Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Jannoek » 17 jan 2011 13:00

daar ga ik ook vanuit liefie... :mrgreen:
Als ik wat dat betreft op m'n moeder lijk belooft het niet veel goeds 8-[
Ach ja, afwachten maar :)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 jan 2011 13:06

ik durfde de laatste keer echtniet meer ver weg, maar ze zeggen dat de bevalling alleenbegint als je relaxt bent, dus zal het niet snel gebeuren dat in de kerk je vliezen breken.

Heeft iemand dat wel eens gehoord? dat dat wel was gebeurd? ik nog nooit... was ik gewoon wel eens bneieuwd na.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 17 jan 2011 13:29

Vliezen die breken in de kerk heb ik nog nooit gehoord; wél heb ik eens gehoord dat iemands vliezen braken in de supermarkt :wink:! 'k Ben blij dat ik zoiets nooit meegemaakt heb, dat lijkt me echt niks!

Mijn een-na-laatste bevalling duurde ruim 3 uur. Toen ik bij de laatste 40,5 week zwanger was, vond mijn schoonfamilie het maar raar dat ik niet meer naar een verjaardag ging (1,5 uur rijden). Ik durfde écht niet meer; als het daar zou beginnen en het zou net zo snel (of sneller :mrgreen:) gaan als de bevalling daarvoor, zou de terugweg geen pretje zijn! 'k Vond het niet eens fijn als mijn man wél ging, dus die is ook thuisgebleven. Uiteindelijk duurde het nog een paar dagen voor dochterlief (na een bevalling van 2,5 uur) geboren werd, maar dat weet je natuurlijk niet van tevoren ...
Naar een verjaardag in de buurt ging ik wel altijd, ook als ik over tijd liep. Je bent dan toch zo weer thuis. Ver weg op vakantie lijkt me persoonlijk niks, maar als je het zelf ziet zitten is er volgens mij niks op tegen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 jan 2011 13:33

Oeps, dat lijkt me geen pretje... :roll: Maar ja, zoiets kan natuurlijk ook gebeuren als je nog geen 40 weken zwanger bent...
M'n familie zou het overigens nog zo onlogisch kunnen vinden, maar ik ga geen dingen doen waar ik mezelf niet goed bij voel! Als ze me dan nog willen zien komen ze onze kant maar op. Denk oveirgens dat ze alle begrip hebben tegen die tijd, als ik zie hoe zorgzaam (of is het bezorgd? ;-)) ze nu al zijn!

Heb overigens sinds 3 dagen flink hoofdpijn, ben wel aan 't werk nu, maar had vanmorgen ook steek boven in m'n buik... Zouden jullie dan de VK bellen? Ik durf dat niet zo goed, ben bang dat ik me aanstel ;)
(met als gevolg dat ik vaak over m'n grenzen ga qua pijn e.d... )

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 17 jan 2011 13:40

@ Jannoek: als je je onzeker voelt gewoon bellen, al is het maar om even gerustgesteld te worden. En als er toch iets is heb jij gedaan wat je kon.
kHeb het ook een keer gedaan toen ik me echt niet goed voelde, en me ongerust maakte. KHad het toen gewoon even nodig om gerustgesteld te worden. kHad ook het gevoel dat ik me aanstelde, maar was toch wel blij dat ik het gedaan had. En de vk vindt het heus niet erg. En je blijft toch onrustig zal ik wel, zal ik niet bellen.

Ik ga ook niet meer te ver weg, wel naar m'n ouders (20 min. rijden) en schoonouders, die wonen in de buurt. kVoel me er gewoon niet prettig bij. Naar de kerk doe ik nu ook niet meer, maar dat is ook wel een beetje omdat ik zolang op één stoel/bank zitten gewoon niet volhoudt, dus luister thuis maar kerkdiensten.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 jan 2011 13:46

@Jannoek Denk je dat je hoofdpijn komt door je holtes of is er mogelijk een andere oorzaak?
Hoe was je bloeddruk de laatste keer bij de vlk? Je houdt toch ook veel vocht als vast? Dat in combinatie met je klachten kan wel voor een vlk aanleiding zijn om even langs te komen ivm het ontwikkelen van zwangerschapsvergiftiging. Ik wil je niet bang maken hoor, maar ik zou toch even bellen.

@ Em bij jou dus nog niets? Sterkte met de laatste loodjes

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 jan 2011 13:52

Bloeddruk was gewoon oké, maar dat is bijna 4 weken geleden (moet donderdag weer voor controle).
Maar dat vocht & hoofdpijn zou idd kunnen... Toch maar bellen dus straks. Thanks!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 jan 2011 16:00

De spanning is hier weg..... het kind is eruit. k Ben weer tante geworden. :wink: Alleen wel jammer dat ik ziek ben (keelpijn en verkouden) dus ik wacht nog even om er heen te gaan. M'n man is morgen daar in de buurt aan het werk die gaat er wel even heen.
k Ben zooo benieuwd.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 17 jan 2011 16:11

Gefeliciteerd, Evelien! Vervelend dat je er niet direct naar toe kunt :( . Hopelijk ben je snel weer beter!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 17 jan 2011 16:38

Marnix, Jo'tje en Evelien: gefeliciteerd met de uitbreiding in de familie!

Iemand had het over de bevalling(en) van haar moeder en (samengevat) dat ze hoopte dat het bij haar zo niet ging. Komen de ervaringen van moeders en dochters nou vaak overeen? Als ik om me heen kijk zou je haast zeggen van wel...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 17 jan 2011 16:59

LEUK Evelien, wat is het een jongen of een meisje?
Van HARTE gefeliciteerd met het tanteschap.
Balen he dat je verkouden bent.
Hier net zo en wij moeten ook nodig op kraambezoek, maar dat kun je echt niet maken vind ik met een verkoudheid bij moeder en kind gaan kijken.

Wat naar Jannoek dat het niet zo lekker gaat.
Zou zeker bellen naar VK als dat jou een fijner gevoel geeft!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 jan 2011 17:07

@Evelien: gefeliciteerd!

@LeChat, dat was ik ;-) Gelukkig verloopt de zwangerschap van mij tot nu toe totaal anders dan die van m'n moeder. Zij had totale bedrust, moest zoutloos eten, had een veel te hoge bloeddruk, één van een tweeling verloren en 'k weet niet wat nog meer... Om over de uiteindelijke bevalling maar te zwijgen... was kantje boord allemaal.

Ben net even bij de VK geweest, had gebeld en ze vond het toch beter dat ik even langs kwam. Gelukkig was alles oké! Bloeddruk was goed (140/70), ze denkt dat ik een griepje onder de leden heb. Hopen maar dat het daar blijft en niet tot uiting komt. :mrgreen:
Meteen de reguliere controle gedaan, dus donderdag hoef ik nu niet, maar pas over drie weken.
Moet tussen nu en de volgende afspraak glucose laten prikken, omdat het kindje op de 20 weken echo aan de grote kant was.

Hebben meer meiden dat hier moeten laten doen?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 jan 2011 17:12

hihi... het is een jongetje.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 17 jan 2011 17:14

@ Evelien: Gefeliciteerd met je neefje!

@ Jannoek: fijn dat alles goed was. En hopelijk zet het griepje niet door!
Ik heb met 26 weken een glucosetolerantietest moeten doen, maar dat heeft te maken met mijn zusje die diabetes (type 1) heeft en ik daardoor een groter risico loop op zwangerschapsdiabetes. Maar dat was gelukkig goed allemaal.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 jan 2011 17:30

Ah, gelukkig maar!

Hier in de familie geen (Zwangerschaps)diabetes, maar dat zegt natuurlijk ook niks...

Terug naar “Archief”