Mortlach schreef:schaapje schreef:Als je niet gelooft dat demonen echt van mensen bezit kunnen nemen en dat ook nooit
hebt mee gemaakt, kun beter hier je mening niet over geven.
O, ik durf wel te zeggen dat NIEMAND dat ooit heeft meegemaakt. Ze hebben misschien iets meegemaakt dat er op lijkt, maar dat is niet hetzelfde.Heb jij wel eens gezien hoe een mens totaal de controle over zich zelf kwijt is?
en als een sissende slang over de grond kronkelt, ik wel!!
En ik kan je zeggen dat het niet in een grote bijeenkomst was, waar misschien
iets suggestief van uit kan gaan.
Ja, als er iets serieus fout gaat in de hersenen kan dat vreemde, angstaanjagende vormen aannemen. Maar dat betekent nog niet dat er dan demonen in het spel zijn.
Verder ben ik het helemaal eens met Faramir, dat je heel voorzichtig moet zijn,
en niet zoals in sommige evangelische stromingen overal de duivel denken te
zien in mensen.
Dat kan inderdaad heel veel schade berokkenen.
Sterker nog, het kan leiden tot de dood, en ik vind dat in dat geval de betrokkenen zo ver moeten worden vervolgd als de wet toelaat.
Jawel, dat kan wel !
Ik heb eens een interview gehoord op EO radio, van een predikantsvrouw die ongeneeslijk ziek was, zij zocht haar heil bij een vage genees"figuur". Ze bleek dus met demonen belast te zijn, ZONDER het te weten ! Zelfs haar man, had het niet zozeer in de gaten, de duivel is heel slim en kent zijn slachtoffers !
Enfin, ze kreeg last van allerlei vreselijke angsten, zelfs letterlijk.
Ze bracht het in haar wanhoop in het gebed en ze kreeg de bevestiging, via een tekst in de Bijbel, dat ze moest stoppen met die "arts", terwijl ze daar lichamelijk heel veel baat bij had ! Dat was een tweestrijd. Maar toch, ze deed het en het bleef weg.
Wij hebben bij een geliefd familielid, een kind des Heeren, meegemaakt dat de duivel naast het ziekbed was. Hij probeerde op het laatste moment nog hem voor zichzelf op te eisen, maar de Heere bleek machtiger !
Ontken satan nooit Mortlach ! Hij is er, soms op kousenvoeten, soms heel duidelijk aanwezig.
Er is meer tussen Hemel en aarde, wat wij niet verklaren kunnen.
Wij zijn nuchter genoeg, maar soms wordt dit TE reeeel om te ontkennen !