Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 jan 2011 11:14

ja precies.. dat verschilt ook nog..ik kon zo mn bed uitspringen als ik wilde..

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 jan 2011 11:16

Schipje schreef: vaak doe je die eerste dagen er een halfuur over om uit bed te komen ivm hechtingen en beursheid van de bevalling.
:shock: zijn er echt mensen die er dan zolang over doen :shock:

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 13 jan 2011 11:16

liefie schreef:
Ik slaap al dagen slecht.... Wordt elk uur ongeveer wakker lig dan weer een poos wakker en val weer in slaap en als ik slaap ben ik alleen maar aan het dromen :shock:
Merk dat ik er erg vermoeid door raak al is het nu niet zo een probleem omdat ik pas volgende week donderdag weer hoef te werken maar als ik weer elke keer om 0.6.30 uit bed moet wordt dat denk ik wel zwaar.
Heeft iemand nog slaap tips :mrgreen:

Dat heb ik ook m'n hele zwangerschap vanaf het begin ongeveer gehad...(4e en 5e maand gingen nog het beste, daarna weer meer last ervan) oa daardoor ben ik ook eerder gestopt met werken (definitief met 30 weken, daarvoor een paar keer ziekgemeld), omdat ik het simpelweg niet meer trok (heb ook emotioneel zwaar werk).
Tips heb ik helaas niet, kheb er nog steeds last van, maar goed, nu hoef ik overdag niets te doen en is het wel goed vol te houden. Dat is toch wel het lekkere aan verlof, dat je niets hoeft en doet wat je lukt en anders maar niet! Sterkte ermee, want je moet nog even!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 jan 2011 11:20

Het was hier ook maar goed dat ik in het zkh lag ja, want ik kon mijn bed niet eens uitkomen. De eerste nacht meteen flauwgevallen, en ook de 2 ochtenden daarna strompelend :oops: (en toch blijf ik volhouden dat dat hele bevallen mij meeviel, bijna niet geloofwaardig als ik zelf lees wat ik opschrijf ;) )
Maar ik geloof ook zeker dat het bij deze tweede in 2 uurtjes gaat lukken thuis zonder ellende. En zo wel, ach, dat zie ik dan wel weer :D
En bij Jurian ging het na die 2 nachten ook stukken beter, en zat ik elke nacht op de houten schommelstoel met alleen een kussentje zijn flesje te geven, terwijl ik van de kv niet naar beneden mocht. Maar dat vond ik toen onzin, om dan mijn man eerst naar beneden te sturen om de fles te halen en dan zelf te geven. Dan liet ik hem liever slapen.

Ik word ook altijd wakker, nog steeds, mijn man niet. Nu huilt Jurian heel erg weinig in de nacht, maar als hij het wel doet ga ik er altijd uit, ook als ik moet werken de dag erna. Mijn man heeft het zelden door dat ik er dan uit ben geweest. Een enkele nacht dat hij wel 6 x huilt, dan stuur ik mijn man de laatste keer, dan ben ik het ook wel zat, zeker als ik ook gewoon moet werken.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 jan 2011 11:32

hier gaat mn man er momenteel uit voor Milan en Matteo.. omdat ons bed nu tegen de muur staat kan ik er erg lastig uit! dus dat doet hij nu.. en ik bemoei me met Manoël en doe de voedingen

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 jan 2011 11:33

trijntjejohanna schreef:
Schipje schreef: vaak doe je die eerste dagen er een halfuur over om uit bed te komen ivm hechtingen en beursheid van de bevalling.

Ik moet zeggen dat ik dat ook een beetje overdreven vind. Natuurlijk spring je je bed niet uit en ik strompelde na mn bevalling van H ook rond ( na 4 uur persen, een knip en vacuümpomp). Het is beurs, maar een half uur erover doen, vind ik erg overdreven.

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 13 jan 2011 12:01

Idd is het erg overdreven dat je hier een half uur over zou doen.. tuurlijk gaat het wat moeilijker. Heb hier ook een keizersnee gehad en had erg veel pijn. Maar eerst met behulp van een krukje uit bed en na overleg met de kraamhulp het bed weer op normale stand gezet. Nou dan kost het wel iets meer moeite maar om nou m'n man daarvoor helemaal wakker te laten worden. Hij moet morgen werken en zelf ben je de dag daarna vrij. Lijkt me voor een man nou niet prettig om eerst je bed uit te moeten om een baby uit de wieg te halen en dan weer een tijdje te mogen pitten en vervolgens er weer uit voor het verschonen en terug leggen... en dat misschien wel twee keer in een nacht :shock:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 jan 2011 12:41

ik verschoon niet elke keer 's nachts.. alleen als hij gepoept heeft

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 13 jan 2011 13:45

trijntjejohanna schreef:

:wink: Bij wijze van spreken natuurlijk:wink:
Alhoewel ik de eerste drie dagen er wel heel lang over deed ook omdat ik anders van m'n graatje ging. Maar wees gerust... echt geen half uur, ongeveer 6 keer zo lang als mijn man erover doet, betere vergelijking? :wink:

Mijn man gaat nu ik zwanger ben er ook altijd uit omdat ik perse eerst moet eten voordat ik eruit ga en een half uur na het eten nog even moet liggen, anders ga ik overgeven. Ik kan één keer per nacht naar de wc zonder over te geven, manlief vind het gewoon geen probleem om mij te laten liggen, ik slaap er vaak nog doorheen ook.

Het woord 'rust' word vaak gekoppeld aan luxe. Dat vind ik niet terecht. Het is bewezen dat net bevallen vrouwen die niet genoeg aan hun rust komen een psychose kunnen ontwikkelen. Rust in het kraambed is dus gewoon noodzakelijk. Ik vind het heel egoistisch van mannen dat zij soms hun net bevallen vrouw de hele nacht in de weer laten zijn met een baby. Natuurlijk kan de vrouw overdag weer rusten maar dat is geen vakantie voor de meesten. Het blijft over het algemeen 'herstellen'.
Het is natuurlijk anders als je zo je bed uit kan springen bij wijze van spreken. Maar dan nog heb je rust nodig.
Ik heb het hier wel over de eerste dagen/week/twee weken.
Laatst gewijzigd door Schipje op 13 jan 2011 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 13 jan 2011 13:50

In het begin is mn man er wel een paar keer uit geweest 's nachts, maar toen ik weer mobiel was, is dat toch echt mijn pakkie aan. Gelukkig slaapt Nieke al goed door, dus het is maar zelden dat ze 's nachts komt.

OVer dat slapen, daar had ik ook wel last van. Bij mij werkte het beste om er even helemaal uit te gaan, even wat anders te doen (forummen of zo ;-)) en dan er weer in te kruipen. Op gegeven moment wil je zo graag slapen, dat het niet gaat omdat je het zo graag wilt.

Hier gebruiken we altijd de tummytub, vindt ze heerlijk. Onder de douche vindt ze ook lekker, maar dat is meer gedoe. Het gewone badje hebben we 1x gebruikt om uit te proberen in de kraamweek, maar vond ik niet zo'n succes.

Dochterlief is zo heerlijk aan het spelen op zo'n speelkleed, gewoon een lust om naar te kijken :8>
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 13 jan 2011 14:00

De eerste maanden hebben wij ook de tummytub gebruikt naast het badje. Als ik bijvoorbeeld haar haartjes waste, dan deed ik haar in het badje. Maar ze genoot echt in de tummytub, dus daar deed je haar ook een plezier mee en zelf vond ik het ook best. Geen gesjouw met water, in de tummytub gaat maar een klein laagje.

Mijn man ging er eerst ook niet echt uit, of hij moest toch al goed wakker zijn. Anders vond ik het zonde, ik moest toch wakker zijn om te voeden. Gek genoeg kreeg ik na 4 dagen pas echt last van mijn hechtingen :( . Toen is hij er wel vaker uit gegaan om ze even te halen, maar dan legde ik ze wel weer terug, want dan was hij alweer vertrokken...
Er gaat nu nog geen nacht voorbij zonder dat we er uit moeten, dus nu doen we het ongeveer om de beurt. We houden het echt niet bij ofzo, maar meer op het gevoel.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 jan 2011 14:09

wij hadden bij Matteo een tummytub.. maar niet vaak gebruikt!

Afbeelding

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 13 jan 2011 16:07

Hier gaat manlief er in de kraamtijd uit om het kind 'aan te geven' en te verschonen. Na een week of twee deed ik het zelf. Ook nu doe ik het meestal zelf. Dochterlief is afgelopen week lang behoorlijk actief geweest 's nachts; vannacht kwam ze gelukkig maar 1 x, maar als ik alle keren van deze week (tussen 12.00 en 6.30) bij elkaar optel, kom ik op 18x een nachtvoeding :roll: ... Eén nacht deze week hoefde ik er maar 1 x uit, de andere keren heeft m'n man haar gepakt. Wel legde ik haar dan terug in bed. Die nacht was ik echt erg moe en was hij juist wakker. Meestal slaapt hij er gelukkig doorheen, anders is het voor hem ook moeilijk vol te houden met een meer dan fulltime baan :wink:.

Een tummy-tub vond ik niet echt handig, bij alle kinderen gebruikte ik die alleen de eerste 3 a 4 weken. Erna heerlijk in het badje. Nu zit de jongste er al weer een poosje zelfstandig in, met zo'n anti-slip matje van de Hema. Ondertussen sop ik de badkamer etc., dat gaat prima.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 13 jan 2011 18:59

- baby bij in bed: paar keer gedaan toen ze als baby ziek was maar dan op het aankleedkussen met eigen deken, zoals iemand al vermelde. Dat voelde voor mij veiliger.

- Tummy Tub: ook de shantala gebruikt. Is fijner omdat de voorkant iets afloopt waardoor het prettiger is voor je handen. En even weten hoe je handig je kind vasthoud! Voor een kind is de Tummy Tub vaak fijn, en geborgen. Anna Sofie heeft er ongeveer 6 maand ingezeten. Af en toe ook in badje met een badstandaard (zoals TJ liet zien)
Verder ook bij ons onder de douche. Nu zit ze vaak in badje met de douche aan zodat ze lekker nat wordt. Vindt ze heerlijk. Of bij mij of mijn man onder de douche en dan pakt de ander haar om af te drogen.

Ik moest vandaag wel lachen. Ik smeer haar altijd na het douchen in met bodylotion. Ik was haar rug aan het doen ging ze op haar buik liggen en: 'mama mij lang aaien!' Haha, ze wilde gemasseerd worden. Heb ik dus maar uitgebreid gedaan.
Meestal wrijf ik haar helemaal in en masseer bv de benen, of de buik of de armen. Iedere keer iets omdat ze het na een jaar niet meer wilde hebben dat ik haar helemaal deed. En ineens vroeg ze er weer om!

En voor alle a.s. mama's: ga naar babymassage =D>
Time flies when you have none!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 jan 2011 20:27

@Sterretje lief dat ze daar zelf om vroeg! Heb je veel gehad aan babymassage deed je dat veel bij je dochtertje?

Ik heb net ook iets via marktplaats gekocht vind dat nogal spannend :oops: Maar het is iets wat goed schoongemaakt kan worden.
http://www.babypark.nl/badstandaard-voo ... zwart.html

Terug naar “Archief”