nederigheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 16 feb 2004 10:53

ik vind de opmerking dat je kinderen er niet zelf voor gekozen hebben een nogal wereldse opmerking. Want ook ik heb daar niet voor "gekozen"
Ik geloof dat God ze in ons gezin heeft geplaatst.
En als je de lekkerste aardbeien eerst opeet maakt nog geen feministe van je hoor ;-).

fe·mi·nis·te (de ~ (v.), ~n/~s)
1 vrouw die sympathiseert met of actief is binnen de vrouwenbeweging
vrou·wen·be·we·ging (de ~ (v.))
1 het georganiseerd streven van vrouwen naar meer gelijkheid, vrijheid en zelfstandigheid.
Volgens mij zijn daar in deze samenleving, ook binnen de kerken, veel vrouwen mee behept. Maar dat maakt ze nog niet slechter dan de ander.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 17 feb 2004 10:46

Ik heb er wel voor gekozen, ik had ook voorbehoedsmiddelen kunnen gebruiken, dat heb ik niet gedaan, en ik denk dat er veel mensen zijn die voor kinderen kiezen. Dat het je overkomt, is tegenwoordig misschien bij 1 kindje, maar niet bij alle 4, of 3 of 6.
Toch merkte ik bij de vrouwenbeweging (Amersfoort), waar ik in de jaren '80 mee omging, een soort haat ten opzichte van hun kids en zeker ten opzichte van mannen, zelfs ten opzichte van hun zonen. Daarom heb ik het niet zo op feministes. Ik houd juist verschrikkelijk veel van mannen en kids. :wink:

joepie

Berichtdoor joepie » 17 feb 2004 10:50

Je kunt misschien wel kiezen tot een bepaald punt, wel of geen geboortebeperkende middelen gebruiken, Maar als God het huis niet bouwt.......... tevergeefs zwoegen de bouwlieden.
Met andere worden : als God het zaad niet zegent, kun je nog zo kiezen, maar krijg je geen kinderen.
Daarom zeg ik dat ik er niet voor kies, maar dat God ze in ons gezin geplaatst heeft.
Want als ik het voor het kiezen had gehad, dan hadden we nu minstens 12 kinderen :wink:

Terug naar “Archief”