Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
JeeWee schreef:Helpt de Bijbel ons dan wel om een goed beeld van God te vormen?
Vaak denk ik van niet want kennelijk heeft iedereen toch weer een ander beeld.
Waarom denken zovelen nu aan een persson en dan bij voorkeur aan een oude man met een baard?
discipel2011 schreef:Toon ons de Vader, vroeg Filippus en het is ons genoeg...
Wie Mij(Jezus) gezien heeft, heeft de Vader gezien....
Wie God is, is ge-openbaard in Jezus Christus.
Hij is het uitgedrukte Beeld van God, als Vader, Schepper, als Verlosser en als het Lam geslacht voor ons mensen, opdat wij Hem zullen kennen, God de Vader, God de Zoon en God, De Heilige Geest. God is Geest, maar zichtbaar geworden in Jezus Christus.
discipel2011 schreef:Toon ons de Vader, vroeg Filippus en het is ons genoeg...
Hij is het uitgedrukte Beeld van God, als Vader, Schepper, als Verlosser en als het Lam geslacht voor ons mensen, opdat wij Hem zullen kennen, God de Vader, God de Zoon en God, De Heilige Geest. God is Geest, maar zichtbaar geworden in Jezus Christus.
schaapje schreef:discipel2011 schreef:Toon ons de Vader, vroeg Filippus en het is ons genoeg...
Bedoel je met veel omhaal van woorden te zeggen, dat jouw beeld of voorstelling
van God de Here Jezus is.?
JeeWee vroeg n.l. een persoonlijke vraag als je aan het bidden bent hoe je je God
dan voorstelt in je gedachten.
Wat je uit de Bijbel citeerd weten we natuurlijk ook wel, maar soms is dat moeilijk
met je verstand te doorgronden.
schaapje schreef:discipel2011 schreef:Toon ons de Vader, vroeg Filippus en het is ons genoeg...
Bedoel je met veel omhaal van woorden te zeggen, dat jouw beeld of voorstelling
van God de Here Jezus is.?
JeeWee vroeg n.l. een persoonlijke vraag als je aan het bidden bent hoe je je God
dan voorstelt in je gedachten.
Wat je uit de Bijbel citeerd weten we natuurlijk ook wel, maar soms is dat moeilijk
met je verstand te doorgronden.
schaapje schreef:Dat is nu juist wat we bedoelen God is niet de doorgronden met het verstand
en door de Heilige Geest zien dat het Woord God is en het Woord is Jezus.
Maar als ik het goed begrijp wil je niet iets persoonlijk delen .... ook goed.
groet
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten