eo-jongerendag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 16 feb 2004 12:40

doe maar kip dat is lekkerder :roll:

het komt mij over dat als je geen kick hebt dat je dan een dode godsdienst heb.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Vin

Berichtdoor Vin » 16 feb 2004 12:47

johannes1 schreef:doe maar kip dat is lekkerder :roll:

het komt mij over dat als je geen kick hebt dat je dan een dode godsdienst heb.

Nee, maar wel als je je godsdienst bewust bouwt rond het vermijden van 'kick'. Begrijp je wat ik bedoel? Je bent 't hopelijk met me eens dat dat gevaar zeker bestaat.

Even voor de duidelijkheid ik vind er geen drol aan op de jongerendag; niet mijn stijl.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 16 feb 2004 19:15

nee ik snap het niet. dus mensen die geen kick willen hebben hebben een slechte godsdienst?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 16 feb 2004 19:19

johannes1 schreef:nee ik snap het niet. dus mensen die geen kick willen hebben hebben een slechte godsdienst?
Als ik het tot nu toe goed volgede ging het niet over mensen die geen kick wiilden, maar die een kick verbieden
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 16 feb 2004 19:28

zo interpreteerde ik het, maar was meer een vraagstellende opmerking

Vin

Berichtdoor Vin » 17 feb 2004 11:02

johannes1 schreef:nee ik snap het niet. dus mensen die geen kick willen hebben hebben een slechte godsdienst?

Vin schreef:Nee, maar wel als je je godsdienst bewust bouwt rond het vermijden van 'kick'.

En dat, zie boven, daar lijk je naartoe te neigen.

Het gaat er om dat in bepaalde kringen dingen worden afgewezen op basis van het hebben van die kick, die dan zogenaamd slecht zou zijn. En daar lijkt ook jouw argumentatie erg sterk op. Dat lijkt me niet bijbels.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 17 feb 2004 13:35

het tegenovergestelde kan ook. dat het neit bijbels is die kick te hebben

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 17 feb 2004 13:39

Waar lees jij in de bijbel dat het niet geoorloofd zou zijn om een geloofskick te krijgen, johannes?

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 17 feb 2004 13:41

waar lees jij het tegenovergestelde, sabra

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 17 feb 2004 13:47

Een beetje flauw om te komen met een wedervraag. Ik ben bang dat jij een negatief gevoel krijgt bij het woord 'kick'. Je zou dit woord ook kunnen vertalen met een ontzettende uitbundig gevoel wat je krijgt van het geloof en van Jezus en van het feit dat je met zoveel andere mensen die Heer mag aanbidden en dankzeggen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 feb 2004 14:09

nee ik snap het niet. dus mensen die geen kick willen hebben hebben een slechte godsdienst?

Het gaat niet om "een kick willen hebben of geen kick willen hebben"/

Heej, wil jij een kick hebben?
Nee, daar kick ik niet zo op.
Ik hoef geen kick.....

Hallo... het gaat niet om moeten. Je bent van het ene uiterste in het andere gevallen. Van een vreselijke toekomst naar een fantastische toekomst. Van eeuwig verdriet naar eeuwig geluk. Jezus is voor je gestorven, God ziet je als je kind, Hij houdt ontzettend veel van jou, je mag eeuwig bij Hem zijn, met Hem leven, zielsgelukkig zijn, nog veel gelukkiger zijn dan je ooit bent geweest.

Sorry hoor, maar ik snap niet hoe je daar GEEN kick van kan krijgen.

Stel, je wordt voor het eerst in je leven vader. Je trouwt met de vrouw van je dromen. Je wint de loterij, je slaagt voor een moeilijke opleiding. Dan ben je toch superblij?! Wedden dat je dan een kick krijgt van blijdschap?!

Dit nieuws is nog veel groter.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 17 feb 2004 14:21

De uitbundingheid die je regelmatig in de bijbel tegenkomt kun je volgens mij wel een kick noemen...
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 17 feb 2004 21:38

voor sabra: ik reageerde op vin en die vond dat mijn reactie naar onbijbels overkwam, maar ik zei dat zijn uitspraak ook onbijbels kon zijn, waarop jij gelijk bewijs wilde hebben dat je geen kick mag hebben, dus daar ik niet hoefde te bewijzen bij vin stelde ik jou een wedervraag.

voor marnix: het kwam/komt me over dat je zonder kick geen goede godsdiens bedrijft. misschien dat jullie de defenitie van kick maar even moet geven?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 feb 2004 13:21

kick (de ~ (m.), ~s)
oppepper, opgewekt gevoel

Heel blij zijn in je hart en vaak ook in je gedrag... dat is een kick... David die door Jeruzalem danst bijvoorbeeld.... die had echt een kick :)

Een kick is dat gevoel van intense blijdschap, geluk. En als er iemand een reden heeft om een kick te hebben ben jij het het wel, vrijgekocht door Jezus, geliefd kind van God, erfgenaam van eeuwig gelukkig leven.

Word je daar niet ontzettend blij van? Krijg je daar geen kick van?!

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 18 feb 2004 13:40

kick
opmontering, opkikkering, staat van verrukking of opwinding

blijheid is iets anders dan een kick. nu hebben we het over de eo-jongerendag de kick daar is de muziek toch. daar raken veel mensen in vervoering van.

Terug naar “Archief”