schelpje3 schreef:Tja, als iets goed verkocht wordt, wil dat nog niet zeggen dat het ook goed is !
Jawel. Verkoopsucces is een prima maat voor dat soort dingen.
Veel mensen hebben nu eenmaal geen smaak, of een wansmaak of lopen achter de meute aan.
Vergeet niet Mortlach, dat kinderen onderling elkaar behoorlijk onder druk kunnen zetten.
Jantje, Pietje en Klaasje vinden het leuk en Marietje durft dan niet achter te blijven, anders valt ze er buiten.
En dan volgen Truusje en Flipje ook.
Je ziet dat ook bij volwassenen overigens.
Maar nu eens gewoon tegen de stroom durven oproeien![]()
Het kan natuurlijk zo zijn dat ze het gewoon echt leuk vinden.
Gewoon zeggen als moeder: ik vind K3 helemaal niks, komt er bij mij niet in.
Dat staat je geheel vrij natuurlijk, maar die lijn van argumentatie houd je nooit lang vol.
Even off topic: mijn zoon was destijds de enige in zijn klas (lagere school !) die niet naar die Vietnam serie van Veronica mocht kijken (ben de naam ff kwijt, maar jij weet die vast wel Mortlach)
Tour of Duty.
Hij werd uitgescholden voor mietje, omdat hij zei dat hij het maar eng vond. Wij vonden het absoluut geen serie voor kinderen, sowieso helemaal niks, de werkelijkheid van de Vietnam oorlog is al erg genoegen dan moet je er ook niet nog eens een geromantiseerde serie van maken.
Geromantiseerd is niks, maar de brute werkelijkheid is ook niks? Hmm, hoe leer je je (jongvolwassen) kind dan over de gruwelen van oorlog? Goed, op de lagere school zou ik mijn kids er waarschijnlijk ook niet naar laten kijken. Maar wacht even: mocht hij niet kijken of wilde hij niet kijken (omdat hij het eng vond)? Je zegt het namelijk allebei.
Dus als dochterlief misschien zelf K3 niet leuk vindt, dat kan toch ook ? zou het best kunnen zijn dat ze uitgelachen of gepest wordt.
Natuurlijk kan dat. Maar ik begrijp niet wat je bedoelt. Alsof je je kind gaat dwingen K3 te luisteren, Als ze het niks vindt, prima. Als ze het leuk vindt, ook prima. Je kunt nu eenmaal niet bepalen wat een ander aanspreekt, ook voor je eigen kinderen niet.