Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor parkiet » 21 jan 2011 23:56

liefie, zwitsal gebruiken we hier niet. Heb wel wat gekregen in een kraammand ofzo. Maar hier een droge huid/ exceem, en de gewone zwitsal is niet bepaald hypo-allergeen (t ruikt niet zomaar zo lekker). Ben begonnen met wat spul van kruidvat (zeepvrije wasgel en shampoo en ook babyolie geloof ik), en al vrij vlot overgestapt op badolie (eerst balneum, nu eucerin)
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 22 jan 2011 01:23

http://watkostenluiers.nl/ kun je je aanmelden voor nieuwsbrief om te kijken waar het het goedkoopst is.
ksla vaak huggies in, bv 2 halen 1 betalen, neem dan gelijk voorraad voor maanden mee

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 jan 2011 10:00

democare is zooo fijn voor baby's, niet duur, en ruikt zooohooo lekker!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 jan 2011 10:34

@Jannoek een harde buik kan heel goed hoor. Kan je al heel vroeg krijgen sommige hebben het al met 13 weken of zo (collega van mij) Ik had de eerste harde buik met 16 weken echt heel apart toen niet meer gehad. Afgelopen week wel een aantal keren als ik een hoestbui heb.

Zwitsal baby olie heb ik hier ook staan gebruikte ik zelf wel eens voor mijn benen. :lol:

Reageer strak verder ga eerst even douchen (net gewerkt)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 jan 2011 12:53

@Jannoek, bij Jurian kan ik me niet herinneren ooit een harde buik te hebben gehad, en ik vond weeen ook totaal niet op een harde buik lijken, de pijn zat veel lager. maar nu had ik het pas ook, en ik denk dat het ook een harde buik geweest is. Was na een hele drukke dag, keihard was mijn buik, een naar gevoel. Volgens mij is het wel een gevolg van te druk zijn, en als het te vaak komt moet je wel even aan je vk zeggen, dan moet je misschien wat rustiger aan doen.

Wij hebben net de commode gekocht. Ik kon maar niks naar mijn zin vinden op marktplaats, en in de babywinkel vond ik het veel te duur. Nu zijn we even bij de kringloop van onze kerk geweest, daar stond ook niks naar mijn zin, maar toen bleken ze nog een enorme voorraadschuur te hebben, dus die man ons meegenomen, en daar stond een hele gave kast, precies mooie hoogte, met 2 kastdeurtjes en links een stuk of 5 kleine laatjes boven elkaar. Grenen, dus niet echt mooi, maar in het wit of taupe zal ie vast heel gaaf staan. Voor een prikkie gekocht, en ook nog eens voor een goed doel. Van de week haalt mijn man hem even op, dan kan ik gaan verven. Daar moet ik nog even zin voor vinden ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 22 jan 2011 14:20

@ MissF Leuk dat je geslaagd ben voor je commode, dat zijn leuke koopjes!

Harde buiken, tja die heb ik vrij veel gehad, denk sinds week 24 oid, misschien wel eerder. Het voelt idd aan alsof je een voetbal in je buik hebt, niet pijnlijk, maar heel vervelend. Ik word er vaak wat benauwd van. Bij mij kwam het ook wel door stress en me te druk maken. Het helpt om even lekker te gaan liggen, dan zakt het weer af.
Nu heb ik ze ook vrij vaak, er hoeft niet veel te gebeuren (gekke beweging van de baby of van mij, te ver lopen, of gewoon zomaar), maar goed, khoop dat het een beetje meehelpt als voorwerk voor de bevalling :)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 22 jan 2011 17:21

MissF, ik vond weeen ook niet op harde buiken lijken. Denk je eraan dat je bepaalde stoffen in verf niet mag inademen als je zwanger bent? Voor't geval je dat niet wist. Ik hoorde dat pas, wist het niet maar kan me er wel wat bij voorstellen, chemische troep.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 jan 2011 17:30

Volgens mij mag je wel schilderen maar alleen als het een goed geventileerde ruimte is? Maar je hebt tegenwoordig ook hele goede verf die op waterbasis is maar waar je ook buiten mee kunt verven (wijzenol) echt super verf maar wel wat duurder.

Mijn energie is niet zoals het altijd is vond het maar vaag maar ja mijn man zei ook er groeit een kindje in je buik! Is niet niks (maar soms vergeet dat je dat even en wil je alles doen wat je daarvoor ook deed)
Vanmorgen gewerkt en zo over een half uurtje ga ik weer op pad begin wat vroeger moet morgen ochtend om 07.15 weer op kantoor zijn :shock:

@Jannoek volgens mij maakt je kindje iets van 200 bewegingen per dag tijdens de 20 weken echo zagen we ons kindje aantal keren koppeltje duiken en toen voelde ik wat ik geregeld voel een druk op mijn buik blijkt dus daardoor te komen.
Afgelopen week heeft mijn man amper de kleine gevoeld als hij zijn hand op mijn buik legt is het ineens stil haalt hij zijn hand weg begint het weer :lol:
Hij houdt zijn vader nu al voor de gek :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 jan 2011 22:20

verf schijnt tegenwoordig helemaal niet meer zo slecht te zijn als vroeger, de regelingen voor schilders zijn zo slecht niet meer. De vader van mijn vriendin is schilder, en die vertelde dat het al lang niet meer zo slecht is als vroeger, dat je niet perse alles op waterbasis hoeft te doen (doen we sowieso never nooit meer, hadden we in ons oude huis op alles, en was echt niks, al was het dure verf, omdat je dan alle lagen die er al op zitten die op terpentine basis waren weg moet schuren, wat een gedoe).
En sowieso de ruimte goed ventileren, maar dat is beter voor iedereen die schildert.

Leuk he, je kindje zo voelen :D
Hier voel ik het nu ook steeds vaker, en het reageert echt op mijn hand. Dat 'ernaartoe' zwemmen ken ik totaal niet van Jurian, die was altijd zo tegendraads, maar dit kindje doet het echt. Gister had mijn man zijn hand op mijn buik en voelde ik het zo duidelijk, maar hij helaas toch echt niet, terwijl ik toch echt dat dat hij het wel moest voelen. Nog even wachten dus voor hem :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 jan 2011 16:33

Zo, 'k moest even bij lezen ;-) Dan zal het idd wel een harde buik zijn geweest!
Ik merk ook dat m'n energie peil echt al lager wordt, maar ja... gisteren wezen shoppen in Amsterdam, maar na 6 winkels was ik de rest van de dag tot niks meer in staat. Maar dat waren dan ook wel grote winkels :mrgreen: )
Wel echt enorm leuk geslaagd qua baby kleertjes, dus het was de moeite waard :lol:

Kindje reageert trouwens niet echt op mijn hand, maar des te meer op die van m'n man (heeft veel warmere handen, denk dat het daar aan ligt?)
Van de week werd er een paar keer echt ontzettend hard getrapt, zo hard zelfs dat m'n man er van schrok :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 jan 2011 16:50

@Jannoek leuk dat baby shoppen! Geen bekende tegen gekomen :wink:

Wij gaan 18 februari naar de huishoudbeurs/9maandenbeurs met mijn ouders,zusje,schoonzus en tante ben benieuwd hoe gaar ik ben na een dag lang sjouwen en lopen.
Maar goed zal allemaal wel goed komen.

@Jannoek die harde trappen ken ik gisteren avond na mijn avonddienst kon ik er gewoon niet van slapen zo tekeer hij ging in mijn buik zag mijn buik gewoon bewegen :lol:
Wel minder als je wilt slapen omdat je 's ochtends weer moet werken.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 jan 2011 17:05

'k hoor van verschillende mensen dat de 9maandenbeurs erg tegen valt, dus wij gaan maar niet.
Wilden eerst op een avond gaan, maar 't zal wel enorm druk zijn. Hebben ook niet zoveel nodig meer, dus dat scheelt ook ;-)

Nee, geen bekenden tegen gekomen. Alleen de vriendin waarmee ik was. :mrgreen: Maar zij weet het geslacht (en zelfs de naam, omdat ze die goed raadde... :-oo ).

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 jan 2011 17:10

Dan is het niet zo erg :wink: En mijn beste vriendin zei ook precies de naam die wij uitgekozen hebben voor een jongen :shock: Maar gelukkig drong het niet echt tot me door en reageerde ik niet raar weet niet of ze het door heeft :lol:

Wij gaan ook voor de huishoudbeurs doen we elk jaar maar dit jaar gaan we eerst even een rondje doen over de 9 maandenbeurs hoor er leuke verhalen over. Ga er denk ik ook niks kopen want dan moet je er allemaal mee slepen :D

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 jan 2011 17:55

Haha... bij ons was het zo overduidelijk dat het goed was dat ontkennen geen zin meer had. En op zich vind ik het ook niet erg dat één stel vrienden het weet. Kunnen we bij hen er lekker over praten :mrgreen:
Hoop wel dat ik verder de naam voorlopig niet hoor, want denk dat ik dan toch wel even schrik!

Respect hoor dat je de hele huishoudbeurs én 9maandenbeurs af gaat lopen. Ik ben één keer bij de HHbeurs geweest, een avondje, en ik werd na een uur gillend gek van alle graaiende mensen, en de drukte..

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 24 jan 2011 13:21

liefie schreef:Wij gaan ook voor de huishoudbeurs doen we elk jaar maar dit jaar gaan we eerst even een rondje doen over de 9 maandenbeurs hoor er leuke verhalen over. Ga er denk ik ook niks kopen want dan moet je er allemaal mee slepen :D

Ik heb toen een leuke goedkope boodschappenwagentje gekocht (dat wat je achter je aansleept) knalrose met allemaal bloemen, ideaal voor zulke dagen! Net een omakar maar wat kan jou het schelen, van sjouwen word je ook niet gelukkig!

Ik was toen met nog twee anderen en twee kinderen en het was dus ook heel handig voor jassen en drinken en alle folders die je krijgt.

Terug naar “Archief”