Familie en relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Independed
Verkenner
Verkenner

Re: Familie en relatie

Berichtdoor Independed » 18 jan 2011 15:16

Het klopt inderdaad dat ik erg gefrustreerd ben en heel erg boos, vooral op de thuis situatie en andere hierom heen maken het er ook niet beter op in mijn eigen. Overigens ben ik heel erg druk bezig met mijn eigen plekje alleen wilt dit totaal NIET lukken ](*,) ..
De klussen gaan om de raarste dingen hoor, helpen dingen sjouwen (verhuizing), ellendig lange gesprekken (die in mijn ogen nergens over gaan) en die ook best op een ander tijdstip kunnen. Helpen met huiswerk en op zich heb ik daar totaal geen problemen mee maar het gaat mij wel irriteren als dit het hele weekend duurt (wat overigens niet de 1e keer is).. En ga zo maar verder. Er is altijd wel IETS dat hij moet doen..

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 jan 2011 15:23

Independed schreef:Het klopt inderdaad dat ik erg gefrustreerd ben en heel erg boos, vooral op de thuis situatie en andere hierom heen maken het er ook niet beter op in mijn eigen. Overigens ben ik heel erg druk bezig met mijn eigen plekje alleen wilt dit totaal NIET lukken ](*,) ..
De klussen gaan om de raarste dingen hoor, helpen dingen sjouwen (verhuizing), ellendig lange gesprekken (die in mijn ogen nergens over gaan) en die ook best op een ander tijdstip kunnen. Helpen met huiswerk en op zich heb ik daar totaal geen problemen mee maar het gaat mij wel irriteren als dit het hele weekend duurt (wat overigens niet de 1e keer is).. En ga zo maar verder. Er is altijd wel IETS dat hij moet doen..

Sorry, maar ik begrijp het nog steeds niet helemaal :oops:
Als je nu eens ALLEEN met je ouders/famillie praat, wat gebeurt er dan ? En nu zeur ik misschien in jouw ogen :wink: maar verhuizen is toch 1 x ? En ellendig lange gesprekken, waar jij niet of wel bij zit ? Niemand zegt dan: zo, we zijn uitgepraat.
Het lijkt erop of jouw ouders zo verschrikkelijk in hun knollentuin zijn met jouw vriend, dat ze hem willen houden als zoon :mrgreen:
Ik zou bijna zeggen: geweldig !
Hij komt op mij over als een ontzettend lieve jongen, maar een beetje een "doetje", wat zoek jij voor man ? Iemand tegen wie je op wilt kijken, een rots in de branding ? Dan zou ik denk ik nog 2 x nadenken als ik jou was.

Independed
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Independed » 18 jan 2011 15:32

[qoute]Als je nu eens ALLEEN met je ouders/famillie praat, wat gebeurt er dan ? [/qoute]

Ze vinden mij maar zeuren.. En dat ik niet zo moet claimen..
Wat betreft de gesprekken, ik vind dat als mijn kleine "eindelijk" slaapt ze mij de ruimte moeten gunnen om ook alleen met hem te zijn. Ipv binnenvallen (onaangekondigd, wat ik erg respectloos vind)We zijn namelijk de hele dag bezig met zijn 3 en hebben geen tijd voor ons 2, pas als de kleine gaat slapen hebben wij tijd..
Waarschijnlijk zal het heus wel minder worden tegen de tijd dat ik mijn eigen huisje heb, dan spenderen wij ook meer tijd met elkaar en zal ik het waarschijnlijk niet zo erg vinden als ze hem weer een keer kapen van mij. Maar voor nu erger ik me hier nogal aan.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 jan 2011 15:37

Uhh, werkt jouw vriend niet dan ? En jij ? Iemand moet op het kindje passen, dat snap ik, maar ik hoor wel eens dat oma een dag voor haar beurt neemt zodat moeder kan werken of naar school ?
Ik heb een beetje het gevoel dat je iets achterhoudt, dat is je goed recht ! maar is voor de discussie niet helder. We horen natuurlijk alleen jouw kant, zou dolgraag de kant van je ouders EN je vriend eens horen. Ik snap het nl niet zo goed, nog steeds niet :oops:
Jij zit in een situatie die je vreselijk vindt, momenteel niet kan veranderen, je ouders doen maar.... komen binnenvallen.... ik vind het behoorlijk ingewikkeld worden.
En echt meis, in een ander huis gaan wonen, haalt niet AL jouw frustraties weg, ben ik bang.

Independed
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Independed » 18 jan 2011 15:42

Nee hij gaat naar school en ik werk wel. Mijn vader heeft zijn gastouderopvang daar staat mijn kleine ingeschreven.

De hele boel thuis vind ik niet zo gezond om heel eerlijk te zijn. MIjn zuster woont daar ook met haar man, mijn ouders en mijn kleine en ik. Dus het zijn niet alleen ouders die frustraties brengen maar ook mijn zuster en haar man.
De hele situatie thuis benauwd mij. Er zijn gewoon teveel mensen (in mijn ogen).
De andere kant vind dat ik niet moet claimen en mar niet zo moet doen want ik stel me aan. En ik moet niet zo boos reageren want hij helpt andere alleen maar. ZOals ik al zei DAT is het probleem niet. Het probleem komt wanneer ik het gevoel begin te krijgen dat iedereen eerst komt en dan ik!

Begrijp je een beetje wat ik bedoel?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 18 jan 2011 16:04

en wat vind je vriend hier allemaal van?

Independed
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Independed » 18 jan 2011 16:06

Ja hij heeft zoiets van afwachten tot ik een huisje heb en dan zal het vast wel beter gaan en het minder worden. En dan zullen we wat meer tijd hebben samen en wat meer privacy.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 18 jan 2011 16:14

hij ziet het probleem wel? Want ik kan me voorstellen dat, als hij het probleem niet inziet, het ook nooit beter zal worden.
maar als hij het ook vervelend vind het op jezelf wonen wel een voordeel kan zijn.

Maar ergens, ergens krijg ik het gevoel dat je familie dit doet om jullie niet teveel samen te laten zijn omdat ze bang zijn dat je zwanger wordt. En dit niet 'durven' toe te geven ofzo.
Je hoort vaker dat ouders een stel weinig rust gunnen omdat ze dit op die manier willen voorkomen. Ik ken jullie situatie niet, ouders niet, maar ik kreeg opeens zo'n gevoel :oops:

Independed
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Independed » 18 jan 2011 16:23

Ook hij vind dat ik me aanstel hoor.. Hij is meer van de hulp aanbieden en als dat inhakt op onze tijd dan is dat maar zo.. Zolang hij zijn plicht maar heeft gedaan.. Hij vind het niet echt een probleem om heel eerlijk te zijn. Daardoor heb ik het idee dat we niet op dezelfde level zitten. Verder is onze relatie prima hoor daar niet van, alleen dat puntje vind ik vreselijk. Ik zou het liefst willen dat hij onze tijd net zo belangrijk vind als ik dat vind.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 jan 2011 17:03

Oei oei oei, het wordt me iets duidelijker. Ik vind dat je de problemen een beetje onderschat. Jullie wonen met heel veel mensen (!) er wordt veel gebabbeld, maar weinig gepraat ! Als er echt gesprekken zijn, wordt de situatie heel anders. Als ik het zo lees, word ik nu al moe.
Zoveel familieleden op een klutje, dat is niet gezond.
Hoe oud ben jij eigenlijk independed ? Of wil je dat niet zeggen ?
Je naam betekent onafhankelijk, maar..... past dat wel helemaal bij jou ?
Wat wil jij nu precies van de andere forummers ? Begrip ? Advies ? Of wil je gewoon ff lekker van je afmiepen, mag hoor :lol:
Maar dan niet boos worden als we jou soms ook een beetje op je kop geven :wink:

olivier bommel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor olivier bommel » 18 jan 2011 17:09

Je vriend is misschien gewoon blij met je familie. En misschien zit je met teveel mensen in een huis maar ik denk dat je daar mee moet leren leven en zo snel mogelijk een eigen plekje zoeken.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 18 jan 2011 18:46

ze is 25, zie eerste post :wink:

bedenk dat iets op internet via een forum anders over kan komen dan als je het zou zeggen, je hoort de toon van iemands stem niet en met smilies kun je ook niet alles duidelijk maken.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 18 jan 2011 19:57

Hallo independed

Waarom stel je je vraag niet in het vragenrubriek
Dan is er één persoon die in alle wijsheid kan steunen.
Als je het hier op dit forum doet krijg je allemaal goedbedoelde
meningen die allen ver uit elkaar liggen. Daar wordt je denk ik
ook niet wijzer van.

Sterkte
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 jan 2011 10:15

schaapje schreef:Hallo independed

ook niet wijzer van.

Sterkte

In de vragenrubriek krijg je ook een goedbedoelde mening (en wat meer Bijbelteksten).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 19 jan 2011 12:16

Mortlach schreef:
schaapje schreef:Hallo independed

ook niet wijzer van.

Sterkte

In de vragenrubriek krijg je ook een goedbedoelde mening (en wat meer Bijbelteksten).

Sja en allerlei reacties daar weer op :mrgreen:
Waarom zou het in niet in dit forum mogen schaapje ?
Ze kan eruithalen wat ze denkt nodig te hebben.

Terug naar “Archief”