Horeb schreef:Bastiaan30 schreef:Ik ben het geheel eens met Marin.
ik neig daar ook naar............ zijn zienswijze is het best bijbels onderbouwd.
maar Marin......de Zondag was dan niet Gods inzetting.......maar zullen we Hem bedroeven met deze te houden?
in onze Ger Gem gaan ze waarschijnlijk niet veranderen denk je wel

Beste Horeb, ik kan alleen van mij zelf spreken, mijn overtuiging kwam door Gods Woord te lezen en de weg te vinden om God daarin trouw te zijn, ik kan je zeggen dat gaat ook niet van één op andere dag.
En elke keus die ik gemaakt heb in overtuiging voor God, zegt God: Ik Ben die Ik Ben, Ik ga met je mee, Ik zal je ondersteunen.
En mijn ervaring is dat in persoonlijke keuzes God je veel meer overzicht geeft, in het Verlossingsplan door de Here Jezus.
Want wie het doel van het Verlossingsplan niet kent, kan ook de weg niet weten.
Horeb je zegt: de Zondag was dan niet Gods inzetting.......maar zullen we Hem bedroeven met deze te houden?
Ik denk persoonlijk, als de mens
daarvan overtuigt is door Gods Geest en ons geweten knaagt ons aan dan kunnen we God bedroeven.
Je zegt: in onze Ger Gem gaan ze waarschijnlijk niet veranderen denk je wel.
Ik vertel in het kort mijn verhaal.
Ik was Geref.vrijgemaakt art.31, en heb het met de toemalige predikant besproken en had de Bijbel meegenomen en gevraagd of hij uit Gods Woord kon aanduiden dat wij de zondag moeten houden dat de sabbat veranderd was in de zondag, hij zei: Dat kan ik niet, maar...zei hij, je kunt beter niets zeggen dan is de persoon waar ik een gesprek hierover zou hebben het snelste weg, en daar kon ik het meedoen.
Later bleek dat de predikant een pocketboekje van dr.Visser-hoofd door de brievenbus had gegooid en aangestreept wat ik had moeten zeggen.
Maar met de predikant die mij vertelde over de wekelijkse sabbat vanuit Gods Woord en samen biddend was mijn verweer over (ik had een enorm verzet tegen de sabbat) samen met mijn vrouw, en zijn God nog altijd dankbaar dat wij veel meer toegevoegd hebben gekregen bij hetgeen wij als Gereformeerd zijn al wisten, dat de Here Jezus onze Verlosser is, maar mijn idee was dat je bij het kruis bleef stilstaan en niet
het Leven van de Here Jezus moest aannemen en kon begrijpen welke verandering dat in je leven tot stand bracht.
Nu zijn mijn vrouw en ik en kinderen en schoondochters en kleinkinderen Zevende Dag Aventist en vieren elke week vanaf vrijdags zonsondergang t/m zaterdagzonsondergang sabbat en danken God vrijdags- opening van de sabbat voor de afgelopen week, en sluiten bij zaterdagzonsondergang voor de komende week met gebed als God ons en al Zijn kinderen de komende week wil zegenen.
God heeft ons daarin altijd gezegend!
Geloof me, in veel kerken en gemeente zijn kinderen van God die oprecht de Here Jezus liefhebben en Hem willen volgen en trouw willen zijn aan God die deze stap nog niet durven te maken.
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.