met dit kindje, want dan loopt Jurian ook nog eens rond. jurian legde ik ook wel eens op het vloerkleed, maar nu ben ik te bang dat Jurian dan op het kindje stapt in zijn enthousiasme ofzo :D

Het slapen is hier ook opeens niet meer fijn. Ik droom continu (dat doe je altijd, maar nu herinner ik me het steeds en word er wakker van). Wel 4 keer op een nacht wakker. Dan slaap ik wel snel weer in, maar word toch moe wakker. ook lig ik niet lekker meer. Liefst op mijn buik, maar dat ligt ook niet super meer nu. Op mijn rug droom ik sowieso enger (dat heb ik ook als ik niet zwanger ben). Maargoed, dan zeg ik gewoon een bijbelkring af, en ga lekker thuis zitten internetten en vroeg naar bed, dan hou ik het best vol :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 25 jan 2011 19:51

Liefie, zo'n voedingskussen vind ik vooral in de zwangerschap erg handig met slapen en de eerste dagen/weken met oefenen met borstvoeding. Wat wel handig is: je kan er een lekker bedje van maken door hem dubbel te leggen en een aankleedkussenhoes omheen te doen.

Het is niet zo dat je dat aan 'moet' schaffen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 25 jan 2011 20:28

Je leest volgens mij sowieso overal dat een voedingskussen geen must is...
Ik weet nog niet of ik er één aan ga schaffen, op dit moment voldoet een gewoon kussen ook nog ;-)

@Em. Jammer dat het nog zo rustig is! De uitgerekende datum is nu wel heel erg in zicht ;-) Hopen dat jullie kleintje niet lang meer op zich laat wachten... langer dan twee weken gaat het waarschijnlijk niet meer duren...

@Aikongirl, Vervelend van je moeheid, hopen dat het nog wat minder wordt...

Hier gaat het eigenlijk best oké! Moeheid is een stuk minder dan eerst, dromen valt ook mee, 's nachts plassen ook, alleen die rugpijn... Maar ja, ook daar wen je aan.. :-oo

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 25 jan 2011 20:59

kan iemand me vertellen wanneer je voor geboortekaartjes 'moet' kijken?

Ik zou het heel leuk vinden om het geboortekaartje te sturen dat ook gestuurd werd bij zijn geboorte en bij die van mij (ja, we hadden dezelfde, alleen de een met een roze en de ander met een blauw strikje :mrgreen: ) deze kaartjes zijn er nog steeds... maar ik weet niet of dat bespreekbaar is, haha! :-oo

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 25 jan 2011 21:08

@Jannoek: Wij hebben alleen de laatste keer van tevoren kaartjes besteld; ik geloof dat ik toen een week of 36 zwanger was. Als je ze uit moet zoeken, zou ik de boeken iets eerder ophalen. Bij de anderen wachtten we tot het kind/de kinderen er was/waren en bestelden ze toen. Bij alle kids hadden we hetzelfde kaartje: gebroken wit/crème met een strikje op de voorkant en in een ovaal eronder de naam.

'k Denk dat ik weet welke kaartjes jij en je man als geboortekaartje hadden. Echt leuk, allebei dezelfde! 'k Zou die traditie voortzetten idd :mrgreen: !

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 25 jan 2011 21:09

Sterkte hoor Em., met de allerlaatste loodjes :wink: !

Terug naar “Archief”