Schipje: het klinkt badinerend dat een opvoeding wettisch is als er bepaalde regels zijn. Natuurlijk staan veel regels niet letterlijk in de Bijbel, ik zou bijna zeggen: duhK3 kwam toen ook nog niet voor !
Het gaat er mij om dat je iemand moet respecteren in zijn/haar regels, ook al vindt jij dat maar nonsens. In de Bijbelse tijd hadden ze nog geen fietsen, dus dat slaat ook nergens op.
Het fietsen op zondag kwam hiervandaan, nl dat de zonde een hellend vlak is, het is eerst fietsen naar de kerk, dan wordt het hier en daarheen en vervolgens een hele zondag voor de lol gaan fietsen in het bos. DAAR komt dat vandaan.
Wij hebben ook tv, maar weet dat veel forummers hem niet hebben, geen denken aan dat ik hen daarover aanspreek ! Sommige zaken kunnen heel teer liggen ! Ik zie niet zo heel veel bezwaar in sprookjes, (een naam, weet ff niet meer wie, dus heb hem weggehaald) wel, prima ! Ik kan het me nog voorstellen ook. Maar daarmee vind ik hem nog niet wettisch.
Raar dus je stelt dat fietsen naar de kerk niet mag.. vandaar dat ze lopen maar vervolgens zie je wel refocontainers voorbij komen die met militaire precisie gedropt worden voor de kerk of in de nabij gelegen wijk bij de kerk....
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Dus op zondag moet je vooral binnen blijven , wat je nu dus bij veel refogezinnen ziet.. een tuin is zelfs taboe ! kan je niet genieten van Gods schepping in de natuur en stil staan bij zijn wonderen als je er door fietst of wandelt.. (wordt wat lastig als je in een stad woont ...) ??
nee veel forummers hebben geen TV , prima hun keuze, (persoonlijk is een tv een instrument met goede en slechte programma's , waar een knop op zit ) maar vervolgens hebben ze wel internet met vele male meer een boze verleiding ...