Dochter wil K3 luisteren

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Spons
Generaal
Generaal

Re: Dochter wil K3 luisteren

Berichtdoor Spons » 19 jan 2011 18:46

heel stuk quote , zie hierboven

Schipje: het klinkt badinerend dat een opvoeding wettisch is als er bepaalde regels zijn. Natuurlijk staan veel regels niet letterlijk in de Bijbel, ik zou bijna zeggen: duh :wink: K3 kwam toen ook nog niet voor !
Het gaat er mij om dat je iemand moet respecteren in zijn/haar regels, ook al vindt jij dat maar nonsens. In de Bijbelse tijd hadden ze nog geen fietsen, dus dat slaat ook nergens op.
Het fietsen op zondag kwam hiervandaan, nl dat de zonde een hellend vlak is, het is eerst fietsen naar de kerk, dan wordt het hier en daarheen en vervolgens een hele zondag voor de lol gaan fietsen in het bos. DAAR komt dat vandaan.
Wij hebben ook tv, maar weet dat veel forummers hem niet hebben, geen denken aan dat ik hen daarover aanspreek ! Sommige zaken kunnen heel teer liggen ! Ik zie niet zo heel veel bezwaar in sprookjes, (een naam, weet ff niet meer wie, dus heb hem weggehaald :D ) wel, prima ! Ik kan het me nog voorstellen ook. Maar daarmee vind ik hem nog niet wettisch.

Raar dus je stelt dat fietsen naar de kerk niet mag.. vandaar dat ze lopen maar vervolgens zie je wel refocontainers voorbij komen die met militaire precisie gedropt worden voor de kerk of in de nabij gelegen wijk bij de kerk.... ](*,)

Dus op zondag moet je vooral binnen blijven , wat je nu dus bij veel refogezinnen ziet.. een tuin is zelfs taboe ! kan je niet genieten van Gods schepping in de natuur en stil staan bij zijn wonderen als je er door fietst of wandelt.. (wordt wat lastig als je in een stad woont ...) ??

nee veel forummers hebben geen TV , prima hun keuze, (persoonlijk is een tv een instrument met goede en slechte programma's , waar een knop op zit ) maar vervolgens hebben ze wel internet met vele male meer een boze verleiding ...

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 19 jan 2011 18:52

Niet wat een mens tot zich neemt verontreinigt hem of haar, maar wat vanuit de mens komt, dat verontreinigt hem.
Vanuit het hart van ons mensen komt:
Christus spreekt in:
Mattheüs 15:19
Want uit het hart komen voort boze bedenkingen, doodslagen, overspelen, hoererijen, dieverijen, valse getuigenissen, lasteringen.

Mattheüs 12:35
De goede mens brengt goede dingen voort uit den goede schat des harten, en de boze mens brengt boze dingen voort uit den boze schat.

De goede mens is de mens, die vanuit de hemel is herboren en dan brengt zo'n mens goede vrucht(en) voort van de Heilige Geest, Die werkt in een nieuwe schepping!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 19 jan 2011 20:20

Spons schreef:heel stuk quote , zie hierboven

Schipje: het klinkt badinerend dat een opvoeding wettisch is als er bepaalde regels zijn. Natuurlijk staan veel regels niet letterlijk in de Bijbel, ik zou bijna zeggen: duh :wink: K3 kwam toen ook nog niet voor !
Het gaat er mij om dat je iemand moet respecteren in zijn/haar regels, ook al vindt jij dat maar nonsens. In de Bijbelse tijd hadden ze nog geen fietsen, dus dat slaat ook nergens op.
Het fietsen op zondag kwam hiervandaan, nl dat de zonde een hellend vlak is, het is eerst fietsen naar de kerk, dan wordt het hier en daarheen en vervolgens een hele zondag voor de lol gaan fietsen in het bos. DAAR komt dat vandaan.
Wij hebben ook tv, maar weet dat veel forummers hem niet hebben, geen denken aan dat ik hen daarover aanspreek ! Sommige zaken kunnen heel teer liggen ! Ik zie niet zo heel veel bezwaar in sprookjes, (een naam, weet ff niet meer wie, dus heb hem weggehaald :D ) wel, prima ! Ik kan het me nog voorstellen ook. Maar daarmee vind ik hem nog niet wettisch.

Raar dus je stelt dat fietsen naar de kerk niet mag.. vandaar dat ze lopen maar vervolgens zie je wel refocontainers voorbij komen die met militaire precisie gedropt worden voor de kerk of in de nabij gelegen wijk bij de kerk.... ](*,)

Dus op zondag moet je vooral binnen blijven , wat je nu dus bij veel refogezinnen ziet.. een tuin is zelfs taboe ! kan je niet genieten van Gods schepping in de natuur en stil staan bij zijn wonderen als je er door fietst of wandelt.. (wordt wat lastig als je in een stad woont ...) ??

nee veel forummers hebben geen TV , prima hun keuze, (persoonlijk is een tv een instrument met goede en slechte programma's , waar een knop op zit ) maar vervolgens hebben ze wel internet met vele male meer een boze verleiding ...

Hatelijke topic Spons en helemaal uit de koers. Toen ik kind was, waren er geen refocontainers en kwam eigenlijk niemand met een auto naar de kerk !
Het is HUN keuze, maar ondertussen spuug je wel je gal, jammer :( Nuanceer voortaan een beetje meer, als je wilt.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 19 jan 2011 20:23

refocontainers voorbij komen die met militaire precisie gedropt worden voor de kerk

:schaterlach:

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 19 jan 2011 20:28

Beste mensen het topic gaat over k3 en niet over refocontainers en dergelijke. Graag weer on topic en een beetje lief zijn voor elkaar!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 20 jan 2011 16:25

Sorry hoor, ik heb het woord niet uitgevonden ... had er tot kort nooit van gehoord.... het komt van Iemand uit de GG kant dus dont blame me ! Overigens kon ik er persoonlijk wel weer om lachen !

Ik denk dt je kinderen heel goed kan laten luisteren naar k3, uiteraard is het commercieel, maar ze denken ook echt wel om de kinderen en willen dat die ook plezier hebben en genieten , En ja er zal best wel een tekst tussen staan die niet past in de belevenis van bepaalde gelovigen ! Maar ik denk niet dat ze met opzet die dingen er in zetten van we gaan mensen kwetsen of zo.

Is er wat mis als niet gelovigen op een nette manier kinderen plezier en geluk bezorgen. Persoonlijk heb ik liever dat men k3 en Gert en Samson kijkt dan naar alle geweldadige tekenfilms , kinder top 20 (met pop songs van oa volwassenen ) en dat soort koetergwaal . Is er wat mis met kabouter plop, of Piet Piraat. Ik denk dat het dichter bij het kind zijn staat en kind mogen zijn dan al het gepeupel van Pop Songs, en zo snel mogelijk maar volwassen zijn. Maar goed, ik ben "mischien" dan niet zo streng gelovig als anderen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 20 jan 2011 16:40

Spons schreef:Sorry hoor, ik heb het woord niet uitgevonden ... had er tot kort nooit van gehoord.... het komt van Iemand uit de GG kant dus dont blame me ! Overigens kon ik er persoonlijk wel weer om lachen !

Ik denk dt je kinderen heel goed kan laten luisteren naar k3, uiteraard is het commercieel, maar ze denken ook echt wel om de kinderen en willen dat die ook plezier hebben en genieten , En ja er zal best wel een tekst tussen staan die niet past in de belevenis van bepaalde gelovigen ! Maar ik denk niet dat ze met opzet die dingen er in zetten van we gaan mensen kwetsen of zo.

Is er wat mis als niet gelovigen op een nette manier kinderen plezier en geluk bezorgen. Persoonlijk heb ik liever dat men k3 en Gert en Samson kijkt dan naar alle geweldadige tekenfilms , kinder top 20 (met pop songs van oa volwassenen ) en dat soort koetergwaal . Is er wat mis met kabouter plop, of Piet Piraat. Ik denk dat het dichter bij het kind zijn staat en kind mogen zijn dan al het gepeupel van Pop Songs, en zo snel mogelijk maar volwassen zijn. Maar goed, ik ben "mischien" dan niet zo streng gelovig als anderen.

Hey, zo kippig zijn we nu ook weer niet :lol:
Er is niks mis met hondje Samson, maar wel met baasje Gert een beetje. Het wordt wel errug makkelijk gemaakt, was laatst op bezoek bij een vriendin en het stond aan voor haar dochtertje. Nou sorry hoor, mijn kinderen keken vroeger S & G, daar zat nog wel iets van moraal in, maar dit was Big en Betsy ?? Een schetenlatend varkentje, leuk voor kindjes misschien, maar het was allemaal nogal simpel gemaakt, platte verhaallijn, overdreven geacteerd.
Bepaalde makers zeggen dat je kinderen juist serieus moet nemen.
Dus ook films en boeken dienen toch wel een moraal te hebben en meerdere lagen.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 20 jan 2011 21:07

@spons: gewone letters kunnen we ook wel lezen hoor :wink:

ik werd eens door iemand gewezen op backmasking met k3 liedjes. moet je maar eens op googelen, kan de precieze site ff niet weervinden.
het schijnt dat als je de liedjes achterstevoren gaat draaien, dat er dan weerzinwekkende teksten uit voort komen (ik weet het, die liedjes zijn vast niet bedoeld om achteruit te draaien, maar toch). en niet alleen met k3, er zijn meer van die nummers waar ze dit mee proberen. ik wist eigenlijk niet zo heel goed wat ik ervan moest denken, maar vond het wel apart zeg maar.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 20 jan 2011 21:10

och ja, er is al zoveel muziek beschuldigd van backmasking, dat ik zo'n bericht niet serieus zou nemen. Ik denk ook dat je het niet nodig hebt om toch al vraagtekens bij K3 te zetten...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 20 jan 2011 21:14

daar had ik het ook niet voor nodig hoor. ik had er alleen zelf nog nooit van gehoord, voordat diegene me er op attendeerde. ik dacht, misschien zijn hier meer mensen die dat nog niet kennen en kan het interessant zijn om te weten dat dat dus ook nog kan. maar sorry als het overbodige informatie is
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 20 jan 2011 21:15

vpk schreef:daar had ik het ook niet voor nodig hoor. ik had er alleen zelf nog nooit van gehoord, voordat diegene me er op attendeerde. ik dacht, misschien zijn hier meer mensen die dat nog niet kennen en kan het interessant zijn om te weten dat dat dus ook nog kan. maar sorry als het overbodige informatie is

Je moet je niet aangevallen voelen! :wink:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 20 jan 2011 21:21

doe ik ook niet, ik zeg het er alleen maar even bij
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 20 jan 2011 21:26

Met wat voor apparaat kan ik muziek achterstevoren afspelen?
Ik zou dat dus nooit doen, alleen de gedachte al.....

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 20 jan 2011 22:05

Dat klopt dat er bij K3 iets tevoorschijnkomt. Dat is met het liedje: omas aan de top...
http://www.youtube.com/watch?v=GPrFbs5Y ... re=related.

Maar over dat achterstevoren draaien. Het preciese weet ik er ook niet van, dat is toch ook bij de beatles en het liedje van Led Zeppelin ???

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 jan 2011 22:32

Bumba schreef:Met wat voor apparaat kan ik muziek achterstevoren afspelen?
Ik zou dat dus nooit doen, alleen de gedachte al.....

Met een computer.

Met een simpele cassettespeler kan het ook, en een platenspeler ook, als je een soldeerbout in huis hebt.

Verder zijn de berichten over backmasking in 'onschuldige' popliedjes complete paniekzaaierij. Men kan geen echte argumenten vinden om mensen over te halen niet te luisteren, dus gooien ze het maar over de angst-boeg.

Als je trouwens iets van fonetiek weet - en dat doe ik - weet je dat achterstevoren gesproken tekst bijzonder vreemd klinkt, en je het meteen zou herkennen als het in een popliedje zou zitten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Archief”