Trouwen, tips enz. deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Evelien » 13 jan 2011 17:59

volgende week wo. al weer twee jaar geleden voor de wet getrouwd.... Sjonge wat gaat de tijd snel.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 jan 2011 18:26

@Evelien gaat hard! Wij zijn 01-02-11 alweer 3 jaar getrouwd :shock: :D

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 13 jan 2011 19:10

Gisteren is mn broertje getrouwd... ff wat dingen goed bekeken hoe wij t misschien ook gaan doen, maar we gaan t totaal anders doen, hahaha :lol: Geen dingen gezien die we ook wel zouden willen... :wink:
Szent az Úr

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 17 jan 2011 11:54

Wij hopen eind dit jaar ook te gaan trouwen en nu ben ik bezig om een beetje te berekenen wat het gaat kosten.
partycentrum en fotograaf en al die dingen weten we al maar ik heb geen idee hoeveel je gemiddeld nou kwijt ben voor een trouwjurk+ schoenen enz. en een trouwpak?
Zou iemand ons kunnen helpen?

klaasje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor klaasje » 17 jan 2011 13:37

@Lisette.V

Wij waren Trouwjurk + pak, schoenen etc. 3500,- euro kwijt

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 jan 2011 13:40

@Lisette, je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wil...
Wil je heel low budget, dan kan je echt wel besparen op jurk en pak.
Hier hebben heel veel mensen erg positieve ervaringen met Anastasi, volgens mij is zij ook niet zo duur?
Je zou ook een jurk kunnen huren, of door iemand zelf laten maken.
Overigens zitten er ook grote verschillen in de prijzen bij de 'gewone' bruidszaken. Zo ben ik geslaagd bij Hip! in Dordrecht (overigens wel meer meiden hier ;-)) Daarvan weet ik dat bijv. de accessoires écht niet duur zijn!
Sluier die ik had was bij een andere zaak 4x zo duur!

Mijn man had 2 pakken; overdag een jacquet en 's avonds een 'gewoon' pak. Hij wilde bewust geen trouwpak, omdat je dat niet zo vaak meer aan doet, maar liever een mooi pak wat hij vaker kon dragen.
Uiteindelijk voor een paar honderd euro geslaagd bij Suit Supply, en nu draagt ie het pak nog met veel plezier.

Succes! :)

Nelly91
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nelly91 » 17 jan 2011 16:21

@ Lisette! Je kan het qua jurk zo gek maken als je zelf wilt.. als je bij een bruidsmodezaak gaat kom je al snel wel aan de 1500 euro denk ik. Maar ik ken ook iemand die een jurk had via een soort outletstore van jurken. Het enige is dan dat de jurk maar in 1 maat te krijgen is (want op is op) en niet al die zaken kunnen vermaken. Dus dan moet je er één hebben die precies pas is zeg maar. Je hebt ook bruidsmodezaken die jurken uit de collectie van het jaar ervoor voor minder geld verkopen, daar zou je ook naar kunnen kijken.

@ Jannoek: ik ben ook geslaagd bij Hip! Vond het echt een superwinkel, goed geholpen en inderdaad niet te duur.

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 17 jan 2011 16:44

Dank jullie wel!
Ik had al iets van 4000 euro in gedachten voor allebei bij elkaar, maar dan moeten we wel aardig uitkomen denk ik!
Hebben jullie verder nog tips waar we echt aan moeten denken?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 jan 2011 17:11

dan kan je 't redelijk bont maken hoor!
Wij zaten met jurk & alle accessoires en 2 pakken en alle accessoires daar niet eens aan!

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 17 jan 2011 17:24

Okee nou dan kan het alleen maar meevallen dus;-)! Hoorde namelijk dat jurk paar duizend euro moest kosten en trouwpak 1000 vandaar dat budget!
Maar gelukkig is het niet zo waarschijnlijk dan!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 jan 2011 17:29

ik denk dat een 'officieel' trouwpak dat misschien ook wel kost, maar dat kan misschien beter iemand anders zeggen ;-)

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 17 jan 2011 17:36

Maar een goed/mooi pak kost toch al snel wat honderden euries?
Die 4000 euro die jullie in gedachten hebben, vind ik nog zo gek niet hoor Lisette!
Een trouwjurk alleen al is bijna een rib uit je lijf :mrgreen:
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 jan 2011 17:43

ik was voor jurk, sluier, lingerie, sieraden, 2 paar schoenen en kousen voor ongeveer 2000 klaar...

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 17 jan 2011 17:49

M'n jurk heb ik tijdens een show gekocht, kreeg ik 1400 euro korting!! Dat was meer dan de helft! Voor minder dan 1500 heb ik m'n jurk compleet, maar ik hoefde niet persé een torselet, strapless of halterbh kon ook prima, dus ben ik even bij de Livera gaan kijken, en daar hadden ze de perfecte! En de schoenen heb ik van de schoenenreus, ook perfecte kleur, maar dat moet je ook treffen!

En m'n vriend heeft bij een kostuumoutlet, met o.a. trouwpakken, spotgoedkoop een pak (compl. met gilet, strop, blouse, jasje en broek) en schoenen!
Volgens mij blijven wij onder de 2000 euro voor ons beiden samen!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 17 jan 2011 19:07

Mijn man is bij Jac Henssen voor een pak wezen kijken. Daar waren echte trouwpakken (tussen 400 en 500 euro) maar ook gewone pakken. Uiteindelijk werd het een gewone, want die stond gewoon beter. Hij heeft er zo'n creme giletje met bloemen onder gekocht, en zo'n trouwstropdas. Het geheel was 350 euro ofzo. Mijn jurk, van Anastasi, was 850 euro. Wij waren dus klaar voor 1200 euro met z'n 2en. Dus als jij 2000 euro begroot en je pakt het slim aan kun je nog 800 euro uitgeven aan dingen waar je wat langer dan 1 dag wat aan hebt 8)

Terug naar “Archief”