Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor cornelia77 » 08 jan 2011 14:54

Een ding tegelijk, Jamillah!
Zet je kinderen met iets rustiger speelgoed aan de gang. Zoek de was uit en ruim dat op. De keuken laat je gewoon lekker een zootje. Dat kan je man straks doen.
Wedden dat je het dan al veel beter overziet?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 jan 2011 15:42

Rustig blijven computeren, doen alsof je niks hoort of ziet om je heen, en je man zeggen dattie zijn troep op mag ruimen alstie klaar is met behang trekken ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 jan 2011 15:48

Bumba schreef:Ik keek net even in de gebruiksaanwijzing van mijn koffiezetautomaat, maar daar staat dat je er helemaal geen azijn in mag gooien en in mijn strijkbout mag het ook niet :-k Weet iemand hier waarvoor dat zou zijn?

Dat gaat je strijkijzer lekken !
Je mag zelfs geen gedemineraliseerd water gebruiken.
Gewoon kraanwater, dus ook niet uit het reservoir van de droger ! Het zorgt er allemaal voor dat je strijkijzer gaat druppen en de levensduur sterk wordt verlaagd !

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 jan 2011 16:01

jamillah schreef:Ik ben wederom verbaasd dat mijn huis in een uur tijd kan veranderen in een zwijnenstal. Manlief heeft eieren gebakken in de keuken en is daarna zonder het op te ruimen direct door naar de babykamer gegaan om behang te trekken. Ik kan de keuken niet in omdat de lucht me over mn nek doet gaan.

Boven liggen intussen overal behangresten, nog wat schuurselstofzooi van een ander project. Mijn was ligt schoon/ vies tezamen met strijk her en der verspreid omdat de babykamer eerst washok was en ik nu dus eerst mag gaan zoeken naar de strijkplank, wasrek en andere attributen.

Ondertussen loopt dochterlief te stuiteren met een golfbal en mijn hoofd staat op knallen :cry:

Iemand tips?

Je jas aan doen, tas pakken en je gaat gewoon even bij iemand aan. Even weg.

:oops:

Sterkte ermee.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 jan 2011 11:54

jamillah schreef:Ik ben wederom verbaasd dat mijn huis in een uur tijd kan veranderen in een zwijnenstal. Manlief heeft eieren gebakken in de keuken en is daarna zonder het op te ruimen direct door naar de babykamer gegaan om behang te trekken. Ik kan de keuken niet in omdat de lucht me over mn nek doet gaan.

Boven liggen intussen overal behangresten, nog wat schuurselstofzooi van een ander project. Mijn was ligt schoon/ vies tezamen met strijk her en der verspreid omdat de babykamer eerst washok was en ik nu dus eerst mag gaan zoeken naar de strijkplank, wasrek en andere attributen.

Ondertussen loopt dochterlief te stuiteren met een golfbal en mijn hoofd staat op knallen :cry:

Iemand tips?

Je moeder bellen of ze even op wil passen omdat jij weg moet. Jij stapt in de auto en komt lekker hierheen.

wedden dat je thuis komt in een gecleand huis en de kindertjes gedouchd en slapend in bed. In wat voor toestand je Wup zal aantreffen weet ik niet
ja, dat is mijn mening dan he.....

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 11 jan 2011 16:28

Wij hebben de knoop doorgehakt en gaan op zoek naar een hulp voor het huishoudelijke werk. Wie heeft er ervaring mee? Hoeveel geef je zo iemand en hoeveel werk kan je verwachten in 3 uurtjes?
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 jan 2011 16:36

Ik deed het voor 10 euro per uur. Hangt er wel vanaf wat je iemand laat doen en hoe groot je huis enzoo. Dat verschilt ook nog wel.

Ik maakte in een huis schoon met een enorm grote zolder (een grote overloop met twee grote slaapkamers) op de 1e verdieping 3 grote slaapkamers en grote badkamer en beneden. Ik maakte de badkamer, toilet, slaapkamers, en de benedenverdieping schoon (stoffen, stofzuigen en dweilen en soppen). En die drie uur had ik zeker wel nodig.

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 11 jan 2011 16:39

Lekker Stip! Kun je meer tijd besteden aan je kindje! Is het ivm de combi met werk en zorg voor kindje dat het nodig is? Heb zelf geen ervaring met hulp, zie het wel in mijn omgeving. Volgens mij kun je qua hoeveelheid werk wel aardig wat verwachten: ga zelf maar eens 3 uur ongestoord schoonmaken. Zelf ruim je vaak tussendoor dingen op wat veel tijd kost. Maar als je zorgt dat alles opgeruimd is als de hulp komt, denk ik dat je huis in 3 uur een aardig eind schoon is, misschien wat extra klussen die dan blijven liggen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 jan 2011 16:41

Blompje, zoals je zegt ongestoord ja. Maar ik heb weleens ergens gewerkt waar ik niet ongestoord kon door werken en dat is heel vervelend en dan zijn 3 uurtjes erg kort.

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 11 jan 2011 16:43

Ja, dat geloof ik! Maar wat ik vaak zie met hulp in de huishouding: een situatie dat beiden werken zijn en dan komt de hulp en die doet het huis terwijl je er niet bent. Die kan dan vaak 3 uur lang d'r gang gaan. Of samen het huis doorwerken, maar dan zit je sneller ook ff koffie te drinken, maar als je werkt gaat het dubbel zo hard!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 jan 2011 20:17

Stip schreef:Wij hebben de knoop doorgehakt en gaan op zoek naar een hulp voor het huishoudelijke werk. Wie heeft er ervaring mee? Hoeveel geef je zo iemand en hoeveel werk kan je verwachten in 3 uurtjes?

Ik heb sinds mn 2e zwangerschap een hulp en ben er erg blij mee. Ik betaal € 10 per uur en ze komt 3 uur. In huis ben ik nogal een pietlut en dat heb ik ook bij het eerste gesprek aangegeven. Ze hoeft van mij echt niet het hele huis door in 3 uur, ben ook van mening dat dat niet kan. Bij mij doet ze de ene week uitgebreid boven ( dus alles aan de kant en ook de speeltjes allemaal afsttoffen) en de badkamer ook uitgebreid ( en niet alleen de wc, douche en de vloer) De andere week doet ze beneden uitgebreid en neemt de ramen aan de binnenkant ook mee. Dan heeft ze wel wat tijd over en doet de badkamer met de franse slag. Meestal help ik zelf ook mee op de andere etage en ruim een kast op ofzo of ga strijken.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 11 jan 2011 20:56

ajl schreef:
Ik heb sinds mn 2e zwangerschap een hulp en ben er erg blij mee. Ik betaal € 10 per uur en ze komt 3 uur. In huis ben ik nogal een pietlut en dat heb ik ook bij het eerste gesprek aangegeven. Ze hoeft van mij echt niet het hele huis door in 3 uur, ben ook van mening dat dat niet kan. Bij mij doet ze de ene week uitgebreid boven ( dus alles aan de kant en ook de speeltjes allemaal afsttoffen) en de badkamer ook uitgebreid ( en niet alleen de wc, douche en de vloer) De andere week doet ze beneden uitgebreid en neemt de ramen aan de binnenkant ook mee. Dan heeft ze wel wat tijd over en doet de badkamer met de franse slag. Meestal help ik zelf ook mee op de andere etage en ruim een kast op ofzo of ga strijken.

Hier ook ongeveer zo. 3 uur per week. Ene keer goed boven, andere keer goed beneden.
Maar altijd beide wc's en altijd hele huis zuigen en dweilen. Ik laat haar juist komen als ik werk. Vind ik fijn, kan zij haar gang gaan en heb ik er geen last van.
Time flies when you have none!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 jan 2011 20:58

Ik ben graag thuis erbij, heb ik toch iets meer het zicht erop hoe ze het doet. Had namelijk nogal slechte ervaringen met de hulp, maar met deze ben ik erg tevreden. Ik ga ook wel eens boodschappen doen als zij er is en dan past zij tevens op Cato die dan op bed ligt.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 11 jan 2011 21:16

O, wij zouden ook zo graag (weer) een huishoudelijke hulp willen hebben. Maar ja. Dat is een behoorlijke hap uit het budget en we willen geen kinderopvang en toch ook kunnen sparen. Maar sjonge, wat zouden we dat graag willen!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 jan 2011 21:19

zie pb

Terug naar “Archief”