Ik heb geen verstand van geestesziektes, maar dit is toch behoorlijk schokkend.
Is er echt geen andere mogelijkheid ? Vormt de jongen een gevaar voor zichzelf, de omgeving ?
Gebeurt dit vaker ?
Moderator: Moderafo's
Vormt de jongen een gevaar voor zichzelf, de omgeving ?
Gebeurt dit vaker ?
Is er echt geen andere mogelijkheid ?
mw schreef:Allereerst klopt je topictitel niet. 's HeerenLoo is een landelijke instelling voor mensen met een verstandelijke beperking.
Ik heb de uitzending met stijgende verbazing en irritatie gezien.
Ik keur absoluut niet goed dat Brandon sterk in zijn vrijheid wordt beperkt en vast zit aan de muur met een bewegingsruimt van 1.5 mtr. Ik vermoed dat Brandon niet op de juiste plek zit en de instelling geen andere uitweg ziet.
Er zijn een aantal dingen die bij mij vragen doen rijzen:
1) Brandon woont niet meer thuis. Dat heeft een reden! Hij komt regelmatig thuis, maar er werd wel een situatie genoemd waarin zijn moeder hem niet meer aankon en hem terug bracht naar de instelling. (ik weet niet of dit in de uitzending was of in DIDD gistermiddag). Ook werd duidelijk een paar keer gezegd dat Brandon wel anderen heeft aangevallen/schade heeft aangebracht
2) Het is heel gebruikelijk dat ouders bij zorgplannen e.d. wordt betrokken. En deze moeder niet? Wat heeft zijn moeder zelf gedaan? Ze zei zelf dat ze weinig contact heeft met het personeel. Hoe kan dat? Als ze op bezoek is kan ze toch contact zoeken, ze kan een gesprek aanvragen, enz.
3) Brandon is in zijn vrijheid beperkt na toestemming van de rechter. De rechter komt (dacht ik) elk half jaar toetsen of de RM verlengd moet worden. Mensen in de uitzending (A.Knevel, zijn moeder, enz). gaven de indruk dat de situatie maar voorduurt en voorduurt zonder maar enige evaluatie.Dat gebeurt echter echt niet!
4) Respect voor Dhr. ter Linde, manager van 's HeerenLoo die in de uitzending was. Ondanks het irritante gedrag en gedram van dhr. Knevel bleef hij de wens van Brandon vervullen door niet op zijn persoonlijke situatie in tegaan. Brandon is meerderjarig en was zijn toestemming nodig, niet die van zijn moeder.
5) Dhr. ter Linde heeft duidelijk gezegd dat er ook externe expertise en toetsing heeft plaatsgevonden. Er is dus absoluut niet over 1 nacht ijs gegaan.
6) De politiek springt er natuurlijk weer bovenop. O,o wat weten ze het weer goed. Maar oplossingen: hó maar. Ja, nog meer korten met het geld. De gehandicaptenzorg komt er echt heel slecht van af met dit kabinet. Geld om 4 potige verplegers (suggestie die werd gedaan) te zoeken en een potje met hem te laten voetballen is er nou eenmaal niet. Ik hoop dat de vriend van zijn moeder, ooms, neven, vrienden etc. bereid zijn om met hem te voetballen.
Voor Brandon hoop ik dat hij snel weer naar buiten kan en terecht komt op de plek waar hij goed op zijn plek zit. Ook hoop ik dat zijn moeder in de praktijk beter voor hem opkomt dan de indruk die ik kreeg van de uitzending.
Voor 's HeerenLoo hoop ik dat ze niet te veel kritiek over hun heen krijgen. Wij hebben ontzettende goede ervaringen met 's HeerenLoo.Vormt de jongen een gevaar voor zichzelf, de omgeving ?
Ja, dat is wel gebleken in de uitzending. Ook was duidelijk dat Brandon dat niet bewust doet (hij wilde niet knokken, enz), maar heeft het wel gedaan. Hij moet dus wel tegen zichzelf en anderen voor hem beschermd worden.Gebeurt dit vaker ?
Meer dan verzorgers/begeleiders lief is!Is er echt geen andere mogelijkheid ?
Vast wel, maar blijkbaar was dit de beste.
Wat je ook doet, als je Brandon niet in zijn vrijheid wil beperken moet je hem laten doen wat hij doet. Ook met medicatie e.d. kun je iemand vrijheid ontnemen, al lijkt dat minder ernstig.
johannes1 schreef:Ik las op de website van EO:
Magda
woensdag, 19-01-11 02:47
Ik heb net nog onderstaand bericht gelezen van iemand die aangeeft dat hij bij Brandon, maar in ieder geval in 's Heeren Loo werkt.
Dit maakt de situatie even iets anders...
Op dinsdag 18 januari 2011 19:07 schreef Der_Rudi het volgende:
[..]
Hij zit niet drie jaar vast, hij zit enkel vast op het moment dat zijn begeleiding bij hem in zijn kamer komt tijdens de contactmomenten.
Vorig jaar zomer is er voor hem een nieuw appartement gebouwd, met een kooiconstructie buiten zodat hij gewoon naar buiten kon.
Alles kwam uit gevangenissen en zou compleet "*censuur*-proof" zijn. Kosten voor dit appartement: 1 miljoen euro.
Brandon kwam op een vrijdagavond in zijn nieuwe appartement. Zaterdag ochtend vloog de hele keuken naar buiten.
Kookplaat, kastjes, deur naar slaapkamer, metalen aanrechtblad.
Dit metalen aanrechtblad pakte hij later om ermee tegen een raam te beuken. Net zo lang als nodig was. Het glas brak niet maar het hele raamkozijn vloog er na een uurtje beuken uit.
En zo was meneer weer ontsnapt.
Hierdoor is hij weer terug gebracht naar zijn oude kamer op het klooster waar je hier de beelden van ziet
Evelien schreef:Lang leve de Privacy wet.
discipel2011 schreef:Kennelijk zijn boze machten actief en die zijn anno 2011 ook dezelfde als ten tijde van de rondwandeling van Jezus op aarde... het is maar een weet...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten