Moderator: Moderafo's
hazelaar schreef:Maar ja, te weinig roeping, dus afgewezen.
Spons schreef:Zo wie zo , is de menselijke emotie bij een preek, de intonatie van woorden, het gevoel en de gezichtsuitdrukking die er bij een preek komen ook bepalend ! Net als een organist die zijn riedeletjes, en variatie's er in aan brengt... Je gaat toch ook geen band afspelen van een psalm of gezang.....
Nu kan men niet veel anders als er geen dominee is maar om nu te zeggen dat het moraal verhogend is .... Zit er trouwens bij de GG een max aantal jaar aan dat iemand kan blijven of is dat zolang de dominee dat nodig acht ?
schelpje3 schreef:Spons schreef:Zo wie zo , is de menselijke emotie bij een preek, de intonatie van woorden, het gevoel en de gezichtsuitdrukking die er bij een preek komen ook bepalend ! Net als een organist die zijn riedeletjes, en variatie's er in aan brengt... Je gaat toch ook geen band afspelen van een psalm of gezang.....
Nu kan men niet veel anders als er geen dominee is maar om nu te zeggen dat het moraal verhogend is .... Zit er trouwens bij de GG een max aantal jaar aan dat iemand kan blijven of is dat zolang de dominee dat nodig acht ?
Ik zou denken van niet. Soms staan dominees heel lang op dezelfde plek. Weet iemand de "recordhouder"?
Maar als een predikant gewild is, krijgt hij vanzelf na een paar jaar een beroep en op 1 daarvan gaat hij dan vast wel JA zeggen
schelpje3 schreef:Spons schreef:Zo wie zo , is de menselijke emotie bij een preek, de intonatie van woorden, het gevoel en de gezichtsuitdrukking die er bij een preek komen ook bepalend ! Net als een organist die zijn riedeletjes, en variatie's er in aan brengt... Je gaat toch ook geen band afspelen van een psalm of gezang.....
Ik zou denken van niet. Soms staan dominees heel lang op dezelfde plek. Weet iemand de "recordhouder"?
Maar als een predikant gewild is, krijgt hij vanzelf na een paar jaar een beroep en op 1 daarvan gaat hij dan vast wel JA zeggen
Ik hoorde pas van een ds die een beroep had aangenomen maar er 'geen zin' in had. Dan zie ik er wel Gods leiding in dat hij daar heen moet. Dan zit er niets menselijks bij.
mw schreef:Wat wil je nou eigelijk duidelijk maken Spons? Dat ze het bij de Gergem zo enorm fout doen? Je weet waar de beste stuurlui staan...
Je gaat toch ook geen band afspelen van een psalm of gezang.....
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten