Moderator: Moderafo's
ajl schreef:kwebbel schreef:Ik denk dan dat je best tijd genoeg heb! Of heb ik het mis???? Ik denk dat als ik 24 uur zou gaan werken dat ik best uitkom met een gewoon huis. De meeste van jullie weten ook best wel dat ik poetserig ben en uit m'n werk doe ik gerust nog een paar dingen extra naast de hond uitlaten en eten koken. Als ik vrij heb (gemiddeld 2 dagen per week) doe ik de ene dag vrijwel alles + boodschappen doen zodat ik 's avonds lekker kan uitrusten. De andere dag kan ik nog wat extra's doen zoals de keuken uitsoppen of de ramen zemen, weet ik veel. En nog heb ik tijd over! Maar ik heb geen 2 extra slaapkamers + zolder, dat scheelt natuurlijk wel. Maar ik heb ook gewoon een woonkamer, een keuken, de was, de badkamer, etc.
Je vergeet dat jij in feite alleen jezelf hebt om rekening mee te houden ( en je man dan), dan kan je ook fijn doorstomen met schoonmaken en boodschappen doen. Ik maak rustig schoon met de kids erbij, maar dan moet Cato weer een fruithap en op bed of uit bed, poept Hugo tussendoor in zn broek, even samen theedrinken ( duur altijd langer dan dat ik staand thee drink), even helpen met zijn lego, wil hij ook een doekje en daardoor doe ik langer over de dingen die ik wil doen. Idem met eten koken, er staat meestal een kleine uk mee te helpen met groente wassen o.id. Ontzettend gezellig, maar duurt wel lang.
En met een kleintje kan je ook niet continue met het huis bezig zijn, als het weer het toelaat, gaan wij een eind wandelen o.i.d.
jeepeecee schreef:ajl schreef:kwebbel schreef:Ik denk dan dat je best tijd genoeg heb! Of heb ik het mis???? Ik denk dat als ik 24 uur zou gaan werken dat ik best uitkom met een gewoon huis. De meeste van jullie weten ook best wel dat ik poetserig ben en uit m'n werk doe ik gerust nog een paar dingen extra naast de hond uitlaten en eten koken. Als ik vrij heb (gemiddeld 2 dagen per week) doe ik de ene dag vrijwel alles + boodschappen doen zodat ik 's avonds lekker kan uitrusten. De andere dag kan ik nog wat extra's doen zoals de keuken uitsoppen of de ramen zemen, weet ik veel. En nog heb ik tijd over! Maar ik heb geen 2 extra slaapkamers + zolder, dat scheelt natuurlijk wel. Maar ik heb ook gewoon een woonkamer, een keuken, de was, de badkamer, etc.
Je vergeet dat jij in feite alleen jezelf hebt om rekening mee te houden ( en je man dan), dan kan je ook fijn doorstomen met schoonmaken en boodschappen doen. Ik maak rustig schoon met de kids erbij, maar dan moet Cato weer een fruithap en op bed of uit bed, poept Hugo tussendoor in zn broek, even samen theedrinken ( duur altijd langer dan dat ik staand thee drink), even helpen met zijn lego, wil hij ook een doekje en daardoor doe ik langer over de dingen die ik wil doen. Idem met eten koken, er staat meestal een kleine uk mee te helpen met groente wassen o.id. Ontzettend gezellig, maar duurt wel lang.
En met een kleintje kan je ook niet continue met het huis bezig zijn, als het weer het toelaat, gaan wij een eind wandelen o.i.d.
precies helemaal zo! ik ben 1 dag minder gaan werken toen Hannah erbij kwam. ik dacht nu lukt dat huishouden op een makkie! maar dat is dus echt niet zo. met ramen zemen alleen al, eerst doe je ze allemaal in een uur, maar nu dus echt niet meer, zit ze weer aan de trap, word ze boos als ze de zeem niet krijgt, moet ze weer naar bed/ boterham/schone luier. in bed toch niet willen slapen, haar er maar weer uithalen. volgens mij als ik dat allemaal optel zo per week, nou ik weet het niet maar maak ik zeker meer uren als eerst. (aan de was denk ik nog maar even niet)
ajl schreef:Nee, de was is vreselijk. Gistermiddag had ik de wasmand leeg en 's avonds was hij weer helemaal vol. Ik vind ook dat als ze ouder worden alles veel viezer wordt. Bij Cato valt het nog wel mee. Afgelopen zomer had ik de vloer net gedweild en toen kwam Hugo binnen gezeild op zn driewieler met een bloem in zijn hand ( uit de tuin geplukt voor mama). Hij had zijn laadbak vol geschept met zand, maar hij wist niet dat de laadbak lekte. Een groot spoor van zand en modder achter hem. Ik heb niets gezegd, want hij straalde van de bloemen die hij geplukt had.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 59 gasten