Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 jan 2011 19:40

mijn broers en zussen hebben we cadeuatjes afgeschaft. het is geld geven aan de een, dag daarna krijg je hetzelfde weer terug, omdat er een aantal dicht na elkaar jarig zijn. Idem met de vrienden.
Ik doe altijd een vast bedrag wat we als moeders hebben afgesproken om te geven. Vaak haal ik omdat het nu nog hele kleine kinderen zijn een zak rozijntjes en de rest in de spaarpot. het gaat toch maar om het cadeautje.

Tuurlijk is die ene roos die je gekregen hebt super lief, maar als je iets hebt afgesproken vind ik dat je je wel aan dat bedrag moet houden.

Ik heb dus voor de cadeaus vaste prijzen! omdat het eigenlijk min of meer is afgesproken. alleen hier thuis niet voor de kids, die krijgen gewoon wat ze nodig zijn.
ZO hoop ik dat er al zomerpyjama's zijn, maar zal nog wel niet, want dan krijgt ze gewoon zulke dingen op haar verjaardag. Als het maar cadeautjes zijn! en veel :)

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 08 jan 2011 19:51

-Judith- schreef:Dames!
Wie van jullie weet waar ze baby-kleding (maat 62/68) verkopen in kruimeltje-stijl? (Zo'n broek met bretels, blousje en een pet)

M'n zus is er naar op zoek, maar kan het werkelijk nergens vinden!

Ik zag vandaag bij de h&m broekjes met bretels... Zag er echt zo lief uit :D
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 jan 2011 20:47

Wij gaan sowieso al niet naar de verjaardagen van neefjes en nichtjes. De helft woont ver weg, en het zijn er ondertussen 16, inclusief Jurian, dat houden we met zijn allen echt niet bij. Ik vind schoonzussen en zwagers genoeg. Van mijn kant is Jurian de enige, dus die komen wel allemaal.
Maar nu Jurian bijna jarig is, moest ik ook weer wat verzinnen. Maar dan vraag ik echt alleen waarvan ik denk dat het leuk voor hem of handig voor hem is. zoals een ochtendjas. En dan een keukentje krijgt hij van opa en oma, daar moest ik even overheen, omdat ik het eerst voor meisjes vond, maar ach, als hij er maar plezier mee heeft. Ik heb geen flauw idee wat zoiets kost.
Vorig jaar vroeg ik aan verschillende mensen instrumentjes. Die zijn zo goedkoop als je wilt, en ook zo duur als je wilt. Verder heb ik voor dit jaar erg weinig ideeen, alleen boekjes van Bas en van Nijntje, maar verder...dan heb ik liever dat de mensen gewoon komen, en maar niks meebrengen, of voor mijn part kleding ofzo in een maat te groot zodat die van de zomer leuk kunnen, dan dat ze allerlei spul kopen waar hij niks mee zal doen. Dat vind ik jammer.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 08 jan 2011 23:35

ik heb me daar nooit zo in verdiept. hoeveel ik voor een kadootje uit geef :? net wat galateia zegd, de ene keer koop je het goedkoop wat die gene wil, soms is iets afgeprijsd. dan denk ik, dat is weer een meevallertje. dan ga ik niets aan lopen vullen hoor =;
voor Hannah wist ik ook niet zo goed wat ik moest vragen. ik heb wel gezegd, iets waar ze zelf iets mee kan doen, bouwen, stapelen, o.i.d, geen v-tech en zo. dat is goed over gekomen en alleen maar leuke kadootjes gehad waar ze nu enorm veel mee speelt!
Afbeelding

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 10 jan 2011 11:54

Als we afspraken hebben over een bedrag (dat hebben we alleen in de schoonfamilie), proberen we wel rond dat bedrag uit te komen, maar we gaan er niet krampachtig mee om. 't Ene jaar is 't misschien wat minder, maar een ander jaar wat meer. En als het cadeau in de uitverkoop/aanbieding gekocht is, hebben wij gewoon zelf een meevaller :wink: .

Toen onze oudste dochter geboren werd, mochten onze jongens allemaal hun beste vriendje een geboortekaartje sturen/geven. Ik had me , dom natuurlijk, niet gerealiseerd dat hun ouders zich dan misschien verplicht zouden voelen om een cadeautje te geven. Het ene vriendje kwam aandragen met een heel mooi, duur stelletje merkkleding. De moeder van een ander vriendje kocht een speelgoedje van een euro of 10 en weer een andere moeder bakte een cake in een taartvorm, smeerde er glazuur over en strooide er muisjes op. Leuk ingepakt in cellofaan en met een strik koste dat cadeau misschien 5 euro en eigenlijk vond ik dat 't leukste cadeau van allemaal. Niet zo duur dat ik me er bezwaard over voelde, gewoon zelfgemaakt, echt zorg eraan besteed: super gewoon!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 jan 2011 12:01

Heerlijk he dat het niet meer regent. Ik heb Jurian net een poos naar buiten gedaan, lekker even buiten spelen. Ondertussen heb ik zelf de bijkeuken opgeruimd en schoongemaakt, zodat hij niet het idee heeft dat hij helemaal alleen buiten is, en ik ook niet hoef te koukleumen buiten.
Nu ligt hij op het logeerbed met zijn doek en zijn duim in zijn mond. Hij is volgens mij heel moe, maar ik wil hem niet in zijn eigen bed doen, omdat hij zo naar het kdv moet. Hij wilde zelf opeens op het logeerbed liggen. Nouja, ik wacht af wanneer hij weer beneden komt :D

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 10 jan 2011 13:55

Timon is niet zo'n buitenspeelkind, hij is veel liever binnen met zijn auto's en duplo-trein bezig. Misschien vindt hij het leuker als Sylke straks buiten met hem mee kan spelen. Nu zit ie op de psz en daar gaan ze vaak wel even naar buiten. Ik hoorde net van de juf dat hij samen met zijn vriendje erg kan klieren, ze zetten echt de boel op stelten daar 8-[

olivier bommel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor olivier bommel » 10 jan 2011 14:53

hallo iedereen,

julllie kennen mij niet maar als je mijn voorsteltopic leest dan weet je wat meer.

eerst had ik mijn vraag in het topic werken in de zorg gezet, maar daar kwam ik niet helemaal uit. Ik ben echt op zoek naar ouders die me kunnen vertellen hoe zij dat aanpakken

voor mijn studie SPW 4 heb ik een casus gekregen en ik ben benieuwd wat jullie zouden doen, als het jullie kind betrof.

Van een kind van van 12 kun je op den duur verwachten dat zij zelf de verantwoordelijkheid overnemen, en dat ze door de gevolgen van het niet overnemen van de verantwoordelijkheid het alsnog leren als ze het dan alsnog niet doen.

Je kunt het misschien van een kind van 12 wel verwachten dat hij zijn kleding netjes in de was doet, maar wat nu als het kind het zelf geen probleem vind om vieze kleding aan te trekken. Het is dus belangrijk om de verantwoordelijkheid niet over te nemen. Maar ja hoe pak je het dan anders aan?

Je kan wel zeggen het stinkt, of het is niet netjes, maar wat als het kind daar niet om geeft. Laat je het kind dan toch vieze kleren aantrekken, of neem je die verantwoordelijkheid uiteindelijk toch over.

het gaat om kinderen zonder een verstandelijke of lichamelijke beperking

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 jan 2011 14:59

Ik zou het hem/haar verplichten om de kleding in de was te gooien. Mijn broer had op een gegeven moment er echt een hekel aan om zich te douchen en deed dit zo min mogelijk. Hij kon van mijn ouders kiezen....of het elke dag zelf doen ( en dan controleerden zij of hij schoon was) of mijn ouders zouden hem wassen ( en dat is voor een kind van 10 jaar echt niet leuk). De keus was snel gemaakt, hij ging het elke dag zelf doen en doet het nu nog steeds.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 10 jan 2011 15:07

Tja, het lijkt me moeilijk. Ik ben een controlfreak en zou sowieso de neiging hebben de verantwoordelijkheid over te nemen maar besef me dat dat geen oplossing is.
Volgens mij gaat een kind van 12 beginnen met zelfstandig ook kleding te kopen en ik zou dan als maatregel (in zo'n geval) stellen: je mag pas zelfstandig je kleding gaan kopen als je ook zelfstandig je kleding in de was gooit en gewoon nieuwe frisse kleren aantrekt. Ik zou dus niet de verantwoording overnemen maar wel concequenties verbinden aan onverantwoordelijk gedrag.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 10 jan 2011 20:59

ja, die van ajl lijkt me goed. of zelf doen, of wij doen het. en wat schipje zegt ook: consequenties verbinden aan onverantwoordelijk gedrag.

over geld voor cadeautjes: in de (schoon)familie hanteren wij ook zo ongeveer een vast bedrag. het kan eens een euro of 2 schelen maar veel meer niet. ik denk dat het beter zo is. de één weet altijd wel wat leuks of duurs te vragen en de ander niet (of is met minder tevreden, hoe je het bekijkt). en de één is zuiniger met cadeautjes kopen en de ander guller. wat ppm zegt: ik vind het wel zo eerlijk, vooral in de familie om vaste bedragen te doen. nu bij de buurkindjes hebben we ook een vast bedrag voor geboortes en verjaardagen. ik vind het goed zo, krijg je nooit scheve gezichten.
en dat iemand die geen geld heeft aankomt met een prachtige roos, ja dat vind ik een ander verhaal.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 jan 2011 11:09

Even een vraagje ( mede naar aanleiding van het K3 topic) Ik ben op zoek naar kindercd's met liedjes. Wij hebben alleen maar basisliedjes met klein klein kleuterje, in de maneschijn, vader jacob etc. Wat zijn leuke cd's? Ben zelf namelijk helemaal neit opgevoed met Elly en Rikket en ken het ook helemaal niet.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 jan 2011 11:21

ben je specifiek op zoek naar christelijke of allebei?
Hier doet (bij ons in de kerk) de kidspraise/opwekkingvoor kinderen cd's erg goed. Maar daar moet je natuurlijk wel van houden.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 jan 2011 11:22

Beiden. Heb wel eens in een evangelische boekhandel zitten kijken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer en ik moet eerlijk zeggen dat ik heel veel liedjes ook niet ken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 jan 2011 12:54

Ik ben dus enorme fan van Elly en Rikkert. klinkt leuk, mooie teksten. Zeker toen wij ouder werden hadden we bij elk verhaal dat mijn ouders voorlazen uit de Bijbel wel een liedje van hun.
En voor gewone liedjes vind ik Kortjakje is weer beter erg leuk.

Terug naar “Archief”