Moderator: Moderafo's
MissF schreef:Oh ja, of dat iemand zegt: mama zei net toch ook al......
Grrr....zelfs als mijn man dat doet vind ik dat zo vervelend. Ik ben ermee bezig, en ik ben degene die er dan echt wel voor zorgt dat hij of nog een waarschuwing krijgt of naar de gang moet. En als ik het toevallig niet zie moet diegene dat maar aan mij zeggen als het echt dramatisch is wat hij doet.
Waar ik een hekel aan heb: als je je kind corrigeert en een ander gaat daar weer overheen: 'ja, dat mocht niet enz..' of 'goed dat je het corrigeert'
MissF schreef:@schipje, ik vind dat meer ondermijnen van het gezag van de ander. Als een collega het op mijn werk doet vind ik dat ook zo vervelend. Ik ben degene die aanspreekt, en moet het ook afmaken.
jamillah schreef:Pas geleden was ik toch woest op mijn schoonmoeder.. Mijn dochter was echt oerend vervelend geweest op verjaardag van schoonvader. Brutaal doen, heel de tijd negatief aandacht vragen etc. etc. Ik was behoorlijk kribbig na afloop en toen mijn dochter tegen mn schoonma zei: 'Als ik lief ben geweest krijg ik toch een snoepje?' Ik greep meteen in en zei: 'Nee Gerlinde, deze keer ben je niet lief geweest, een snoepje vind ik daarom niet nodig en bovendien lust je dan straks je eten niet meer.'
Zegt mn schoonma, in de kamer, vol met visite: (tot twee keer toe!!) Nou je bent hartstikke lief geweest hoor meisje, kom maar, dan krijg je een snoepje van oma..' Ik heb r beetgepakt, op mn arm genomen en ben weggegaan. Jankend en zonder snoepje, toedeloe, ik laat niet over me heenlopen..
Vind het zowieso idioot die snoepuitdelerij als ze 'lief zijn geweest'.
jamillah schreef:Ja, misschien wel handig om af te splitsen, want ik vind het wel een zeer interessante discussie. Mijn ervaring is dat als ik ergens op visite ben ik het lastig vind om mijn kind (die uiteraard ook regelmatig vervelend kan doen) te corrigeren. Je probeert het toch altijd eerst op de 'positieve toer'. Wat ik tegenwoordig doe, en realistisch is gezien de leeftijden van mijn kids, is van tevoren nog even herhalen wat wel en niet mag en ook de eventuele consequenties van het gedrag nog even benoemen. Vaak is dan enkel oogcontact voldoende om ze weer even te herinneren aan de afspraken. (en dan heb ik het over jakken, graaien in chipsbakken en speelgoed afpakken enzo). Als dat niet voldoende is neem ik ze even apart want te midden van een groep bemoeilustige mensen vind ik het gewoon vervelend om herhaaldelijk naar mn kind te moeten roepen.
Pas geleden was ik toch woest op mijn schoonmoeder.. Mijn dochter was echt oerend vervelend geweest op verjaardag van schoonvader. Brutaal doen, heel de tijd negatief aandacht vragen etc. etc. Ik was behoorlijk kribbig na afloop en toen mijn dochter tegen mn schoonma zei: 'Als ik lief ben geweest krijg ik toch een snoepje?' Ik greep meteen in en zei: 'Nee Gerlinde, deze keer ben je niet lief geweest, een snoepje vind ik daarom niet nodig en bovendien lust je dan straks je eten niet meer.'
Zegt mn schoonma, in de kamer, vol met visite: (tot twee keer toe!!) Nou je bent hartstikke lief geweest hoor meisje, kom maar, dan krijg je een snoepje van oma..' Ik heb r beetgepakt, op mn arm genomen en ben weggegaan. Jankend en zonder snoepje, toedeloe, ik laat niet over me heenlopen..
Vind het zowieso idioot die snoepuitdelerij als ze 'lief zijn geweest'.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 28 gasten