Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor liefie » 12 jan 2011 13:49

Kindje bij ons in bed slapen wil ik echt niet voel me daar echt niet prettig bij.
Meerijdplankje is opzich wel een makkelijke uitvinding maar voor jezelf niet prettig lopen je moet naast je wagen lopen of met je benen wijd.
Ik zou dan zelf al niet voor de lol een eind gaan lopen omdat het niet prettig loopt ik zou dan eerder kiezen voor een duo wagen.

Nog 1 week en wij krijgen de ''20 weken'' echo ben echt zo benieuwd of alles goed is of dat er afwijkingen gevonden worden. Vind het wel erg spannend!
Voor de rest gaat hier alles goed al heb ik wel geregeld last van maagzuur maar wat gele vla of een rennie werkt erg goed.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jan 2011 14:36

wij kregen dat eerst als advies van de kraamverzorgster.. van hou je kind maar lekker bij je, hij heeft net 9 maanden bij je gezeten en anders is de overgang zo groot.. de eerste weken heeft hij op mn buik geslapen en nu slaapt hij naast mij! ik vind het gewoon ideaal! ben nu een stuk uitgeruster dan bij de andere 2.. voeden gaat zo enorm makkelijk en je hoeft gewoon je bed niet uit! scheelt een hoop slaaptekort!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jan 2011 14:36

meerijplankje vind ik persoonlijk helemaal niks,omdat je dan niet meer lekker achter de wagen kan lopen!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 jan 2011 15:11

Op je buik? :O Woow!
Fijn dat het voor jullie goed werkt!

Kan me er alleen echt niks bij voorstellen. Maar goed, gelukkig mag iedereen zelf keuzes maken :)

@liefie spannend! Ik weet dat ik het ook heel spannend vond... de VK vond dat eigenlijk wel goed, ze zei dat heel veel mensen het niet zien als medische echo, maar dat het goed is om je te realiseren dat het ook minder positief kan uitlopen.

Maar goed, vind het bij vlagen nog steeds heel spannend. D'r kan nog steeds van alles mis gaan...
Dat getrap de hele tijd stelt me wel gerust, heerlijk om leven te voelen!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 jan 2011 15:27

Onze verloskundige zegt ook je hebt nooit de zekerheid dat het goed gaat ook niet na de 12 weken grens of na de 20 weken echo (wij hebben het van dichtbij meegemaakt dat het gezonde kindje van mijn nicht 8 uur na de bevalling overleden is na medische fouten)
Dat zet je wel aan het denken.
En het maakt voor ons ook niet uit als het kindje niet gezond het is toch welkom maar dan kun je je wel voorbereiden voor zover mogelijk (al wordt er ook nog geregeld iets over het hoofd gezien tijdens de 20 weken echo)

Leven in je buik voelen is heel fijn vind ik ook krijg je toch elke keer weer even een bevestiging al luisteren wel elke dag nog wel even met de angelsound naar het hartje vooral ook voor mijn man die het kindje nog niet voelt schoppen.

@TJ ik hoor het wel vaker dat het kindje bij de ouders slaapt maar het lijkt me wel lastig om af te leren?

Ons kindje gaat als het goed is gelijk op zijn eigen kamertje slapen in de wieg al staan onze deuren altijd open en het is er vlak naast.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jan 2011 15:27

Jannoek schreef:
Kan me er alleen echt niks bij voorstellen. Maar goed, gelukkig mag iedereen zelf keuzes maken :)

ik ook niet , tot ik het deed :wink:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 12 jan 2011 16:35

trijntjejohanna schreef:wij kregen dat eerst als advies van de kraamverzorgster.. van hou je kind maar lekker bij je, hij heeft net 9 maanden bij je gezeten en anders is de overgang zo groot.. de eerste weken heeft hij op mn buik geslapen en nu slaapt hij naast mij! ik vind het gewoon ideaal! ben nu een stuk uitgeruster dan bij de andere 2.. voeden gaat zo enorm makkelijk en je hoeft gewoon je bed niet uit! scheelt een hoop slaaptekort!!

Heel mooi tj dat je dat doet. Ik mag vanuit m'n werk dit niet adviseren maar voelt weleens dubbel omdat ik het persoonlijk beter vind MITS mensen zich aan de richtlijnen houden! Geen medicatie/alcohol/roken en wel dekens ipv dekbed! Ook dat baby naast moeder en niet naast vader slaapt want ik geloof dat moeder een wat betere natuurlijke intuitie heeft om niet op't kindje te gaan liggen.
Samen slapen is toch het meest natuurlijk.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 12 jan 2011 16:48

Wij hadden ze de eerste week tussen onze kussens in, op een aankleedkussen met eigen dekentje. Omdat ik bv gaf, en omdat ik 's nachts niet zo heel best mn bed uit kon komen met die hechtingen...
Maar ik vond het heerlijk als ze na die week heerlijk in het wiegje lagen, sliep ik toch rustiger.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 jan 2011 17:06

marijn slaapt alleen als hub nachtdienst heeft in ons bed. Meer gemakzucht. Als marijn heelonrustig is gaat hi ind e kidnerwagenbak en ik beneden op de bank. Tja, je moet toch wat doen om aan je nachtrust te komen. Soms meot ik er om het kwartier uit, en dat hou je niet nachten lang vol. Nu wiebel ik em ff weer en hij is weer in slaap.
Hij heeft verder nooit tussenin geslapen omdat we twee matrassen hebben en dan zakt die er tussen, niet handig dus.

Hij heeft de eerste 48 uur wel bij ons op de kamer geslapen, dat moest van de verloskundige om hem in de gaten te houden, gewoon ter controlle. Daarna is hij in de kinderwagenbak in zijn bed gegaan. Hij had toen behoefte aan geborgenheid ed. Tja.. en de rest.... K hoop dat iedereen het tegenovergestelde krijgt van wat ik heb gehad, dat zal vast genieten zijn!

Ach, de eerste jaren zijn tropenjaren. Maar alles komt goed.

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 12 jan 2011 19:42

paprikameisje2 schreef:marijn slaapt alleen als hub nachtdienst heeft in ons bed. Meer gemakzucht. Als marijn heelonrustig is gaat hi ind e kidnerwagenbak en ik beneden op de bank. Tja, je moet toch wat doen om aan je nachtrust te komen. Soms meot ik er om het kwartier uit, en dat hou je niet nachten lang vol. Nu wiebel ik em ff weer en hij is weer in slaap.
Hij heeft verder nooit tussenin geslapen omdat we twee matrassen hebben en dan zakt die er tussen, niet handig dus.

Hij heeft de eerste 48 uur wel bij ons op de kamer geslapen, dat moest van de verloskundige om hem in de gaten te houden, gewoon ter controlle. Daarna is hij in de kinderwagenbak in zijn bed gegaan. Hij had toen behoefte aan geborgenheid ed. Tja.. en de rest.... K hoop dat iedereen het tegenovergestelde krijgt van wat ik heb gehad, dat zal vast genieten zijn!

Ach, de eerste jaren zijn tropenjaren. Maar alles komt goed.

kom jij dan wel aan je rust? :shock: en hij beneden en jij boven?

kgaf bv maar mijn man bracht/haalde het kind in/uit bed, ik deed de voeding al. allebei de helft van het werk vond hij :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 jan 2011 19:54

Net even de wagen met Jurian uitgeprobeerd. Hij vond het erg interessant en leuk. Op deze foto kijkt hij net even in de wagen of 'baby in wagen' ligt, zoals hij het zelf zei. Maar helaas ;) Het lopen gaat heel makkelijk, het is een klein plankje, waardoor ik helemaal niet met mijn benen wijd of ernaast hoef te lopen. Alleen moet de stang van de wagen wat hoger, omdat Jurian anders ongemakkelijk staat. En hij stapt er ook lekker makkelijk af, dus of het ideaal is moeten we in juni maar uitzoeken :D
Hij liep al wel in zijn ondergoed, omdat hij zijn hele kleren vol kwark had gesmeerd ;)
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

en de wagen gewoon

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 jan 2011 20:17

Leuke foto's MissF! Wat wordt Jurian een ventje!

Wij hebben een duowagen aangeschafd. Hugo liep pas een week voor Cato werd geboren en kon echt nog niet op zo'n plankje staan. Nu neem ik nog vaak de duowagen mee. Hugo loopt ernaast en als hij moe wordt kan hij alsnog in de wagen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 jan 2011 20:57

kamille1984 schreef:Ach, de eerste jaren zijn tropenjaren. Maar alles komt goed.

kom jij dan wel aan je rust? :shock: en hij beneden en jij boven?

:D[/quote]

ik kan hem absoluut niet laten huilen. Dat heeft hij al heeeel veel gedaan wat achteraf altijd een oorzaak had. Ik wil er gewoon voor hem zijn. Ga ze lekker naar bed, manlief isn og werken, dus marijn lekker mee in ons bed, dan lekker bijslapen!
En als hij weer onrustig is gaan we samen beneden slapen. Het is niet anders, ik bekijk het positief, want dan valt het meer meer!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 12 jan 2011 21:03

Wij hebben toen Y is geboren ook nog een duowagen aangeschaft toen was D al bijna 3 jaar, beviel ons
heel goed hebben hem net van de week verkocht.

Jurian is echt groot geworden!! Mooi mannetje hoor.:-D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 jan 2011 21:40

Dank je wel :D
Ik kwam net ook nog een duoseat tegen voor de mutsy. Misschien is dat wel wat. Maar dat ligt voor de baby denk ik minder lekker dan zo'n hele wagen, maar misschien is het ook wel een oplossing. alleen die zijn ook niet supergoedkoop. Maar eens af en toe op marktplaats kijken, misschein kom ik hem goedkoop tegen, dan ga ik dat toch ook eens proberen. Want de engelse wagen gebruiken we echt alleen thuis, dus als we dan ergens heen gaan winkelen ofzo, gebruiken we toch de mutsy, en moeten ze er al helemaal allebei in, want winkelen met een lopende Jurian is niks.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”