Moderator: Moderafo's
Kris schreef:Eric Clayton ziet er in veel gevallen niet veel anders uit dan een andere metal- of gothiczanger, dus ik vermoed dat hij geen christen kan zijn volgens Schelpje3.
Ik heb trouwens nogal een hekel aan het apocalyptische eindtijdgeleuter van die band (Saviour Machine).
schelpje3 schreef:Kris schreef:Eric Clayton ziet er in veel gevallen niet veel anders uit dan een andere metal- of gothiczanger, dus ik vermoed dat hij geen christen kan zijn volgens Schelpje3.
Ik heb trouwens nogal een hekel aan het apocalyptische eindtijdgeleuter van die band (Saviour Machine).
Dit noemen ze een kort-door-de-bochtconclusie![]()
Speak for yourself !
Kris schreef:schelpje3 schreef:Kris schreef:Eric Clayton ziet er in veel gevallen niet veel anders uit dan een andere metal- of gothiczanger, dus ik vermoed dat hij geen christen kan zijn volgens Schelpje3.
Speak for yourself !
Waarom begin je bij andere zangers, artiesten, mensen in het algemeen dan wel over het uiterlijk?
Je twijfelt aan de oprechtheid van een hele hoop mensen op basis van onderbuikgevoelens, vooroordelen en enkele traditionele argumenten, maar als ik je daar enigszins speels op wijs middels bovenstaand bericht ben ik kort door de bocht en moet ik 'voor mezelf spreken'? Omgekeerde wereld, anyone?
Ahava schreef:Ik las dit topic en moest meteen aan aan dit liedje denken.
Een gouwe ouwe; Cliff Richard met "Why should the devil have all the good music".
http://www.youtube.com/watch?v=nsyOzVsVWKs
Kris schreef:schelpje3 schreef:Kris schreef:Eric Clayton ziet er in veel gevallen niet veel anders uit dan een andere metal- of gothiczanger, dus ik vermoed dat hij geen christen kan zijn volgens Schelpje3.
Speak for yourself !
Waarom begin je bij andere zangers, artiesten, mensen in het algemeen dan wel over het uiterlijk?
Je twijfelt aan de oprechtheid van een hele hoop mensen op basis van onderbuikgevoelens, vooroordelen en enkele traditionele argumenten, maar als ik je daar enigszins speels op wijs middels bovenstaand bericht ben ik kort door de bocht en moet ik 'voor mezelf spreken'? Omgekeerde wereld, anyone?
schelpje3 schreef:Ik kom toch nog even terug, want zie eigenlijk nu pas dat je me verkeerd begreep.
Dat kort door de bocht bedoelde ik dat je mijn mening gebruikt.
Een christen is echt te herkennen aan diverse dingen, je kent die 3 zaken vast wel![]()
Een heavy metalzanger kan een christen worden, jazeker, maar dan verandert er wel iets.
Als je christen wordt, verliest de wereld zijn glans. Dat zijn geen onderbuikgevoelens, zoals jij dat neerbuigend noemt, ook geen vooroordelen, maar zo is het !
Als alles hetzelfde blijft in je leven, klopt er iets niet. Zelfs bij mensen die al jaren naar de kerk gaan, uiterlijk heel vroom leven, veranderen er dingen. Ik heb dat meerdere malen meegemaakt in mijn omgeving. Juist in het begin ! Een wedergeboren christen gaat de zonde haten en probeert die te mijden, maar dat lukt niet.
Dus dat betreft ook de muziek. Sommige mensen zijn zo rigoureus, dat ze hun hele muziekverzameling in de kliko gooien. Want, zo zeggen ze, ik ga een ander er niet mee vergiftigen !
schelpje3 schreef:Ik was bij iemand in huis, diens zoon zette de radio even aan, ik viel van mijn stoel van schrik. Diepe scherpe keelklanken, rauwe stem die onverstaanbare klanken uitstootte. Is dat Lordi ? vroeg ik, het enige wat ik ken is van hun optreden op het songfestival, gruwelijk, maar dit was NOG erger om te horen. Lachuh, nee natuurlijk niet, ik hoorde een naam die mij natuurlijk niks zei, (gelukkig niet) Ouders gaven een wenk en zoonlief zette de koptelefoon op, ondertussen headbangend.
Moeder zuchtte. Hij vindt het zo vet deze muziek. Zoon zat intussen in zn eigen wereld, afgesloten voor elk normaal woord.
Arme jongen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten